Newbie en gelijk al hulp nodig...

Glamster75

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben nieuw hier en zit al gelijk met een vraag:
Ik heb de volgende dingen: een yamaha PSR 9000 een midisport 1x1 (usb aansluiting) en een Mac computer.
Nu wil ik graag midifiles, die ik gedownload heb, overzetten naar mijn PSR 9000. Is dit mogelijk?
Ik heb absoluut geen verstand, van hoe het allemaal werkt (midi setup, enzo...).
Moet ik eerst de software van de midisport installeren op mijn Mac? Ik gebruik OSX.
Wie loodst mij in een paar simpele stappen hierdoorheen?
Enig hulp is welkom! :)

*G*

stel je eerst even voor.... :frons:

als er drivers bijzitten...sowieso installeren. en met usb is het wel zo slim om eerst de drivers te installen en dan em aan te sluiten.

suc6!

Hoi,

Plug de midisport in de USB PORT. Ga naar programma's -> hulpprogramma's Audio/MIDI- configuratie
-> klik op tapblad MIDI-apparaten. Als het goed is staat de Midisport nu aangegven -> klik op voeg toe -> Nu verschijnt er een venster waar je fabrikant en model kunt kiezen -> Yamaha PSR-9000. -> Sluit de virtuele midikabels (uiteraard ook de hardware kabels) aan op de PSR. De PSR staat nu in contact met je Computer.

Is je midisport niet aangegeven moet je de bijgeleverde drivers installeren en alle stappen herhalen.

suc6

Zoals met alles bij het begin beginnen.

Kijk even op midi.pagina.nl voor een kort uitleg.
Kijk even wat je handleiding van je PSR zegt over MIDI.

Waarschijnlijk ben je nu al een heel eind. Succes ;)

Hallo,

sorry voor mijn nogal 'plotselinge' binnenkomst: Ik ben op het moment druk bezig met dat MIDI-gedoe en ben daardoor zo enthousiast, dat ik me vergat voor te stellen.
Ik ben sinds 1990 met muziek bezig (keyboard), maar ik heb me nooit verdiept in MIDI, vandaar dat ik er dus ab-so-luut geen verstand van heb. Vandaar dat ik me direct heb laten inschrijven bij deze fora.

Welnu, ik heb de driver midisport 1x1 gedownload (de originele software kan blijkbaar door de cd driver niet worden ingelezen) en ik heb nu dus een MIDI setup voor mijn PSR 9000. Midisport 1x1 device wordt herkent. Alleen, nu is mijn vraag dus, hoe moet ik de midifiles. die ik gedownload heb, zenden naar mijn PSR? Is het de bedoeling dat het uberhaupt op die manier gaat? Moet ik bovendien de kabel vanaf mijn keyboard line out naar line in pluggen naar de MIDIsport en omgekeerd? (2 kanaals)

*G*

line in line out is audio...midi in midi out lijkt me handiger om aan te sluiten..

Het kan ook heel eenvoudig:

Stop een diskette (met de midibestanden) in je PSR-9000
Zet de Song Player aan
Kies Song File Directory

kies de song die je wil

Zie ook op p.30 en p.66 van de gebruikshandleiding :)

Origineel geplaatst door Hover
Het kan ook heel eenvoudig:

Stop een diskette (met de midibestanden) in je PSR-9000
Zet de Song Player aan
Kies Song File Directory

kies de song die je wil

Zie ook op p.30 en p.66 van de gebruikshandleiding :)

:halleluja

Back