Pocket pc midi sequencer ?????

mario010

kijk diep in mijn ogen
Aloha herrieschoppers,....

Wie weet wat er allemaal voor audio proggies voor de pocket pc te verkrijgen zijn?

En is er een midi interface of een andere manier om midi in en uit zo'n ding te krijgen?

Alle suggesties zijn welkom want anders ligt dat ding maar te liggen!!!

Tnx n Grtz,...

Mario

Griff is een erg leuk programma maar helaas wel wat aan de zware kant. Als je serieus met het progje aan de gang gaat dan zit je al vrij snel met te weinig resources. Daarnaast is het best wel aan de prijs als je er een paar leuke plugins bij wilt hebben.

Vorige maand zag ik deze voorbij komen:

http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=124

Heb het nog niet getest, maar afgaande op deze review lijkt het progje mij zeker de moeite waard! En daarbij is de prijs van 25 dollar ook een stuk aantrekkelijker!

Blijft er weer wat geld over voor een :biertje:.

Ja ja,...tnx dudes

Griff had ik al geinstalleerd een tijdje terug,...
Maakte m'n pda vet aan t braken inderdaad.
Ik heb net een pocketjam trial gedowned en die ga ik testen deze week,..
Phoenixstudio is al vrij oud dus ik heb m'n hoop op pocketstudio gevestigd.

Maar wat ik eigenlijk echt graag wil weten is of r een midi interface is voor
t ppc platform.
Of een andere manier om m te syncen.

Origineel geplaatst door mario010
Ja ja,...tnx dudes

Griff had ik al geinstalleerd een tijdje terug,...
Maakte m'n pda vet aan t braken inderdaad.
Ik heb net een pocketjam trial gedowned en die ga ik testen deze week,..
Phoenixstudio is al vrij oud dus ik heb m'n hoop op pocketstudio gevestigd.

Maar wat ik eigenlijk echt graag wil weten is of r een midi interface is voor
t ppc platform.
Of een andere manier om m te syncen.

hehe wil je 16 pocketpc's linken ofzo?

kun je niet beter gewoon een kleine synth kopen?

- bij een pocketpc heb je geen normale input devices (muis, toetsenbord)
- geen normale output (alleen een piepklein 240x320 schermpje)
- je hebt een snelheid die vergelijkbaar is met een pentium1 van 100 mhz, maar dan met supertrage ram van hooguit 64mb bij devices die je nu koopt. je kan een dure storage card kopen, maar die is zeker een factor 10 keer zo traag.
- je hebt geen harde schijf.
- geen midi i/o
- het heet wel windows, maar je kunt geen windows software op je pda draaien.

kortom, gebruik gewoon een laptop als je serieus en mobiel wilt werken.

je kan je pocket pc dingetje wel als dure mp3 speler gebruiken, of als agenda of telefoonboekje, of telefoon (als hij daar mee uitgerust is), of als een onhandig en traag routenavigatiesysteem met een piepklein schermpje.
voor de rest blijft het voorlopig yuppenspeelgoed.
ik zie het overal om me heen: het enige dat mensen daadwerkelijk met deze apparaatjes doen is proberen wat je er mee kan, en dat dan aan andere mensen laten zien. leuk voor verjaardagen en partijen zegmaar.

(ik schrijf voor mijn werk met embedded visual c++ software voor die dingen dus misschien kijk ik er niet helemaal objectief naar)

Origineel geplaatst door NiFF

- bij een pocketpc heb je geen normale input devices (muis, toetsenbord)
- geen normale output (alleen een piepklein 240x320 schermpje)
- je hebt een snelheid die vergelijkbaar is met een pentium1 van 100 mhz, maar dan met supertrage ram van hooguit 64mb bij devices die je nu koopt. je kan een dure storage card kopen, maar die is zeker een factor 10 keer zo traag.
- je hebt geen harde schijf.
- geen midi i/o
- het heet wel windows, maar je kunt geen windows software op je pda draaien.

je kan je pocket pc dingetje wel als dure mp3 speler gebruiken, of als agenda of telefoonboekje, of telefoon (als hij daar mee uitgerust is), of als een onhandig en traag routenavigatiesysteem met een piepklein schermpje.
ik zie het overal om me heen: het enige dat mensen daadwerkelijk met deze apparaatjes doen is proberen wat je er mee kan, en dat dan aan andere mensen laten zien. leuk voor verjaardagen en partijen zegmaar.

(ik schrijf voor mijn werk met embedded visual c++ software voor die dingen dus misschien kijk ik er niet helemaal objectief naar)

Je hebt deels gelijk. Maar ik denk ook dat jij als Embedded Developer weinig verschillende afsrpaken op een dag hebt. Waarschijnlijk iets van een project meeting, lunch op een vaste tijd, misschien een keer een gesprek met je HRM-er en zo nu en dan een keer naar de tandarts ;) Tja... dan heb je zo'n ding niet echt nodig.

