Problemen met Juno 60!

anie

Nieuwkomer
De output van mijn Juno60 is ineens niet meer zoals hij "hoort" (mooi clean analoog sound) maar komt nu erg overstuurd over (veel ruis/distortion)! Elke patch die ik kies klinkt ronduit kut... Ik heb echt alles al geprobeerd maar hij blijft dezelfde output geven.. Ik weet het niet meer en ben vrij wanhopig, enig idee wat het kan zijn?

Hoeft niet noodzakelijk aan JUNO's output te liggen - zou ook kunnen liggen aan de input van de mixer (of versterker). Maar daar had je zelf allicht al aan gedacht?

(Die JUNO60 heb ik trouwens niet kunnen bespeuren op jullie site, in de muziek die jullie met War To End Hate maken)

Ik heb een CD-speler die een enorm clean stereo-audiosignaal aflevert.
Echter, als ik de CD-input van één van mijn versterkers hiervoor gebruik, dan klinkt Eine Kleine Nachtmusik meer als heavy metal: Zware distortion! Deed me aan jouw verhaaltje met de JUNO60 denken.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nick Verwel
Hoeft niet noodzakelijk aan JUNO's output te liggen - zou ook kunnen liggen aan de input van de mixer (of versterker). Maar daar had je zelf allicht al aan gedacht?

Daar had ik zelf al aan gedacht... En met mijn presets heeft het ook niks te maken wat ik ook probeer er valt geen normaal clean geluid meer te maken met de synth, alles klinkt overstuurt! Heeft het niks met mijn VCA te maken? Kan deze op een of andere manier opgeblazen zijn?

Origineel geplaatst door anie
Daar had ik zelf al aan gedacht... En met mijn presets heeft het ook niks te maken wat ik ook probeer er valt geen normaal clean geluid meer te maken met de synth, alles klinkt overstuurt! Heeft het niks met mijn VCA te maken? Kan deze op een of andere manier opgeblazen zijn?

Het zou kunnen dat er ergens iets kapot is in de Juno, maar dat hoeft niet per se iets met de VCA te maken te hebben. Doet je Headphones uitgang het nog wel goed?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Het zou kunnen dat er ergens iets kapot is in de Juno, maar dat hoeft niet per se iets met de VCA te maken te hebben. Doet je Headphones uitgang het nog wel goed?

Headphones geven precies hetzelfde kut geluid...

eeyz, zo'n probleem had ik ook met m'n juno 60... je kunt eens proberen de chorus (1 en 2) uit te zetten en dan te kijken of ie nog steeds overstuurt. en de vca echt net open zetten, met chorus kan bij mij de vca nooit ver open (echt maar op een vijfde ofzo) anders distortion en ruis gepruttel.

succes!

Back