wat voor mac?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

cirkelzaag

uw advertentie hier?
high mensen,
wat voor mac moet ik aanschaffen? ik heb in de studio met een g4 gewerkt maar die had teveel vermogen voor wat ik eigenlijk nodig had, hoop toeters en bellen waar ik nix mee deed.

ik wil de mac gebruiken voor midi en wat audio en meer niet. tevens moet 'ie live te gebruiken zijn (geen laptop)
wat raden jullie me aan en wat moet zoiets kosten?
groet gerard

Welk type G4 gebruikte je vroeger? En wat bedoel je met toeters en bellen waar je niks mee deed? Welke audio soft wil je gebruiken?

In principe heb je geen G4/G5 tower nodig, als je geen PCI kaarten wil gebruiken. Al je randapparatuur kan extern via firewire (externe hard disk, audio interface) en/of USB (midi interface, audio interface). Firewire en USB zit standaard op iedere Mac.

Als je wil dat ie live te gebruiken is, zou ik toch een iBook of powerBook aanraden. Die zijn trouwens zopas geupgrade met snellere G4 processors.

De goedkoopste, eenvoudigste mac is de eMac G4 1,25Ghz met ingebouwd 15" CRT scherm = vanaf 849 euro.

Origineel geplaatst door David
Welk type G4 gebruikte je vroeger? En wat bedoel je met toeters en bellen waar je niks mee deed? Welke audio soft wil je gebruiken?

In principe heb je geen G4/G5 tower nodig, als je geen PCI kaarten wil gebruiken. Al je randapparatuur kan extern via firewire (externe hard disk, audio interface) en/of USB (midi interface, audio interface). Firewire en USB zit standaard op iedere Mac.

Als je wil dat ie live te gebruiken is, zou ik toch een iBook of powerBook aanraden. Die zijn trouwens zopas geupgrade met snellere G4 processors.

De goedkoopste, eenvoudigste mac is de eMac G4 1,25Ghz met ingebouwd 15" CRT scherm = vanaf 849 euro.
wel david,
nou ik werkte in een studio in (free lance) met protools en ontieglijk veel opslagcapaciteit (toeters en bellen). kijk dat is leuk voor bandjes en orkesten. maar ik ben een techno-zager met wat samplers en synths.
welke audiosoft raad je me aan?
mzzl gerard

Ik zou mexx ff buggen als ik you was. ;)

Koop een oude imac, die leuke ronde modellen! deze hebben een handgreep bovenop! Daarnaast zijn ze veel lichter dan een EMAC!! deze zijn heel a relaxed voor live aangezien ze niet te tillen zijn!!!

Mijn tip luid.....koop een imac dv ! die heeft namelijk 512kb cache geheugen op de chip, prop hem vol met 1024mb interngeheugen! en zorg dat je minimaal 600mhz snelheid hebt...
installeer minimaal osx 10.3! en gaan met die banaan!!!

Goedkoop, portable, firewire, usb!

voor 400,- ben je klaar.

succes
:biertje:

voor nog meer tips of vragen kun je me een pb sturen..

Ik raad deze aan:
beautyshotg4.jpg

G4 Quicksilver
G4/800 met 256 MB ram en 40 GB harde schijf, usb, firewire en combo (dvd-lezer en cd-writer) voor 1199 euro, btw in

Normaal gezien kan je daar 2 displays op aansluiten (geforce 2mx - mits ADC->VGA adapter).. En er zitten handvatten in om live- mee te sleuren.
Neem er nog een deftige geluidskaart bij (±250 euro) en eventueel een 2de harde schijf (±100 euro) en wat eventueel extra ram (±100 euro).. maar dat maakt hem dan weer wat duurder.
Ik heb dezelfde aan 733 mhz

Op de nieuwe G5 zitten standaard digitale ins & uits, maar die G5's zijn veel te hi-end voor wat je het maar nodig hebt.
ikzelf ben geen laptop fanaat

als je niet met plug-ins, softsynths en audio op je mac wilt werken kan je met een simpel macje en een midi sequencert goed uit de voeten.

als je dat toch wel wilt telt processorsnelheid en is een g4 geen overbodige luxe... liefst een dual processor of toch een G5. laat de toeters en bellen dan maar voor wat het is.

Misschien al wel bekend bij jullie, maar ik vermeld het toch even. :eureka: Als je een nieuwe mac koopt via de apple store op internet en je kan aantonen dat je bij het onderwijs werkt of student/scholier bent krijg je nog enige korting.
Heb zelf net een PowerMac 1.25 Ghz met MBOX gekocht scheelde toch iets van 200 euro 8)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back