Ik gebruik hem (H3970) voornamelijk als electronische agenda. Het ding wordt via Bluetooth en/of mobiel gesynchroniseerd met mijn Outlook thuis en Outlook op de Exchange server op het werk. Als ik bij de klant zit ben ik qua agenda dus volledig up te date. Het staat vandaag de dag namelijk nogal lomp als je een afspraak moet cancel'n omdat je agenda niet klopte... en dan wel een hoogwaardige IT oplossing proberen te verkopen...

Voor mijn ToDoList geldt hetzelfde. Plus krijg ik keurig een reminder... iets wat mijn eigen geheugen weleens wil vergeten ;)

En als je dan toch zo'n duur yuppen-speeltje hebt, waarom dan niet gelijk wat meer gebruiken?

Ja, dan kom je bijvoorbeeld bij een navigatie systeem. Als je tegenwoordig voor een paar honderd euri zo'n ding koopt zit het er zelfs al bij. Ook dat heb ik via Bluetooth en het werkt prima! Had hiervoor zo'n ingebouwd ding waarvan je elke keer dat schermpje moest verwijderen, anders werd je auto opengebroken... dat is pas handig joh! Nee, dan liever een BT-navigatiemuis in het handschoenenvak (of in mijn binnenzak als ik bijvoorbeeld in het centrum te voet verder moet) en mijn iPaq in de houder. Die moet als ik de auto verlaat toch mee.

Tja... en in de file is het leuk om even met een muziekprogje te kunnen spelen. Nee, het is geen pro-oplossing maar wel grappig en een leuk muzikaal "kladblokje". Dus heeft het weinig zin om het ding met een volwaardig DAW te vergelijken en dus een laptop. Daar is ie niet voor bedoeld. Een laptop ga je ook niet vergelijken met een desktop systeem, waar je twee TFT monitoren aan hebt hangen en de nodige PCI sloten en randapparatuur, etc. tot je beschikking hebt. :confused:

En inderdaad... hij is ook leuk als MP3 speler, schaakcomputer, ik haal er via GPRS mijn e-mail mee op... oh ja... even snel iets opzoeken op het internet (waar staan de flitsers?), als er files zijn dan wordt er een alternatieve route voor me berekend. Vervelend joh... :)

- - - - - - - - - - - - - - - -

Maar om even op het onderwerp van deze thread terug te komen:

Is Phoenix Studio al zo oud dan? Of is er misschien een nieuwe release aangezien die review van januari 2004 was?

Origineel geplaatst door NiFF

blablabla

Ja hoor,... ik dacht t al,...

Een veel te serieuze C-nerd die niet geloofd in humor en nooit naar verjaardagen en partijtjes gaat
omdat ie altijd met z'n toetsenbord op schoot in z'n tft-tje zit te gapen. :gaap:

Kijk,... ik ga wel naar naar partijtjes,.. :biertje:
Of liever gezegd,..partietjes,.. :dj:
Daar doe ik wel es een live setje,.. serieus,..
En nou leek t me leuk om m'n nanoloop en m'n pda ook es mee te nemen,..
Om andere mensen te laten zien en horen wat t dingetje allemaal kan,..
Of eigenlijk,.. wat ik allemaal kan doen met m'n dingetjes. :geslaagd:

Ik heb een laptop,.. en een desktop,...en een vette studio ,..en een auto,..en een vrouw,..en een kind :kroon:
En ja,...als ik m'n handen erop kan leggen dan zal ik t zeker niet laten om
16 pocket pc's te linken en er een beukende set mee neer te zetten. :duivels:

Je moet t leven niet zo serieus nemen dude,..anders neemt t leven jou,..serieus,.. 8o) :(

Maarreeehh,.. je schijnt er nogal wat verstand van te hebben dus uuuhhhh,..
weet jij nou niet hoe ik dadding kan linken met m'n set? :eureka:

Origineel geplaatst door D-mike-E

En inderdaad... hij is ook leuk als MP3 speler, schaakcomputer, ik haal er via GPRS mijn e-mail mee op... oh ja... even snel iets opzoeken op het internet (waar staan de flitsers?), als er files zijn dan wordt er een alternatieve route voor me berekend. Vervelend joh... :)

- - - - - - - - - - - - - - - -

Maar om even op het onderwerp van deze thread terug te komen:

Is Phoenix Studio al zo oud dan? Of is er misschien een nieuwe release aangezien die review van januari 2004 was?

Heel vervelend ja,...rotding,..en dan die 800+ scifi boeken die ik erin heb staan,... SUPERIRRITANT,... ;)

Maarre,..ik had phoenix al een jaar terug van mirc geplukt hoor,...
(gewoon om te proberen of ik m zou kopen natuurlijk :engel: )
en ik heb nog nix van een nieuwe release gehoord.

Back