Hoe zet ik de aftertouch uit op een An1x?

Synthesist

Getoetst lid
Aargh ik word gek van die aftertouch op mijn yamaha An1x. In een patch op het ding zelf hoef je natuurlijk geen aftertouch te gebruiken, maar daar gaat het nu even niet om. Ik bestuur namelijk ook mijn roland jv1010 met de an1x en op bijna elke patch in dat ding zit een irritant aftertouch effect geprogrameerd wat mij alleen maar tot last is, met andere woorden het is super irritant! hoe zorg ik ervoor dat die an1x geen aftertouch meer verstuurd naar de jv?

An1x kan de aftertouch niet uit gezet worden,zeer slordig van yamaha
Maar je kunt geowon in je midi seq een filter op de after touch info zetten,en klaar is kees

klopt als een bus trash!

Je kunt ook minder hard raggen op de toetsen :)
Of er uit filteren wat ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^hierboven^^^^^^^^^^^^^^ werd gezegd :D

Zoals al gezegd kan je de Aftertouch op de AN1x niet uitschakelen.

Als het 'interne' sounds betreft kan je natuurlijk gewoon de AT per program uitschakelen door deze niet te koppelen aan een parameter bijvoorbeeld.

Maar via MIDI blijft de AN1x wel aftertouch uitsturen. Dat kan je dan weer oplossen door het eruit te filteren in bv Cubase, Logic,...

cubase filtert het wel ja, maar m'n jv1010 niet... dan is an1x+jv1010 live voor mij een niet heel zinvolle combinatie aangezien de an1x wel erg snel aftertouch verstuurd.

zonde!

Is het niet mogelijk om in je JV-1010 de programs, die je live gaat gebruiken, aan te passen zodat deze niet reageren op AT? Is wellicht een saaie klus maar met een editor is dit misschien nog te doen.

Er bestaan ook patchbays waar je een en ander kan filteren maar ik veronderstel dat je een kleine setup verkiest om live te gaan.

dat is natuurlijk waar. Stom dat ik daar niet (bewust) aan gedacht heb! maar ik blijf het vreemd en stom vinden dat de AT niet uitkan op de an1x.
Bedankt in ieder geval!

Ic3gl0vE

Origineel geplaatst door Ytse
Maak een net dik genoeg latje en schuif deze onder je toetsen zodat je after touch niet meer werkt maar je nog wel kan spelen. :)

Het antwoord dat het dichtst in de buurt komt van de vraag volgens mij. 10 punten!

ik merk dat vrijwel geen enkel patch die ik van het net heb geplukt aftertouch instelling heeft.
met de editor is aftertouch goed in te stellen en dan werkt het ook wel op mijn an1x. maar hoe zet je de aftertouch nu juist aan op de synth?

Hialrisch, deze draad is ineens van "hoe zet ik AT uit?" naar "hoe zet ik AT aan?" gegaan.

Gotto love Synthforum. :D

Wat ook goed werkt is hem een uurtje onderdompelen in een bak heet water met wat tamarinde en ketchup, bijkomend gevolg is wel dat de rest het dan ook niet meer doet.

Back