Zelf kunnen sluiten van berichten in marktplaats

Black Castle

Johan Zwart
Is het mogelijk om tread's met een slotje sneller ook echt op slot te doen?
Er zijn er van mij een aantal die maar niet op slot gedaan worden.
En ook als ik bijvoorbeeld in "te koop gevraagd/anbeboden" iets wil zoeken kom ik een heleboel aanbiedingen tegen die allang weg zijn.
Het is misschien een goed idee om de plaatsers van een thread de mogelijkheid te geven (via hun wachtwoord bijvoorbeeld) zelf een thread af te sluiten?
Ik zou het erg prettig vinden om zelf meer controle te hebben over wat er met mijn thread gebeurd.

Johan

Over het algemeen wordt een verkoop-thread op slot gedaan als door de verkoper aangegeven is dat het artikel nit meer te koop is. Het kan voorkomen dat niet alle berichten door de moderators wordt gezien en dat een thread per ongeluk open blijft staan.
We proberen het zo goed als we kunnen bij te houden. Sommige mensen drukken op de "meld dit bericht aan een moderator" indien een thread afgesloten kan worden. Dit is een goede mogelijkheid om aandacht te vragen.

Misschien is het wel mogelijk om met een hack een thread te kunnen sluiten als de persoon zelf de post heeft gepost.

Maar denk dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt om misbruik te voorkomen. (Want niet alle SF zijn 'schatjes')

Meestal geven mensen zelf ook wel aan of een bepaald artikel al verkocht is.
:slotje: zie ik regelmatig staan bij verkoop threads, en dan maakt het weinig uit of er wél of níet een echt slot volgt.
Dat het netjes is om even een update te geven van verkochte artikelen, moge duidelijk zijn.

Het vragen om een slotje middels :slotje: wordt bij verkoopthreads, in tegenstelling tot bij 'gewone' threads, door de moderators ook niet als vervelend ervaren.

Wèl is het vervelend als een slotje wordt gevraagd op een verkoopthread, en later moet de thread dan liefst tóch weer open, dan later weer dicht en misschien toch weer open... vandaar wellicht ook dat het regime in de verkoopthreads wat minder consequent wordt gevoerd.

Vraagje: wat maakt het voor jou persoonlijk uit of de thread is afgesloten?
Je bent toch zelf de enige die op je eigen verkoopthread kan reageren?
Als je er dus geen schopje tegenaan geeft, zakt de thread vanzelf weg, toch...

Origineel geplaatst door Hanz
Wèl is het vervelend als een slotje wordt gevraagd op een verkoopthread, en later moet de thread dan liefst tóch weer open, dan later weer dicht en misschien toch weer open... vandaar wellicht ook dat het regime in de verkoopthreads wat minder consequent wordt gevoerd.
Pho... 8o)

Op een ander forum waar ik opzit kan de topic opener in de rubriek markt ook zelf de boel op slot gooien. Scheelt de moderators natuurlijk wel wat werk.

Vraagje: wat maakt het voor jou persoonlijk uit of de thread is afgesloten?
Je bent toch zelf de enige die op je eigen verkoopthread kan reageren?
Als je er dus geen schopje tegenaan geeft, zakt de thread vanzelf weg, toch...
Voordeel van opslot doen is dat je dan in het overzicht al kunt zien dat een topic dicht zit en het artikel dus verkocht is. Nu moet je in het topic kijken en er achter komen dat het verkocht. Tja slechts 1 klikje meer maar je weet toch, internetters zijn ongeduldig. :)

1/ Meestal geven mensen zelf ook wel aan of een bepaald artikel al verkocht is.
:slotje: zie ik regelmatig staan bij verkoop threads, en dan maakt het weinig uit of er wél of níet een echt slot volgt.
Dat het netjes is om even een update te geven van verkochte artikelen, moge duidelijk zijn.

2/ Wèl is het vervelend als een slotje wordt gevraagd op een verkoopthread, en later moet de thread dan liefst tóch weer open, dan later weer dicht en misschien toch weer open... vandaar wellicht ook dat het regime in de verkoopthreads wat minder consequent wordt gevoerd.

1/ Als een kop/verkoop thread echt op slot is, is dat direkt te zien en hoef ik die tread ook niet te openen. Scheelt een hoop onnodig geklik en frustratie. Het is erg vervelend als je veel als je veel hts hebt op een zoekwoord en dat in veel gevallen dan blijkt dat de tread niet meer aktueel is.

2/ Er is altijd de mogelijkheid om een nieuwe tread te maken. Daarom pleit ik er voor om juist wel consequent te zijn.

groeten Johan

Origineel geplaatst door matt second
heb ze al gesloten voor je

In iedergeval bedankt. Ben ik anderen niet tot last met niet aktuele treads. :)

Misschien kunen jullie de mogelijkheden voor sluiten/verwijderen via je wachtwoord toch nog eens bekijken.
Misschien met een automatische bevestigingsmail. En natuurlijk is dicht dan ook dicht.

Want ook discussies gaan soms een kant op die je niet wilt. Ik weet en zie wel dat de Moderators dat in de gaten houden maar toch...

