ROBERT HOOD @ Basic Grooves, Atak!

Christoph

Nieuwkomer
ROBERT HOOD @ basic grooves:

Techno legende Robert Hood komt speciaal overvliegen vanuit technohol detroit voor deze laatste en meest bijzondere Basic Grooves editie van dit seizoen!! Een avondje dieper dan diep gaan. De dakbedekkers van ATAK staan gereed, mocht het dak er af vliegen. En dat is wel fijn want de veiligheid van de basic grooves bezoekers moet natuurlijk garant zijn. Maar sommige dingen heb je niet in de hand.............

Robert Hood is de aangewezen man om het BG seizoen af te sluiten en dat zal ongetwijfeld de beste avond van de laatste 8 jaar basic grooves worden. Robert Hood stapt op zijn vliegtuig in de wetenschap dat hij in atak kan draaien wat hij wil en dat het een ouderwetse intieme underground avond (350 man) gaat worden. En daar houd Hood natuurlijk wel van. Sfeer is het gene wat altijd op een aanstekelijke manier de grondslag legt voor de techno avonden in atak. En deze avond zal die sfeer opstijgen om niet te vergeten.
Robert Hood maakt minimale Detroit techno met een nadruk op gevoel. Hood was samen met Jeff Mills en Mike Banks grondlegger van het Underground Resistance label. de releases tussen 1990 en midden 90 op dit label, beinvloede het gezicht van moderne detroit techno en ontketende een creatieve renaissance. Hood verliet UR tezamen met jeff mills in 1992 en hij focusde zich op solo werk. Dat resulteerde in zijn eigen label M-Plant in 1994 met releases als "Internal Empire", "Music Data" en "Moveable Parts."
Zijn debuut op Peacefrog album 'Point Black' bracht hood's hypnotische minimalisme tot compleet nieuwe dieptes en ruimte, terwijl zijn album 'Wire To Wire' nieuwe niveaus van muzikaliteit & complexiteit in de wereld van electronische muziek laat horen
Voor de duidelijkheid: Robert Hood , ( 3 uur set) voor 350 man op donderdag 24 juni. Dus stap op de detroittrein en neem alvast een ochtend/ dag vrij die vrijdag. Reserveren kan (en is verstandig) bij www.atak.nl

Residents Pitto & Christoph zullen de mensen klaarstomen tot dat Hood zijn visie op underground-gevoelens zal laten tonen.

Na afloop is er op een lokatie dicht bij Atak een AFTERPARTY waar het feest nog wel eventjes door zal denderen!

_HOOD IN THA MOOD_

FLYER:
http://creatingvoorn.com/atak/roberthood/Robert_Hood_flyer.jpg
www.atak.nl www.moodengineering.nl www.creatingvoorn.com

Laatst gewijzigd:
AAAAARGHZ!!!! Waarom nou altijd zo ver weg.....deze man is echt een held.

Er is een officiele afterparty dus je kunt doorfeesten tot je eerste trein er is! :D

Zeker aanwezig! 8~ Robert Hood is God! :halleluja

Ik ben al jaren groot liefhebber van Robert Hood's sound.
Nou was Robert Hood afgelopen 22 mei in Off-Corso te Rotterdam en ik ben er heen gegaan :walker:
Ik had best hoge verwachtingen maar wat deed hij tot mijn verbazing?
Zielloze stamperige techno voor de massa draaien!! :r
En nog loeihard ook, zelfs met m'n op-maat-gemaakte oordoppen vond ik het nog hard en stond ik ergens achterin.
(ener zitten heus geen lauwe filters erin; ze zijn om naast mijn drummers drumstel te kunnen staan in een kleine oefenruimte)
Maar goed, ik dacht dus: we gaan vanavond diep, maar dat viel (mij) dus vet tegen.
Misschien was hij gewoon chagrijnig en draait ie in enschede helemaal goed, maar ik denk niet dat ik kom. =(
Ik zal verder mijn mond houden :bekdicht:
Ik hou het wel bij zijn platen :halleluja

