De toekomst van Emu & Akai samplers?

Het grote voordeel dat hardware nog steeds boven software heeft is dat het live veel stabieler te gebruiken is. Akai heeft daar toevallig met zn MPCtjes een goeie markt die niet zo snel door softsamplers zal worden. Emu heeft voor zover ik weet niet zoiets. Ik begrijp ook niet dat ze die ASR-X van Ensoniq hebben opgeofferd aan emu's sampler lijn toen die twee samen gingen want dat was een veelbelovend apparaat met helaas een aantal tekortkomingen. Als ze die zouden oplossen zou het een goeie concurrent van de MPC kunnen worden.

Je kan wel al je software illegaal ergens vandaan halen, maar als je ooit iets live wilt gaan doen.(en dat zijn er velen) lijkt het me toch niet verstandig om een notebook vol illegale troep bij je te hebben. Ik kan me nog vaag iets herinneren van 1 of andere controle ooit bij een artiest, maar weet niet meer hoe of wat. Ik dacht dat het optreden niet door kon gaan ivm met het ontbtreken van software licentcies of zoiets.
Maar als je alleen optreed op kleine feestjes zul je wel geen last hebben van controlles.

dan nog, het slaat gewoon op de vreemdste momenten vast. Ik ben er na een tijd met illegale SW te hebben gewerkt ook achter. Als ik toch moet dokken wil ik meteen HW ipv voor SW te gaan betalen

Origineel geplaatst door krz
dan nog, het slaat gewoon op de vreemdste momenten vast. Ik ben er na een tijd met illegale SW te hebben gewerkt ook achter. Als ik toch moet dokken wil ik meteen HW ipv voor SW te gaan betalen

Om stabiel live te gaan, zou ik opteren voor een Apple PowerBook G4 laptop met een officiƫle versie van Logic. Heel stabiel en bedrijfszeker. Maar nu ga ik er wel vanuit dat het budget geen probleem is...
Herbie Hancock zou onlangs in Paradiso Amsterdam hebben opgetreden met een Apple laptop op z'n piano, met Logic en de EVP88 plug-in.

Back