[Yamaha] A4000 Scsi Cd

svenn

---+++---
Hi

enkele dagen geleden heb ik een scsi cd-rom aan mijn A4000 gekoppeld en heb het volgende probleem: de drive wordt herkent door de A4000, maar als ik een (yamaha) cd wil lezen, "bevriest" de A en draait de cd-rom zich een hernia...A luistert pas terug als de drive wordt uitgeschakeld.
Jammer genoeg krijg ik geen vat op het probleem aangezien het niet altijd bij dezelfde cd's gebeurt..af en toe kan ik dus de cd wel lezen.
Het enige positieve aan de zaak is dat eens de cd gelezen/herkent is, hij ook bruikbaar blijft (zolang ik hem niet uit de cd-rom haal tenminste).
Zijn er nog A4000 gebruikers met dit probleem..ik weet dat scsi niet de sterkste kant van de A is, maar op deze manier kom ik niet echt aan muziek maken toe.
specs: 20 gig HD met 8 1 gig partities en 64mb ram...cd-rom lacie (volgens fabricant een yamaha)

cheers

svenn

zitten er nog andere SCSI devices aan je chain?

Olaf

De drive is het enige SCSI device en terminator switch staat aan (heb ook al met "uit" geprobeers)...interne drive is trouwens IDE

heb je het nieuwste OS al geinstalleerd?

Olaf

v 1.50 als ik me niet vergis....kan overigens perfect audio cd's afspelen en bedienen vanaf de A...

Ik lees sample cd's in via een scsibrander die in mijn pc zit, probleem is alleen dat wanneer ik dit doe wanneer Logic geopend is elke 20 seconden het laatje opent, erg irritant
Bij mij bevriest hij inderdaad ook wel eens en mijn a4000 heeft ook een eigen willetje want soms wil hij helemaal geen cd's lezen

Het wordt tijd voor OS 2.0 waar ze overigens ook parametergeheugen maar eens vol in moeten stellen (bij dit OS kan de a4000 maar de helft gebruiken)

Het is dat Kontakt vrij zwaar op de processor weegt maar ik zit er hard over te denken om mijn a4000 te verkopen en op Kontakt over te stappen met een nieuw mobo en processortje

Jammer want ik heb tot nu toe de voordelen boven de nadelen gezien bij de a4000 maar dit zal binnenkort misschien niet meer het geval zijn

tja, yamaha staat nu eenmaal niet bekend om zijn support...veel toeters en bellen bij de lancering van een nieuw product, maar nadien blijven ze stil...gelukkig zijn er andere merken die nog rekening houden met de gebruikers en forums als deze lezen....ik zal dit euvel er maar bij nemen, A is voor de rest een vrij goede sampler

cheers

Welk merk is je SCSI CD-Rom? Ik had vroeger een A3000 met Plextor UltraPlex 40x, en die had nooit problemen. Het inladen was wel niet zo snel als ik had gehoopt, maar dat ligt aan de traagheid van de Yamaha SCSI-poort. :stupid

Probleem bij Yamaha is dat ze best originele en degelijke spullen kunnen maken met veel goeie ideeën, maar bij de praktische afwerking laten ze wel wat steken vallen. Hun support was al niet veel waard, maar hun R&D blijkbaar ook niet...

Origineel geplaatst door Boost303
Het wordt tijd voor OS 2.0 waar ze overigens ook parametergeheugen maar eens vol in moeten stellen (bij dit OS kan de a4000 maar de helft gebruiken)

Het zou me niet verwonderen als Yamaha het vertikt om nieuwe OS-versies uit te brengen, terwijl ze er bij de lancering juist wel een belangrijk verkoopsargument van hebben gemaakt! Typisch Yamaha... :(

Enige fabrikanten die al jaren trouw bezig zijn met het OS continu te verbeteren is Emu (in 1995 EOS 1.0, in 2002 EOS 4.7) en Access Virus.8)

Hallo A4000 kenners,

Weet één van jullie misschien waar je WERKEND geheugen kan kopen voor de A4000?

goh en dedicated hardware is altijd beter als software, volgens sommige hier..:) :)

ik heb perfect werkend geheugen gevonden in een kleine computerwinkel in Antwerpen....je kan je geluk ook eens proberen op een computer fanaten beurs...veel oud spul te vinden daar (let wel op de specs van yamaha, de A4000 is heel gevoelig voor deze waarden en dult echt geen afwijkingen)

Ik gebruik ook een Plextor ultra 40x en heb hier nooit problemen.
Nog nooit vastgelopen.

Origineel geplaatst door svenn
ik heb perfect werkend geheugen gevonden in een kleine computerwinkel in Antwerpen....

Klopt, ik heb in '99 geheugen kunnen kopen voor mijn A3000 bij "Format C", een klein winkeltje in de Barnkrachtstraat te Merksem. Gewoon de specs die Yamaha opgeeft (JEDEC-compatible, 70ns) afgeven op een briefje, en dan bestellen ze het. Die 32MB (=2 latjes van elk 16MB) kostten toen wel ongeveer 3.800 bfr samen (=ca. 94 euro), wat ik toch wel enorm vond. Maar ja, er was weinig andere keus....

Geheugen voor A3000 zou overigens identiek hetzelfde type zijn als voor A4000 of A5000.

Weet één van jullie misschien waar je WERKEND geheugen kan kopen voor de A4000?

Praktisch elke 72 pins 60/70ns. simm kan er in die werkt.
Heb ooit eens een A3000 gehad en er NIET 1 kunnen vinden die het er NIET in deed.

bezoek mijn website even (zie profiel), ik lever allerlei sample geheugens met werkingsgarantie (en niet goed geld terug).

Back