Synths IMPORTEREN uit de USA

Resonance

Turn up the reso!
Ik ben erg benieuwd of mensen nieuwe hardware of koopjes uit de US halen.
En of er nog een onverwachte verrassing bij kwam kijken zoals problemen bij de douane of dat er nog hoge belasting overheen kwam, een winkel die je een streek leverd etc.
Dus graag jou ervaringen met import en tips waar je op moet letten en waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoeveel belasting jij heb betaald en wat je heb gekocht etc.

Zorg altijd dat de verkoper uit het buitenland het pakket verzendt onder "Gift"! Want anders gaat 'et je zwaar geld kosten! Maar hierover zijn heel veel threads te vinden op het forum! ;)

Zullen winkels dit doen? Maken ze zichzelf dan niet strafbaar?

ik zou ff de zoekfunctie gebruiken,er zijn al heel veel topics over....:smeris:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Zullen winkels dit doen? Maken ze zichzelf dan niet strafbaar?

Weet het niet zeker? Maar ik zou er niet op rekenen?!
En btw! Daarnaast moet je een beetje mazzel hebben dat de douane er in trapt?!
Tegenwoordig trappen ze er niet zo snel meer in! :(
Fuckers...

Toevallig werk ik bij een transportbedrijf en krijgen wij regelmatig (minstens 1 keer per week) de douane over de vloer. Zij richten zich bij hun controles wel degelijk op pakken vanuit de States die als 'gift' worden bestempeld maar toch een respectabel gewicht hebben. Als er een factuur bij zit mag je er zeker van zijn dat dit niet zal worden vrijgegeven zonder btw en invoerrechten te betalen!
Eigenlijk zou je een familielid of vriend moeten hebben alginds die dan in zijn naam die dingen opstuurt. Een verzending tussen particulieren als gift is veel aannemelijker, maar het blijft altijd riskant. Het is bovendien ook afhankelijk van de persoonlijke interpretatie van die kerel die jouw verzending moet inklaren. Volgt die stipt de regels dan ben je sowieso gezien voor de moeite.
Je moet dus eerst al iemand in de States hebben die het voor jou wil opsturen, en dan ook nog iemand bij het transportbedrijf waar de inklaring gebeurt. Alleen nog maar om meer kans te maken niets extra te moeten betalen.

Wie het wil proberen, nog een laatste tip: doe het rond de Kerstperiode want dan is de douane inschikkelijker.

de groeten,
Herman

Je moet ook wel opletten wanneer je een synth of zo koopt in de states. Ze werken daar niet met 220 V en dan moet je zo een adapter kopen ook.

Een geluidskaart ed moet je niet voor opletten, maar alles wat voeding nodig heeft, toch maar mee opletten.

Ik heb vroeger een stereo installatie gekocht ginder en nu zit ik dus opgescheept met zo een lompte transformator... :erm:

Greetz

Origineel geplaatst door Cisco
Zorg altijd dat de verkoper uit het buitenland het pakket verzendt onder "Gift"! Want anders gaat 'et je zwaar geld kosten! Maar hierover zijn heel veel threads te vinden op het forum! ;)

Das niet waar!!!!!!

Voor gifts mot je net zoveel dokken!!!

Zorg voor een lage waarde op het pakket. Sommige verkopers willen de niet werkelijk waarde vermelden.
Alleen over dat bedrag (+ verzendkosten)betaal je belasting/douane kosten.

Nadeel is dat je dan ook alleen voor dat bedrag verzekerd bent.

Zoek aub ook even in de archieven, er staat echt al veel over dit onderwerp.

Origineel geplaatst door divinio
Je moet ook wel opletten wanneer je een synth of zo koopt in de states. Ze werken daar niet met 220 V en dan moet je zo een adapter kopen ook.

Een geluidskaart ed moet je niet voor opletten, maar alles wat voeding nodig heeft, toch maar mee opletten.

Ik heb vroeger een stereo installatie gekocht ginder en nu zit ik dus opgescheept met zo een lompte transformator... :erm:

Greetz

Veel apparaten zijn aan de binnenkant aan te passen. Sommige apparaten zoals een Akai MPC bijv vereisen alleen een andere stekker.

Ok,

Dit wist ik dus niet. Wou het toch even melden. En zie ik heb zowaar zelf iets bijgeleerd!!! :P

Origineel geplaatst door divinio

Een aparte adapter kopen helpt niet. In de US of A gebruikt men een andere netfrequentie (60Hz) dan hier (50Hz).

Een apparaat kopen die een interne schakelende voeding heeft, zou dan geen problemen opleveren. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een Akai Z4 / Z8. Er staat dan iets in de aard van:

Power Requirements: 100-240V AC 50/60 Hz

[EDIT]
Als het apparaat in kwestie op gelijkstroom werkt, zal de 50/60 Hz afwijking niet zo heel erg zijn -> die wisselspanning wordt toch gelijkgericht en afgevlakt, of dit nu 50 of 60 Hz is. Enige bezwaar is dat de voeding van het apparaat niet zo goed gaat werken en misschien sneller kapot zal kunnen gaan -> de componenten in de voeding zijn immers berekend op 60 Hz en niet op 50 Hz.
[/EDIT]

Ik heb tot nu toe 3 apparaten uit de VS laten komen en op alle 3 zit zo'n welbekend plaatje waarop staat dat ze iets van 110 Volt spannend genoeg vinden en bij alle 3 staat bij de frequentie 50/60 Hz. Ze doen het in ieder geval prima. Waarschijnlijk zitten er intern gelijkrichters in.

Back