Origineel geplaatst door BasroR
Maar goed, ik dacht dus: we gaan vanavond diep, maar dat viel (mij) dus vet tegen.
Misschien was hij gewoon chagrijnig en draait ie in enschede helemaal goed, maar ik denk niet dat ik kom. =(

Beste BasroR, Joris Voorn die die avond ook draaide waarschuwde me ook al dat Robert Hood knetterhard draaide in de Off Corso. Maar dat was ook een Europese set van Hood. Wij hebben via de bookings Robert Hood speciaal om een detroit set gevraagd. Dat betekend dat hij zijn beukplaten thuis laat; het wordt dus een heerlijk diep setje!:)

Bovendien is er na afloop een afterparty voor iedereen toegankelijk waar het feest nog wel even doorgaat! }:|

Ik heb hem twee jaar geleden in Paradiso gezien en vond hem toen een mooie mix tussen Detroit en wat steviger werk draaien met daartussen hele minimale stukken.
Ik vond het wel een mooi gezicht om hem in zijn werkpak te zien staan.

Ik deed in 2001 een feestje met Rob Hood in Ekko, Utrecht. Daarvoor had ie 9 jaar niet in Nederland gedraaid. En al vanaf z'n eerste platen voor UR was ik een fan van hem. Met 350 man was het uitverkocht. Er waren bezoekers uit heel het land, uit Duitsland, Belgie, zelf Detroit... En wat een waanzinnig vette set was dat zeg. Voornamelijk z'n eigen platen en wat dingen die duidelijk door hem beinvloed waren, zoals Steve Rachmad (die na hem draaide trouwens). Super diep, flitsende truuks en een uitzinnige crowd. Zonder valse bescheidenheid het vetste feest wat ik ooit gedaan heb. Een paar maanden daarna nog eens dun overgedaan in Doornroosje, waar ik ook weer voor hem mocht openen. (de dag daarvoor draaide ie toen in Paradiso, vond ik niet zo goed.)

Maar daarna heb ik Hood nog een paar keer gehoord, en het werd als maar minder. Inderdaad, hard zielloos beuken. Z'n platen vind ik de laatste tijd ook niet meer zo goed.
Hopelijk gaat ie in Atak inderdaad echt weer z'n eigen sound draaien, en komen daar de echte liefhebbers op af. Dan wordt het vast een tof feest. Als m'n agenda het toelaat kom ik misschien ook.

laatste keer in de 013 was echt om te janken zo slecht =(

Origineel geplaatst door zero1
Ik deed in 2001 een feestje met Rob Hood in Ekko, Utrecht. Daarvoor had ie 9 jaar niet in Nederland gedraaid. En al vanaf z'n eerste platen voor UR was ik een fan van hem. Met 350 man was het uitverkocht. Er waren bezoekers uit heel het land, uit Duitsland, Belgie, zelf Detroit... En wat een waanzinnig vette set was dat zeg. Voornamelijk z'n eigen platen en wat dingen die duidelijk door hem beinvloed waren, zoals Steve Rachmad (die na hem draaide trouwens). Super diep, flitsende truuks en een uitzinnige crowd. Zonder valse bescheidenheid het vetste feest wat ik ooit gedaan heb. Een paar maanden daarna nog eens dun overgedaan in Doornroosje, waar ik ook weer voor hem mocht openen. (de dag daarvoor draaide ie toen in Paradiso, vond ik niet zo goed.)

Maar daarna heb ik Hood nog een paar keer gehoord, en het werd als maar minder. Inderdaad, hard zielloos beuken. Z'n platen vind ik de laatste tijd ook niet meer zo goed.
Hopelijk gaat ie in Atak inderdaad echt weer z'n eigen sound draaien, en komen daar de echte liefhebbers op af. Dan wordt het vast een tof feest. Als m'n agenda het toelaat kom ik misschien ook.

