Prophet 600 problemen

Jop

Lid
Ik heb sinds kort een Prophet 600 in mijn bezit, wat een mooi apparaat.:okdan:
Helaas zijn er wat probleempjes mee:=(

Af een toe met het aanzetten duurt het erg lang (enkele minuten) voordat de tune led aanspringt.
Als deze dan aan is gaat hij niet gelijk naar preset maar verspringt eerst enkele malen naar to tape / from tape en
seq1 / se6.
Ik heb hem laats helemaal opnieuw gecalibereerd maar het probleem blijft zich voordoen.

Het tweede probleem zit hem in OSC A. Als je de pulse wave aanzet krijg je of helemaal geen geluid om de zes
toetsen of een totaal ontstemd geluid. Dit is ook afhankelijk van de pulse width instelling. Als deze vrij ver naar rechts staat klinkt alles ok. De andere waveforms werken allemaal goed evenals OSC B.
Soms lijkt het probleem er niet meer te zijn maar de keer erna als ik de Prophet aanzet is het probleem weer terug.
Misschien dat beide problemen met elkaar te maken hebben?

Wie kan mij advies en hulp geven zodat ik hem weer in orde kan maken?

Alvast bedankt.

groetjes,
Jop

Het klinkt alsof één van je stemmen niet juist is afgesteld. Ik heb nog nooit met een p600 gewerkt dus weet ook niet hoe de binnenkant eruit ziet. Wat je evt. kan doen is de kap er afhalen en dan wat spelen, meestal geven leds aan de binnenkant van de synth aan welke voice je gebruikt. dan kun je iig uitzoeken welke voice niet doet wat hij hoort te doen. Als er trimpotjes in zitten zou je misschien zelf kunnen kijken of je het juist kan afstellen. Maarr..omdat je ook last van een ontstemde stem hebt heb ik het vermoeden dat er iets kapot is in desbetreffende stem.

De kap is al open geweest, helaas zitten er geen leds in per voice.
Wel kleine trimpotjes (voor de vco's en vcf's), maar deze had ik al een keer opnieuw afgesteld.
Ik vind het vreemd dat hij alleen bij een pulse waveform vreemd doet.

Iemand anders nog suggesties?

Er staat wellicht een cem3340 op instorten.

Origineel geplaatst door SaintEric
Er staat wellicht een cem3340 op instorten.

Lang geen slechte suggestie. :)

En een stuk beter dan:
Als er trimpotjes in zitten zou je misschien zelf kunnen kijken of je het juist kan afstellen.

Maar ik geef toe, veel meer dan dat kun je niet doen als je er geen verstand van hebt. :dubbel:

Back