Met vriendelijke groeten en respect voor de moderators. :okdan:

marktplaats idee, oude advertenties verwijderen

marktplaats idee, oude advertenties verwijderen

geen ideee of het al voorbij gekomen is, kon niets vinden........
is het een idee dat de gebruikers hun oude advertentieś in gevraagd en aangeboden kunnen weghalen?
zogezegd, de oude zooi opruimen?
lijkt mij weinig zinvol om dat allemaal te bewaren.
:mega:

Ja, goed idee :) Scheelt allicht ook weer tijd als je wat zoekt, als je nu de zoek functie gebruikt krijg je al die oude meuk ook te zien en kan je tig topics doorbladeren

Ik ben tegen. Het is altijd nuttig om te kijken wat nou een redelijke prijs voor iets is door te zoeken in advertenties uit het verleden.

Ik word altijd schijtziek van die marktplaats advertenties die wel in google staan maar niet meer op Marktplaats. En dan hebben ze ook nog een vieze redirect in Google cache gezet :r

Ik weet niet of jullie bang zijn dat de belastingdienst :smeris: achter handeltjes komt of zo? :maffia:

geen ideee of het al voorbij gekomen is, kon niets vinden........
is het een idee dat de gebruikers hun oude advertentieś in gevraagd en aangeboden kunnen weghalen?
zogezegd, de oude zooi opruimen?
lijkt mij weinig zinvol om dat allemaal te bewaren.
:mega:

Goed idee, zal het forum van opknappen. Ik mis een funktie dat je eigen post/threads kan verwijderen. Kan alleen binnen 24 uur, dacht ik. Als we nou allemaal eens wat opschonen, scheelt dit een hoop werk. Om te kijken wat iets wat waard is hoef je geen advertentie van 2 jaar terug te lezen, zal hooguit betrekking hebben op advertenties tot een jaar oud. De markt fluctueert te erg!

Goed idee, zal het forum van opknappen. Ik mis een funktie dat je eigen post/threads kan verwijderen. Kan alleen binnen 24 uur, dacht ik. Als we nou allemaal eens wat opschonen, scheelt dit een hoop werk. Om te kijken wat iets wat waard is hoef je geen advertentie van 2 jaar terug te lezen, zal hooguit betrekking hebben op advertenties tot een jaar oud. De markt fluctueert te erg!

Het fluctueren van de markt is juist een ontzettend interessant gegeven. Ik kan me hier nog wel een paar threads herinneren waarin mensen prijslijsten van the music house ergens uit de jaren '90 postten. Fascinerende informatie was dat!

Ook de verkrijgbaarheid van een synthesizer is zo te achterhalen. Het is misschien wel moeilijker een Casio CZ-1 te vinden dan een Yamaha CS-80. Had je dat verwacht?

Verder is het zo dat als je vroeger een advertentie in De Vondst zette deze advertentie ook nooit verdween, alleen was het grootste deel van de edities na een maand veranderd in kattenbakvulling.

Het fluctueren van de markt is juist een ontzettend interessant gegeven. Ik kan me hier nog wel een paar threads herinneren waarin mensen prijslijsten van the music house ergens uit de jaren '90 postten. Fascinerende informatie was dat!

Ook de verkrijgbaarheid van een synthesizer is zo te achterhalen. Het is misschien wel moeilijker een Casio CZ-1 te vinden dan een Yamaha CS-80. Had je dat verwacht?

Verder is het zo dat als je vroeger een advertentie in De Vondst zette deze advertentie ook nooit verdween, alleen was het grootste deel van de edities na een maand veranderd in kattenbakvulling.

Vroeguh kocht men koophuizen voor 10.000 gulden. Fascinerende tijd idd
Ik vind dat plaatsers van advertenties zelf vrij moeten zijn om hun ad te verwijderen/aan te passen. Die Casio stond pas nog te koop, alleen niet hier. :D
Er zijn zat mensen die hier niet adverteren en omgekeerd, lijkt me niet dat ik de verkrijgbaarheid baseer op het aantal advertenties alhier. Anders is de markt overspoeld met Mutronics fasers, DX7, Pro-Ones, Moog Source, JP8080, acces virus, Novations, Euroracks, etc. Die komen elke maand wel voorbij.

Er zijn (gelukkig) ook heel regelmatig advertenties van forumleden die erg nuttige extra info over te koop aangeboden spullen bevatten. Bijv. over de verschillende versies / revisies van de spullen, technische problemen en modificaties, en links naar andere sites waar nuttige info over de spullen te vinden is. (Bijv. anders moeilijke vindbare manual downloads.)

Lijkt me dat je de funktie van het forum deels aan flarden schiet wanneer je die info met de advertentie verwijderd.

Aan de andere kant lijkt het me wel lekker opruimen als de ads waarin alleen spul wordt aangeboden, waarvan de naam door de aanbieder zelf vaak nog foutief gespeld wordt, en met 'met pijn in mijn hart' onzinkreten erbij, na verkoop verwijderd zouden kunnen worden. Maar ja, dan moet er een extra team junior mods aangesteld worden om die klotelusjes uit te voeren... Dat is weer een heel ander verhaal.

Back