Kenton Control Freak & jd990 ?

henkeys

Stamgast
Ik probeer met mijn Kenton control Freak verschillende zaken op mijn jd990 aan te sturen (resonance, cutoff etc).
De Kenton kan sysex versturen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Nou is er voor de Kenton wel een jd800 profile beschikbaar, maar die lijkt niet te werken in combinatie met de jd990.
Ik ben zelf al bezig geweest met wat programmeerwerk maar het lijkt maar niet te lukken.
Is er iemand hier die deze combinatie van hardware succesvol gebruikt, of heeft iemand een tip/suggestie ?

Nou goed, laat ik proberen je iets op weg te helpen....

Ik ken beide apparaten eigenlijk niet, maar volgens mij kan je op die Control Freak dus MIDI CC nummers aan de knoppen toewijzen (correct me if I´m wrong). De parameters en de daarbij horende CC nummers zou je in de MIDI specs in de handleiding van je JD-990 moeten kunnen vinden. Of kan-ie die niet ontvangen (hij is tenslotte al weer ietsje ouder)? Ik kan je helaas ook niet meer helpen. Hoop dat je er wat aan hebt.......

De parameters van de JD-990 reageren standaard op Sysex maar je kan ze ook op CC informatie laten reageren. Deze CC controllers moet je eerst wel toekennen aan je parameters (cutoff, etc) in de JD-990.

Back