cassettedeck voor in de pc

gemmetje

de ideale schoonzoon
Op tweakers stond een bericht over een cassettedeck dat in een 5,25"-bay in je pc past. Voor mensen met ruimtegebrek of een chronisch tekort aan aansluitingen die toch nog met tapes werken, lijkt me dit best een handig bakje. Het werkt real-time, dus je kunt niet met dubbele snelheid lezen of schrijven. In het artikel valt te lezen dat er 4 audio-aansluitingen opzitten en een seriële poort, maar wat die laatste erop doet, is me onduidelijk.

Attachments

• deck.jpg
    deck.jpg
    12,1 KB · Bekeken: 98
Is die seriële poort niet voor data, zodat je op 2-speed dat op tape kunt opslaan?

Ik roep maar wat ;)

PS: leuk voor in vintage PC's

Origineel geplaatst door D-mike-E
Is die seriële poort niet voor data, zodat je op 2-speed dat op tape kunt opslaan?

Dat het voor data zou kunnen zijn, is natuurlijk goed mogelijk, maar op 2 speed opslaan doet dat ding niet.

Misschien een interface voor dataopslag voor oude synths?
Ik heb er nog wel een paar die je met tape kan backuppen.

Origineel geplaatst door fuse
Misschien een interface voor dataopslag voor oude synths?
Ik heb er nog wel een paar die je met tape kan backuppen.

ik kan me niet voorstellen dat dit ding ontworpen is met een mogelijkheid tot het backuppen van oude synths in het achterhoofd.....
Maar het is er misschien wel mee te doen idd ! (ik heb er ook nog 1tje, met een hele fijne :r 8-polige Din-tape-out....)

Best grappig zeg. Ook erg handig voor de mensen die alleen softsynths gebruiken om hun nummers te maken.
Die nummers zet je dan vervolgens ff op tape en weer terug de pc in. Dat maakt het geluid nu net wat lekkerder.

Cool!

Zo moet ik niet telkens van tapedeck naar tapedeck opnemen voor die speciale-low-quality-sound te bekomen. Gewoon in de (m)pc houden en telkens opnieuw opnemen en afspelen met die Plusdeck! Handig. :)

Origineel geplaatst door sander
Best grappig zeg. Ook erg handig voor de mensen die alleen softsynths gebruiken om hun nummers te maken.
Die nummers zet je dan vervolgens ff op tape en weer terug de pc in. Dat maakt het geluid nu net wat lekkerder.

Hier gebruik ik een Sony minidisk voor. Der zit precies een soort compressor in. Alles wat met die minidisk is opgenomen klinkt veel 'egaler'. De hoge en lage frequenties zitten meer op één lijn. (ik weet niet hoe ik dit theoretisch moet verwoorden)

Origineel geplaatst door sander

Nou, ff bouncen en dan bij je master er een tape emulator plugin overheen lijkt me sneller en je houdt meer controle...

Origineel geplaatst door Almeros
Nou, ff bouncen en dan bij je master er een tape emulator plugin overheen lijkt me sneller en je houdt meer controle...

Dit wordt een leuke thread ! Ik zie hier nl nog wel een hardware vs software-discussie opbloeien, veroorzaakt door een stuk pc :D

Origineel geplaatst door gemmetje
Dit wordt een leuke thread ! Ik zie hier nl nog wel een hardware vs software-discussie opbloeien, veroorzaakt door een stuk pc :D

Daar doe ik dan alvast (verder) niet aan mee! Ieder z'n eigen ding...

Maar sowieso een leuke gadget dit!

Heeft Sony niet hetzelfde, maar dan met MD? Of sla ik er hier naast?:confused: *D

ciao

Back