Uitbreiding set-up (Hardcore)

psycho s

Nieuwkomer
Goeiemiddag. Ik maak hardcore en ik wil mijn setup uitbreiden met hardware.
Ik heb nu:
Audiophile geluidskaart
Evolution MK-361c midi controller
M-audio Midisport 2x2 midi interface
Keytek CtS-2000 (ouwe (weinig bruikbare synth)
en natuurlijk vsti's, wave-editors en software. Ik gebruik Fl Studio en Reason om me tracks te sequencen.

Nu wil ik advies vragen om mijn set-up uit te breiden, op weg naar een professionele setup geschikt voor hardcore.
Mijn budget is voorlopig tot ca. 400 euro. Ik wil muziek maken in de stijl ergens tussen E-noid en Armageddon Project. (Niet echt mainstream dus)
Wat zal ik kopen?

Dat kan echt van alles zijn, wees iets specifieker. Wil je meer drum, een synth, effecten?!!?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat kan echt van alles zijn, wees iets specifieker. Wil je meer drum, een synth, effecten?!!?

Nou dat weet ik niet precies. Waar kan ik het beste mee beginnen denk je? Maar met 400 euro kun je toch wel een redelijke goeie 2ehands synth halen dacht ik zo. Dus gaat mijn interesse in 1e instantie uit naar een synth. Hoewel je voor weinig geld ook regelmatig drumsynths te koop ziet. Maar ja dan blijft weer de vraag of die bruikbaar zijn voor hardcore.

Hey,

Een combinatie van soft- en hardware lijkt me het beste. Ik zag dat je een midisport 2x2 hebt staan en slechts een budget van 400 Euro... Veel hardware kan je dus (voorlopig) niet aanschaffen.

Als ik jou was zou ik nog even doorsparen tot je wat meer cash hebt. Want met een karachtige pc, goeie vsti's en kwaliteits samples (32 bit, stereo,...) kom je al een heel eind!

Om je maar een idee te geven : Void Settler werkt ook enkel met software. En de track 'Reign Of Fire' van Dominion is ook enkel met software gemaakt.

Effe doorsparen zou ik zo zeggen

Grtz :mega:

Back