Mpc-2000xl Vs. Asr-10

Thizzo

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Dit is het grote MPC-2000XL VS. ASR-10 Topic :L . Ik wil graag een stuk hardware gaan kopen (eindelijk) en nu zit ik te twijfelen tussen een MPC en een ASR. Probleem is, dat ik nog nooit met 1 van beide machines heb gewerkt. Ik ken verder ook geen mensen in me omgeving die 1 van de apparaten heeft. Dus ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van de apparaten vinden. Wat zijn de voordelen/nadelen van beiden? Wat is het verschil in werkwijze?

By the way, ik maak Hiphop beats met samples die ik van vinyl haal, dus in case je wilt weten waar ik de MPC / ASR voor ga gebruiken...

Share your thoughts. Bij voorbaat dank mensen!

asr 10 is de betere sampler, mpc2000 is de betere sequencer
asr 10 met uitbreidingen is moeilijk te vinden
op de mpc2000 kun je 'waveform editten'
mpc heeft leuke pads en laad ook gewoon .wav formaat denk ik
en natuurlijk nog veel meer...

Ik zou zo zeggen als je de kans hebt om een mooie asr10 met wat uitbreidingen te kopen voor een redelijke prijs, zeker doen, en anders die mpc in huis halen. misschien zelfs beide als je kunt.

ik heb een ASR 10 en doe er alles mee, van choppen tot de gehele beat afmixen

het is mn schatje

MPC heb ik nog nooit mee gewerkt dus ik kan daar eigenlijk geen oordeel over vellen :)

ik heb dinsdag hopelijk de ideale combi...

MPC-60 EN ASR-10

asr10 is betere sampler denk ik... zeker met de effecten en het resamplen...

maar om beats te maken, groove te creeren, is de mpc de aaangewezen bak denk ik... lekker intuitief op de pads rammen... groove maken... en de beats dan weer samplen in de asr-10...

denk dat op die manier de combi het beste werkt...

wat bedoelen jullie precies met: het is een betere sequencer of een betere sampler?

Neenee dit is geen appels met peren vergelijkingen. Ik wil gewoon weten wat de verschillende werkwijzen zijn enzo. Geef nuttige info als je blieft, grappig zijn kan in de comedy-club

Met die ingebouwde FX maakt de ASR-10 een zeer goede combinatie,
een nadeel is dat er maar max 16 mb ik kan.
Verder de betrouwbaarheid is ook niet altijd helemaal 100%.

maar het geluid maakt alles weer goed..:halleluja

betere sampler in de zin van; meer mogelijkheden, vooral ook door de effecten...

kleyboard speelt ook lekker van de asr10... maar om beats mee in te spelen vind ik het niks

onbetrouwbaarheid van de asr-10 merk ik weinig van... 2 keer in zijn carriere vastgelopen... en toen kreeg ie tropische midi-messages ofzo van Cubase...;)

asr-10 vraagjes

asr-10 vraagjes

Met een asr-10 werk je dus volledig op het gehoor of bestaan er zo van die tools waarmee je een sample even kan oversluizen naar pc : netjes knippen en choppen en terug naar de asr?

Kan een asr-10 gebruiker zo even een omschrijving geven van de stappen die je doorloopt :

"vanaf break tot drumkit"
"vanaf rauwe sample tot bruikbare sample in een program"

Weet zelf wel hoe het gaat bij mijn akai s-1000, maar ben benieuwd of het op een asr een heuse klus wordt aangezien het me een moeilijke sampler lijkt om mee te werken: programs, kits en adsr-envelopes instellen zonder veel display: geen waveform! en zonder draaiknoppen.

Anyway ik zou hem graag samen met een m-audio triggerfinger op de midi in gebruiken en met de asr-10 sequencer een akai s-1000 en/of soft/hardsynths mee sequencen.

Is de asr-sequencer hiertoe in staat (of liever: ben ik hiertoe in staat ?:D )

Laatst gewijzigd:
De ASR-10 kan samplen terwijl de sequencer loopt en dat is best een leuk verschil.

Als je al een S-1000 hebt en je wilt er persee nog een sampler bij zou ik voor de MPC gaan. Een S-1000 en een ASR-10 hebben meer van elkaar weg dan een ASR-10 en een MPC. Op de MPC is het niet zo handig om een melodielijntje te spelen, waar de ASR-10 dan weer heel handig voor is, maar je S-1000 ook. Daarbij zul je met de MPC makkelijker aan de gang kunnen omdat je al Akai spreekt.

Als je melodie lijntjes wilt inspelen met je samples dan is die ASR idd veel fijner
voor loopjes en oneshots is die mpc weer makkelijker
ook is de sequencer van de mpc veel makkelijker
als je het zou redden kwa geld zou ik ze allebei proberen

Ik zou een MPC kopen. Sinds kort maak ik daar ook hiphop beats mee (ik intresseer me steeds meer in die stroming), en een MPC is echt een prachtige machine daarvoor. Wel de diskdrive / zipdrive vervangen door een carddrive, dat kost zo'n 40 euro (incl. verzendkosten vanuit Duitsland) als je het zelf doet.

Veel succes!

Back