Welke synth maakt deze sound?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Had vanochtend een oude school cd op en kwam Orlando Voorn's (uitgebracht onder Nighttripper alias in '92) clasic Tone exploitation weer tegen. Welke synth gebruikt hij voor de geweldige lead sequence?

Loopje als bijlage bij dit bericht.

nou, sorry maar zo'n 'geweldige' lead sequence vind ik het nou ook weer niet.. en volgens mij is het een bassline ipv lead-sequence (niet lullig bedoeld hoor)

Maar misschien een novation basstation? Ik zou een beetje kijken naar de datum van de CD en daar rekening mee houden
vwb bakken die er toen nog niet waren, en bakken die toen retro/in waren.

Wellicht de TB-303?

ik kan hier (met pc bleeperspeaker) niet goed horen hoeveel 'dikte' en wat voor karakter het heeft om te zeggen welke bak het is.

suc6! :)

Origineel geplaatst door Sander02
nou, sorry maar zo'n 'geweldige' lead sequence vind ik het nou ook weer niet.. en volgens mij is het een bassline ipv lead-sequence (niet lullig bedoeld hoor)

Ik zou een beetje kijken naar de datum van de CD en daar rekening mee houdenvwb bakken die er toen nog niet waren, en bakken die toen retro/in waren.

Smaak is gelukig persoonlijk, en ik vind het steengoed. Maar om even op het onderwerp terug te komen, het is een release uit 1992.

Geniaal nummer he !

Volgens mij werkte hij destijds met niet veel meer dan een MPC.

Het zou dus heel goed een sample kunnen zijn want volgens mij verandert het geluid ook niet zoveel gedurende het nummer, iets wat met een 303 toch heel verleidelijk is om te doen.

Is voor mij trouwens ook de kracht van die track, dat ene geluid dat heel stug hetzelfde blijft.

Volgens mij heeft hij ook enorm veel met de Juno 106 gedaan maar ik kan me ook vergissen. Er is ooit toch een doku over hem geweest op de vpro?

Origineel geplaatst door BasicSystem
Geniaal nummer he !

Volgens mij werkte hij destijds met niet veel meer dan een MPC.

Hij werkte in die tijd veel met de W30....

Origineel geplaatst door dione
Hij werkte in die tijd veel met de W30....

Volgens mij hoor ik ook heel veel Yamaha DX sounds in die oude tracks van hem.

Inderdaad, W30. Dat apparaat is een tijd zijn enige instrument geweest. Ik heb hem rond die tijd mijn 303 verkocht en was verbaast dat hij zo weinig appartuur thuis had staan. Naast de W30 was er ook een Matrix-1000. Knap, zo weinig apparatuur, maar toch die opvallende muziek.

Ehm... een W30 is een sampler, right? Waar komt die sample dan oorspronkelijk vandaan?
Ik denk dat de W30 als 12-bit weergave-apparaat (correct me if I'm wrong) hoogstens het geluid wat beinvloedt.

W30 is een samplerkeyboard van Roland. In die tijd heel populair.

Maar als ik luister naar bijvoorbeeld Baruka - Black Out EP , dan hoor ik toch heel veel pure DX sounds. Die zullen toch wel niet gesampled zijn? Of kent niemand deze geweldige EP van Orlando Voorn?

Origineel geplaatst door Christov
zat toch ook een soundengine/synth in die w30?
Klopt, maar die gebruik je niet, zeker niet als je op wilt vallen . . .

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... volgens mij is dit een niet al te moeilijk geluid om te createn...
Dat wou ik ook zeggen.
Zon typische wauw wauw sound effectje er op. :)

Origineel geplaatst door smackos
Klinkt inderdaad richting Juno...en dan meer alfa Juno 1/2.

Een 303 klinkt toch wel heel anders.

Alpha Juno???

Nee.....of heb ik het ding nooit echt goed gebruikt?

Back