Helemaal mee eens, was erg vet toen in de ekko ,later daar ook op een feetsje met r. hawtin geweest, briljant! was dat, ook erg goede chillout erbij toen, worden er in de ekko nog wel eesn techno dingen gedaan?? hoor daar weinig van.

Heb Hood ook in de 013 gezien, was idd niet erg goed, rechttoe rechtaan hard beuken, zonder ziel.................

heb gelukkig de herrinering aan de ekko nog bij me...............

Origineel geplaatst door Jur
Helemaal mee eens, was erg vet toen in de ekko ,later daar ook op een feetsje met r. hawtin geweest, briljant! was dat, ook erg goede chillout erbij toen, worden er in de ekko nog wel eesn techno dingen gedaan?? hoor daar weinig van.

Je herinnering is niet helemaal juist, want dat feestje met Mr. Hawtin was 2 jaar EERDER. Was ook leuk idd 8)
En na het feestje met Hood zijn er geen grootse techno feesten meer geweest in Ekko. Vanwege geluidsproblemen. De nieuwe buren stuurde op de avond met Hood tot 2x toe de politie langs. Niet lang erna is er zelfs een inval geweest waarna er limiters werden geinstalleerd. Weg vette sound... Dus tegenwoordig alleen nog maar live bands en 'low-profile' dansavonden. Tiga heeft er een jaar geleden ofzo nog wel gedraaid, maar daar ben ik niet eens meer heen gegaan. Een hele avond met bassdrums die klinken als 'plok plok plok', dat hoeft van mij niet.

Afgelopen november zouden we er weer wat gaan doen, maar Ekko kreeg uiteindelijk toch geen vrijstelling voor meer volume. Toen is de reeds geboekte J. Mills maar naar Tivoli - De Helling doorgeschoven. Waar 'ie vervolgens met een plastic tasje met zo'n 20 platen kwam aanzetten. De rest stond nog op luchthaven Brussel. Je raadt het al, dat werd niet nog legendarische avond...

By the way: de chill out werd zowel met Hood, Hawtin en Mills gedaan door de mannen van Delsin.
Inderdaad: ook erg fijn.

Heb Hood ook in de 013 gezien, was idd niet erg goed, rechttoe rechtaan hard beuken, zonder ziel.................
heb gelukkig de herrinering aan de ekko nog bij me...............

Helaas moet ik het ook met de herinnering doen. Het DAT-je dat tijdens z'n set meeliep nam ie na afloop in beslag...

He zero,

hawtin 2 jaar eerder?? bedankt voor het orde scheppen in m`n herrineringen.........8)

heb jij toevallig het datje van die keer mer r. hood in de ekko?? of die van hawtin>??

Origineel geplaatst door Jur
heb jij toevallig het datje van die keer mer r. hood in de ekko?? of die van hawtin>??

Ff goed lezen Jur, het DATje van Hood heeft ie dus zelf.
Hawtin is niet opgenomen.

Origineel geplaatst door zero1
Ff goed lezen Jur, het DATje van Hood heeft ie dus zelf.
Hawtin is niet opgenomen.

Goed lezen is niet m`n sterkste punt..................

Jammer is dat toch, dat dj`s altijd erg moelijk doen over opnames van sets, aan de ene kant snap ik het wel, de zaken exclusief houden, maar toch, waarom ?

En hoe was het nu met Hood? Draaide hij een beetje tof dit keer? Of was het weer alles op +16?

Jullie hebben een boel gemist, jongens! Wij vroegen om detroit en kregen veel meer dan dat alleen! Ik moest het eerste uurtje voldraaien, wat wel ok ging. Er waren nog weinig mensen. Pitto nam het tweede uur voor zijn rekening met rustige diepe detroit plaatjes toch opzwepend genoeg om de lijn gespannen te houden.

