Fm-7

cns

sfm
Iemand ervaring met deze softsynth in de zin van performance etc.

Hij vertraagd bij mij enorm terwijl mijn computer t toch moet aankunnen of ligt dat aan de geluidskaart?

Overigens ik heb hem gekocht en du niet gedownload ondanks dat het een hoop geld is.:engel:

Ik heb hem ook op een PC van 2.6 gig lopen maar zonder vertraging.Of bedoel je soms de latency?Dus de vertraging tussen het moment dat je een keyboardtoets indrukt en het moment dat je wat hoort?
Wat dat ligt echt aan je kaart(en driver die je gebruikt)

Ik heb ook wel wat problemen met de fm7 gehad, ondanks dat alles goed geinstalleerd was en alle andere softsynths het prima deden. Ik kreeg met de fm7 rare tikjes en latency probleempjes.

Ik ben lang niet zo kapot van die synth als de meeste hier

geef even wat duidelijker aan wat die wel of niet goed doet , dan kunnen we iets gerichter advies geven

Weet iemand hoe ik op de FM7 een OSC kan toewijzen aan een LFO ipv een waveform?

Je moet ervoor zorgen dat de LFO-type een Oscillator is, en dat die 'LFO' dan weer de pitch aanstuurt van een Oscillator.
Ik weet eigenlijk niet 100% zeker of Albino FM synthese heeft... je beinvloedt de pitch van een osc in hertz met FM-synthese en met de synthese in deze softsynth heb je de kans dat het alleen in echte tonen (C, C#, D enz.) de pitch kan beinvloeden.
Dus misschien dat je zou moeten kijken naar de FM-7 waarbij dit geen probleem moet zijn

Hier werkt die prima! Zonder gekraak, vertraging of wat dan ook. Ik heb dan ook geen originele copie.. ;)

Foei toch Ikke. :P

Maar ik zou zeker de laatste versie van NI downloaden en anders gewoon NI emailen om te vragen hoe en wat.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik snap veel... heel veel maar dit is niet erg duidelijk omschreven... wat bedoel je nou precies?

Ja dat is het hem juist :P
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=332039#post332039

In deze thread vraag ik hoe je een bepaald geluid kunt maken en uiteindelijk werd mij gezegd dat ik het moest proberen met de FM7:

"Je moet ervoor zorgen dat de LFO-type een Oscillator is, en dat die 'LFO' dan weer de pitch aanstuurt van een Oscillator.
Ik weet eigenlijk niet 100% zeker of Albino FM synthese heeft... je beinvloedt de pitch van een osc in hertz met FM-synthese en met de synthese in deze softsynth heb je de kans dat het alleen in echte tonen (C, C#, D enz.) de pitch kan beinvloeden.
Dus misschien dat je zou moeten kijken naar de FM-7 waarbij dit geen probleem moet zijn
"

endonyx

Het probleem is dat wanneer ik strings gaat layeren of van andere sounds de voices opschroef of de unison omhoog doe en nog meer effect er op zet, hij het niet trekt, sounds verdwijnen dan en komen weer terug, en klinken constant anders vol en dan weer leeg terwijl het bijvoorbeeld 4 noten zijn ofzo. Ligt dit aan het intern geheugen cpu of wat?

Origineel geplaatst door cns
endonyx

Het probleem is dat wanneer ik strings gaat layeren of van andere sounds de voices opschroef of de unison omhoog doe en nog meer effect er op zet, hij het niet trekt, sounds verdwijnen dan en komen weer terug, en klinken constant anders vol en dan weer leeg terwijl het bijvoorbeeld 4 noten zijn ofzo. Ligt dit aan het intern geheugen cpu of wat?

Misschien ligt het aan de maximale polyfonie die je hebt toegewezen? Klinkt als note stealing.

k weet niet wat het maximale is maar 8 t/m 16 is niet de max, dus...:confused:

Je zegt zelf dat je een kutgeluidskaart hebt in je gearlijstje. check je drivers.

Back