MIDI Channel selecteren

psylo

Huh. Waar zit ik nu weer?
Dag mensen…

Even een kort vraagje: Hoe kan ik een mc-303 op een specifiek MIDI-kanaal instellen? Ik ben de manual kwijt en wilde er weer eens mee prutsen.... en die on-line manuals zijn niet te lezen. Hahahaha ja ja, ik weet dat iedereen de mc-303 een pruts ding vindt. Ik ben er nou eenmaal aan gehecht omdat met dit dingetje alles is begonnen ;)

Mazzel!

Re: MIDI Channel selecteren

Origineel geplaatst door psylo
Dag mensen…

Even een kort vraagje: Hoe kan ik een mc-303 op een specifiek MIDI-kanaal instellen? Ik ben de manual kwijt en wilde er weer eens mee prutsen.... en die on-line manuals zijn niet te lezen. Hahahaha ja ja, ik weet dat iedereen de mc-303 een pruts ding vindt. Ik ben er nou eenmaal aan gehecht omdat met dit dingetje alles is begonnen ;)

Mazzel!
Je kunt een part op intern of extern zetten..

Als je hem op extern zet, dan is PART 1 --> midi ch 1, PART 2 --> midi ch 2
Je Ritme part is geloof ik altijd 10.

Iets anders kan geloof ik niet.

p.s. De mc-303 is lang niet zo kut als jij beweerd..

btw.. op het moment dat je een part extern schakelt, dan word ie niet meer getransposed.

Ik vond het een fijne optie, aangezien ik er loops mee aanstuurde.

Ik vind hem ook niet kut hoor, in zijn prijsklasse is er niets beter... Ik heb er altijd met plezier op gewerkt :biertje:

En hoe doe je dit nu precies?

En hoe doe je dit nu precies?

Mij lukt het dus niet om die 303 als multitimbrale bak te gebruiken.. Bij de 505 ging dit vanzelf (part 1 = channel 1 etc).. Kan der iemand ff kort beschrijven hoe je dit precies doet? Thx!:)

Re: En hoe doe je dit nu precies?

Re: En hoe doe je dit nu precies?

Origineel geplaatst door ikke
Mij lukt het dus niet om die 303 als multitimbrale bak te gebruiken.. Bij de 505 ging dit vanzelf (part 1 = channel 1 etc).. Kan der iemand ff kort beschrijven hoe je dit precies doet? Thx!:)
Je moet per part de instelling op EXT zetten en dan het pattern opslaan. Dat laatste is belangrijk anders zijn de settings weer weg.

Ik gebruikte mijn mc-303 altijd om een drumstation en mijn S2800 aan te sturen.. Vroeger... Toen ik nog jong was :)

Re: Re: En hoe doe je dit nu precies?

Re: Re: En hoe doe je dit nu precies?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Je moet per part de instelling op EXT zetten en dan het pattern opslaan. Dat laatste is belangrijk anders zijn de settings weer weg.

Ik gebruikte mijn mc-303 altijd om een drumstation en mijn S2800 aan te sturen.. Vroeger... Toen ik nog jong was :)

Ik bedoel het andersom.. Ik gebruik de sequencer van de 303 niet, enkel de geluiden. Maar de part die geselecteerd is, wordt ook getriggered. Het gaat enkel als je hem opstart als geluidsmodule, maar dan zijn alle filters en andere pots uitgeschakeld :(

Is het mogelijk om hem zo te gebruiken?

Re: Re: Re: En hoe doe je dit nu precies?

Re: Re: Re: En hoe doe je dit nu precies?

Origineel geplaatst door ikke
Ik bedoel het andersom.. Ik gebruik de sequencer van de 303 niet, enkel de geluiden. Maar de part die geselecteerd is, wordt ook getriggered. Het gaat enkel als je hem opstart als geluidsmodule, maar dan zijn alle filters en andere pots uitgeschakeld :(

Is het mogelijk om hem zo te gebruiken?
Aye!

Verkeerd begrepen inderdaad. Helaas werkt dan alleen de volume knop geloof ik dan..

Ik heb dus het probleem, dat wanneer ik de mc-303 trigger met een ander apparaat... ook de noten worden meegestuurd en afgespeeld op de mc-303. Is het niet mogelijk op de mc-303 zo in te stellen dat ie alleen data ontvangt op bijv. kanaal 12. Dat kan wel met andere apparaten (die kan ik wel instellen dat ze in dit geval alleen data versturen over kanaal 11). Het gaat mij alleen maar om de clock, zodat ie synchroom loopt. Helaas kunnen niet alle apparaten enkel een klock signaal doorgeven. Snappie ;)

Ik trigger em nu met een tr-505'je die ik gewoon een lege patern laat afspelen.... maar het moet toch ook anders kunnen.... :confused:

Back