Iets na 1 uur kwam onze man Robert Hood ten tonele:

Hij begon met oude duistere club met samples van KLF en technotronic en na een half uur hoorden we alweer frensch kiss, direct gevolgd door spastik van mr hawtkin en daarna weer een electroplaatje (om maar iets te noemen)! Verder dus een grote dosis detroit en tuurlijk ook het een en het ander aan beukwerk, maar dat was uitstekend gedoseerd! Hood smeet ons de klassiekers gedurende de hele set om de oren!!!
Helaas viel de opkomst behoorlijk tegen voor zo'n naam als Robert Hood. De sfeer heeft er gelukking allerminst onder geleden!
Na de laatse plaat had het publiek duidelijk nog niet genoeg gehad en de overgebleven robert hood posters werden enthousiast als buit van de muren getrokken! Gelukkig was er voor deze mensen nog een toetje...

En toen dus... onze afterparty!!! De ultieme afsluiting van zo'n topavond en het hele bg seizoen! (Ook al had het organisatorisch niets met Atak van doen)... Vooraf was afgesproken met een aantal vrienden dat ze direct na Hood's laatste plaat naar buiten zouden gaan om de bezoekers zo snel mogelijk naar de afterparty lokatie te sluizen.
Toen ik daar om 04:15 met mijn platen binnenkwam was de lege kelder van overdag veranderd in een dampende underground clubsfeer met dreunende bassen en vette oldschool techno/acid van onze man/dj Marijn en zeker 60-70 man lekker aan t dansen! De 200 halve liters bier die we ingeslagen hadden gingen voor een euro (hoe goedkoop kan je een feestje houden ;) ) als werkelijk hete broodjes over de toonbank (we hadden een echte bar, jawel!)!

In de hoeken onder sfeervol }:| blacklight lagen mensen met of zonder (eerder met ;) ) joint te chillen en te genieten van elkaar, de sfeer en muziek.

Ondanks het bericht dat robert hood al gauw weer de auto in moest op weg naar schiphol kwam hij zowaar een paar plaatjes verder de kelder in wandelen !! En zodra de galmende beats en de geur van de kelder hood tegemoet kwamen zag hij dat het goed was .. :halleluja Het speet hem zeer en verontschuldigde zich voor het feit dat hij zn platen nog in atak had staan en snel weer weg moest. Ik vroeg hem nog of ie toch een paar plaatjes uit onze tassen wilde draaien, maar daar wilde hij helaas niet aan. Na een kwartiertje verdween hij tenslotte voorgoed ..

Om ongeveer 05:15 nam ik het roer over en zette de stevige lijn door die Marijn had ingeslagen. O.a. Dave Clarke, DK8, Speedy J, Marco Carola, Joris Voorn en natuurlijk plaatjes van Robert hood beukten door de kelder en werden juichend door het entousiaste publiek ontvangen! Na 45 minuten pingponden Pitto en ik nog even waarna hij tenslotte de avond tot een mooi einde bracht! Om 7h 's ochtens hebben we iedereen die nog in de hoek lag naar buiten gegooid en konden we eindelijk met opruimen beginnen ..

Heel wat ketsen (joints ;) ) verder was het 9h en verlieten we inmiddels zeer melig de underground...

Kelly, bedankt voor de after-after bij jou thuis met die heerlijke pannenkoeken .. ! :halleluja

Wegens groot succes en talloze positieve reacties (mensen bedankten vol overgave voor de after) zal dit zeker niet het eerste en laatste feest van ons zijn. Maar wanneer de volgende is weet nog niemand...

Misschien (weer) tot in de kelder van de sociale dienst! ;)

take care

Klinkt idd wel als een leuke avond. Jammer dat ik niet kon komen. En die opkomst, tja in Enschede en omgeving zijn vast niet zo heel veel 'kenners'. En voor randstedelingen als ik is het toch wel een eind weg.
Staan er nog ergens foto's online? Of een opname van z'n set? ;-)

Had best willen komen maar Enschede is toch net even iets te ver rijden om even langs te glippen.

Blijft altijd moeilijk.....dat logistieke verhaal....

Maar klinkt verder erg relaxt!

Hood is de man.

Back