Voeding Alesis 3630

CreOn

Alles naar de knoppen....
Weet niet zo gauw waar ik deze vraag moet plaatsen, daarom maar hier.
Er staat voor weinig geld een Alesis 3630 te koop. Echter de voeding is stuk.
Nu schijnt dat deze voeding een AC/AC voeding is.
Zijn deze voedingen gewoon te krijgen in de handel, of bij Alesis zelf?
Of is een AC/DC gemakklijk om te bouwen is naar eenAC/AC (brugcelletje weg, condensatortje weg)?
Misschien dat een eigenaar van zo'n zelfde compressor me effe kan zeggen wat het uitgangsvoltage is?
Bedankt alvast...

Re: Voeding Alesis 3630

Origineel geplaatst door ZmokE
Weet niet zo gauw waar ik deze vraag moet plaatsen, daarom maar hier.
Er staat voor weinig geld een Alesis 3630 te koop. Echter de voeding is stuk.
Nu schijnt dat deze voeding een AC/AC voeding is.
Zijn deze voedingen gewoon te krijgen in de handel, of bij Alesis zelf?
Of is een AC/DC gemakklijk om te bouwen is naar eenAC/AC (brugcelletje weg, condensatortje weg)?
Misschien dat een eigenaar van zo'n zelfde compressor me effe kan zeggen wat het uitgangsvoltage is?
Bedankt alvast...

Alesis zal die voedinkjes waarschijnlijk nog wel hebben liggen, maar zoals je zelf al zegt, kun je van een goedkope AC/DC adapter eenvoudig een AC/AC adapter maken. Ik heb dit zelf ooit eens gedaan voor een MicroGate en dat werkte prima.

Thanks...

tja..heb precies hetzelfde probleem....voeding al maanden kapot. Een officiele voeding kost geloof ik 30 euro, ben te lui om er een te halen....

Ik ben op dit moment ook op zoek naar een Alesis 9volt AC/AC adapter. Ik kwam op deze tread uit en heb contact opgenomen met Electricsound. Electricsound bestaat nog wel, maar ze zijn al zeven jaar geen importeur van Alesis meer :D

Key music in Utrecht is op dit moment wel Alesis importeur, telefoonnummer 030-2733544.

Ik heb zelf nog geen adapter bij hen besteld, maar misschien heeft iemand anders iets aan deze info.

ps: Als iemand een alternatief weet voor de 9volt AC/AC adapter, dan hoor ik het graag.

hmm degelijke electronica handel moet dit wel hebben denk ik.
bijna eender welke 9V AC adapter zal werken
enkele voorbeelden van toestellen die een 9V AC adapter gebruiken: Lexicon spullen, x0xb0x, Linksys routers, en uiteraard overige Alesis spullen

blijft verdomd lastig te vinden. Ik heb een 9V en instelbare gekocht bij Hecke in Amsterdam. In de webshop staan ze niet, maar ze kan altijd ff bellen:

http://www.hecke.com

Gewoon in iedere electronicazaak ,tussen de 10 en 15 euro dacht ik
Weet alleen niet meer precies hoeveel ampere, staat dat niet achterop ?

Ik gebruik een "HQ Power AC-AC adaptor, model PS910AC". Met deze werkt (bij mij) de 3630 & de Microgate. Andere Alesis units heb ik er niet mee getest. Ik weet niet of 'ie makkelijk verkrijgbaar is, maar wie weet..

edit: zo te zien makkelijk verkrijgbaar

9volt, 1 of 1,2ampere, ac/ac adapter
Zoek anders eens bij conrad

Gewoon bij iedere electronica zaak is niet zoals ik het meemaak. Er zijn sowieso niet veel electronica zaken, ik heb er 4 gebeld en niet 1 heeft een ac ac adapter op voorraad, slechts 1 zaak bood aan er 1 te bestellen, maar dan had ik er een met vaste plug, die natuurlijk niet past, voor 25,-

Bij allekabels hebben ze 1 model, met vast plug. Bij conrad hebben ze geen complete set, alleen losse voeding en dergelijk, moet ik alles apart erbij gaan zoeken.

Maar inderdaad! Ik kwam de originele adapter gisteravond tegen bij Thomann, belachelijk duur, maar goed dat zijn universele adapters ook en die kan niet eens vinden.

Binnenkort wordt ie geleverd ....

Bedankt weer!

Bovenstaande is de p3, ik heb voor de MicroGate een p2 besteld:

Alesis P2 Power Supply
9V/780mA
3,5 mm jack connector
O.a. geschikt voor: HR16, Micro Enhancer, Micro EQ, Micro Gate, Micro Limiter, Micro CueAmp, MicroVerb, MicroVerb 2, MidiVerb 2, MMT-8, MPX, MPX

http://www.thomann.de/nl/alesis_p2_netzteil.htm?ref=search_rslt_alesis+p2_150532_0

Back