SC55 in 19" rack

hermax

Ouwe rot
Heeft er iemand enig idee hoe ik m'n roland SC55 kan inbouwen in een 19 inch rack?
Bestaat er zoiets als een 'leeg' voorzetstuk (van 1U) waarin je zulke bakjes als die SC55 kan 'inklemmen' of zoiets
:confused:

Attachments

• 66_1_b.jpg
    66_1_b.jpg
    18,4 KB · Bekeken: 102
ps: de foto heb ik ergens van op het net, ik zou niet willen dat jullie denken dan ik bruut met mijn materiaal omga...

op de foto is het moeilijk te zien, en ik ken die bak zelf niet, maar:

het ziet eruit alsof het bakje zo breed is als de helft van een "normaal" 19"-bakje (vergeef me de vage bewoordingen....tis nog vroeg...). Hiervoor kun je adapters kopen, zodat je 2 van dergelijke bakjes in 1 gat kunt proppen. Volgens mij zijn die er ook met (idd) een plaatje erbij zodat je de helft dan weer kunt afdekken (maar dit laatste weet ik niet 100% zeker).

Volgens de handleiding...

Volgens de handleiding...

Volgens de handleiding is er inderdaad een soort omhulsel verkrijgbaar met rack-oren waar de SC55 dan in kan hangen. Ik vond het geen gezicht, maar ja, daar gaat het niet om.

Wil je zo'n ding? om de synthousiasten van onder de grote rivieren aan te halen; probeer 't eens bij Roland Benelux !

Ik heb ooit een SoundCanvas 55 MKII gehad en Roland had hiervoor (in optie) een bracket gemaakt waarin je 2 halfsize modules in kon monteren. Roland had toen ook een SoundBrush sequencer. Zelfde behuizing, en deze was dus een ideaal maatje voor de SoundCanvas om samen in je rack te plaatsen.

Je kan altijd informeren bij Roland Benelux, misschien hebben ze nog brackets liggen.

jups kan ingebouwd worden. op de onderkant bevinden zich voetjes die je kan verwijderen. dan in je houder plaatsen en klaar is kees. mooi ruimte ernaast. kan je een cdrom speler oid plaatsen voor je scsi sampler. wel handig.

overigens voor de alesis midi gate zijn er houders waar 3 van die modules in 1 rackspace passen...

Nou we 't er toch over hebben...

Nou we 't er toch over hebben...

...deze discussie is een aardig bruggetje voor een andere vraag die mij bezig houdt. Ik heb dus zelf geen 19"rack maar inmiddels wel wat 19"spulletjes. Laatst een Digitech Studio Quad gescoord van The Red Eye; mooi licht dingetje dus kan probleemloos in zo'n rack (gekocht of zelfgebreid) geharkt worden.
Maar nou heb ik ook een Akai S-2000. Nou zal dit één van de lichtere van de familie zijn, maar ik vind dat al een behoorlijk zwaar loeder. Schroef je zo'n ding echt alleen aan de voorkant vast in het rack; is er geen enkele zijdelingse of achterliggende steun (oef, zo geformuleerd lijkt het wel een tena-lady)? Als zo'n rack stilstaat en niet van z'n plek komt, zal dat geen probleem opleveren. Maar ga je d'r mee aan de wandel, en hij komt net even iets harder op z'n pootjes dan je bedoeld had, dan lijken mij dat er behoorlijke krachten op komen te staan. Nou lijkt me die S-2000 wel robuust genoeg, maar die 19"railtjes, en het apparaat onder de S-2000, dat blijft afwachten.
Met andere woorden. hoe zit dat?

er zijn wel 19" apparaten die ook aan de achterkant oren hebben maar eerlijk gezegd heb ik dat bij muziekapparatuur (daar hebben we het toch over) nog nooit gezien. Ik neem toch aan dat de apparatuur hier wel op berekend is. En zo niet, tja, dan merk je dat vanzelf. Maar ik heb nog nooit een verhaal gehoord over een apparaat dat uit een rek of een case is gevallen.

Neem de dikste bout die in het bevestigingsgat past en schroef het stevig vast met niet te vergeten 2 rondelletjes (die oogjes - ik ken eigenlijk niet de correcte nederlandse naam, ben oorspronkelijk van Brussel... veel franse woorden 'vernederlandst'.) Je zou versteld staan hoeveel kracht zulke bouten kunnen verdragen. Jouw S2000 kan eigenlijk niet bewegen daardoor.

probeer 't eens bij Roland Benelux !
Er bestaan gewoon 19 inch shelfs in de handel
btw, bij Roland Benelux geven ze niet thuis en eigenlijk vind ik die 19" shelfs tamelijk duur voor wat ze eigenlijk zijn.

Back