Advies!!! DBX DDP of de TC electronic Triple-C stereo

Luca & Kazzki

Nieuwkomer
Dit is niet weer de zoveelste nieuwe thread over compressors, maar gewoon advies over het maken van een keuze over de navolgende comp. voor het masteren van dance georienteerde muziek, te weten:

DBX DDP of de TC electronic Triple-C stereo

daar deze tot mijn beschikking staan.

Gaarne advies.

Alvast bedankt.
gr. Kazzki

Origineel geplaatst door BananaWorld
En waarom precies die dan? Wat maakt deze compressors anders/beter dan andere compressors die op de markt zijn. :confused:

daar deze tot mijn beschikking staan.

;)

Dit zijn keuzes die je moet maken met de volgende afwegingen: Welke vind ik het beste klinken bij m'n muziekjes, en Welke vind ik het fijnste werken ?

Beide dingen zijn persoonlijk, ik denk dat het moeilijk is voor jou te bepalen welke overall het beste zijn voor je.

:)

Waarom deze twee comp.?

Ik heb momenteel een behringer comp. (wie niet), maar uiteraard wil ik een stapje verder en aangezien het budget mij +/- 300 euri's toelaat valt de keuze op de Triple C (nieuw prijs 299) of de DBX DDP (2e hands 300).

gr. Kazzki

Grr..... wat de een mastering noemt hoeft voor de ander niet hetzelfde te betekenen.

Maar om hiermee de eindmix te masteren zijn beide ongeschik behalve als je een globale indruk wil krijgen.
En om ze in te zetten tijdens het afmixen zou ik ze niet over de mastermix zetten maar gewoon inzetten op de zere plekken die multiband compressie nodig hebben. Een specifiek kanaal of een bus of zo.
Als je multiband gaat compressen over de mastermix dan is er zowieso al wat fout in je mixage.

Welke van de twee? Da's net zo persoonlijk als een gewone compressor. En dat is wat gemmetje eigenlijk ook zegt.

triple c's vind ik persoonlijk wat houterig klinken... niet mijn favoriet...
DBX ken ik niet.. ik werk met drawmer en focusrite.. maar dan .. smaken verschillen

Back