standaard song instellingen in Fruity Loops

eelco

echt een toffe gozer
Beste mensen,

in FL 4.1 moet ik elke keer als ik een nieuw liedje ga maken het tempo van 140 afhalen; ik wil deze liever op 120 hebben (per default). Kan dit? Kan ik ook andere standaard instellingen zetten voor FL? Ik wil dus andere waarden dan de ingestelde default waarden voor de Project Settings.....

Kan dit? :confused: (het scheelt me waarschijnlijk anderhalf muisarm....:o: )

ik heb eens zeer grondig gekeken in de online helpfile van fruityloops,
maar kon niet echt iets bruikbaars vinden.
Het vermoeden rijst dat dat misschien niet aan te passen is, wat dan anderzijds weer
verbazingwekkend is.
Heeft fruity geen bestand met instellingen? een soort ini-file of weet ik wat? en kun je dat daarin niet
handmatig aanpassen?
gewoon een ideetje...

grtz

cloudy

je kan het zeker aanpassen. ik heb het al eens gedaan...maar ik ben vergeten hoe :stupid
maar ik ga het nog eens proberen te vinden

FL openen
Bpm aanpassen
Opslaan over een templates
FL afsluiten
FL opstarten
De opgeslagen template openen
FL Afsluiten
FL opstarten en tadaaa

je moet je flp die goed staat qua instellingen opslaan over de default flp - ik weet niet zeker hoe die juist noemt maar mijn gok is default.flp :P

probeer is

Thanks, heb een default.flp template aangemaakt, en die is nu zichtbaar in File--> Templates

Het is niet 100% automagisch, maar wel bijna! :)

ok - kheb het ff opgezocht ...

in de
...\FLStudio4\Data\Projects\Templates\Empty folder staat een flp genoemd empty.flp

Als je nu dus je template over empty.flp schrijft in die map dan start fl studio altijd op van die flp.

Khoop dat je daar iets aanhebt

:peukie:

het klinkt inderdaad simpel, maar bij mij start ie niet op met empty.fpl....
maar handmatig laden v/e template gaat het ook wel okee :)

maar na een paar keer pielen werkt de truc van ralph wel! (waarom weet ik niet, maar het werkt) :)

thanks!

Back