MPC4000 copy notes naar andere sequence

KeesVerkerk

Ouwe rot
Voor de mpc users,

Ik wil notes uit een track , op een andere pad in een andere track copieren.

Als ik copy to clipboard doe, copieert ie de notes naar de zelfde pad als waarvan je hem gecopieerd heb dus dat werkt niet.

De manual is niet echt verhelderend, dus ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee/

even duidelijk stellen, je wilt de noten die een bepaalde pad spelen in een andere sequence op een andere track?

volgens mij (ik heb maar een nederige mpc1000) ga je dan naar SEQ EDIT (mode, pad 13 op de 1k) vanboven selecteer je COPY.
stel je alle parameters juist in (van welk seq/track naar welke seq/track), do it.
en dan in je nieuwe seq/track naar STEP EDIT en dar pas je de noten een per een aan. Als je echter bijvoorbeeld een heel lange sequence (stel 64 bars met elke bar een drietal noten) hebt dan ben je lang bezig.
Je kan ook in je nieuwe seq/track terug naar SEQ EDIT en dan kies je vanboven TRANSPOSE maar dan moet je wel goed weten hoeveel naar boven of beneden je die hele track wil transposen...

pen en papier helpen bij dit soort zaken ...

Nog ff voor de duidelijkheid. ik wil van track a

pad x ---------- ---- - - -------------- ------------ - - - ----------------------

Naar track b

pad y ---------- ---- - - -------------- ------------ - - - ----------------------

Die oplossing die jij gaf gebruikte ik al soort van,bij de mpc4k werkt het ongeveer hetzelfde. Ik vind het alleen nog al tijdconsumerend, ik had gehoopt op een wat efficientere manier.

mischien dat iemand anders nog iets weet.

bedankt voor de input iig:okdan:

Laatst gewijzigd:
hopelijk voor jou is dat dan een voordeel van de 4k, want andere opties ken ik niet.
al geprobeerd op www.mpc-forums.com ? die mannen weten veel maar ze blowen net iets te veel om deftig te antwoorden denk ik. Edoch proberen!!

In sequence edit of in step edit:

SHIFT select alle notes, druk 'copy', druk 'copy to' en kies alle pads of een enkel pad en in welke track je wil pasten.

De midi implicaties zijn nogal mager hoor van die mpc,,,,

Ik hoop dat iemand nog handige tips heeft

Laatst gewijzigd:
Volgens mij gaat het hem om de mpc logica te gebruiken. Wat wil je eigelijk bereiken? Geef es een praktisch voorbeeld?
Gaat het om midi of drum triggers?
In het geval van drumtriggers: Als je gewoon een ander sample wilt moet je pas assign aan passen. Of wel moet in de main window je bij "TYPE" de waarde 'drum' naar 'inst' veranderen dan kan je namelijk ook transposen en zie je in de sequence edit grid midi noten.

Kan je in seq edit niet gewoon move doen?? daar kan je bij de mpc3000 iig gewoon ook de note kiezen

nopes, move command geef enkel mogelijkheid tot veranderen van tijd
Misschien tijd voor een"Akai MPC 4000 user thread vragen & antwoorden" topic ?

Back