VSTi tegenhanger van Reason samplers

tja wat dat auto-pitch betreft,zou ik niet eens weten of het op kontakt zit(gebruik het iig nooit)
wat ik wel weet is dat ik met halion en met halion2 heb gewerkt naar volle tevredenheid tot ik kontakt kreeg...sindsdien halion nooit meer aangeraakt...kontakt bevat ook een slicer/timestretcher/pitchshift en je kan cc nummers vrij toewijzen...(altijd handig als je dingen met een controller of hardware synth will manipuleren,'k vind de filters van kontakt toch ook beter klinken dan die waldorf filters uit halion2 (de filters uit halion1 waren een drama...)

ik weet niet of je hier wat mee kan,en ik weet niet met welke versie van kontakt jij gewerkt hebt,maar de nieuwste versie is echt het overwegen waard om aan te schaffen....

lijkt er idd op dat Kontakt het beste uit mijn testje komt...kan mach5 nog niet testen ivm geen demo voor windoos....de propellerheads moeten maar es een VSTi versie op de markt brengen van hun ReDrum en NN-XT modules ;

Origineel geplaatst door olafmol
de propellerheads moeten maar es een VSTi versie op de markt brengen van hun ReDrum en NN-XT modules

Dat past niet binnen hun marketingstrategie. Zelfde reden als waarom ze geen VST(i) ondersteuning in Reason stoppen.

dat snapt iedereen wel d-mike.
tis meer dat die optie voor olaf de beste zou zijn. niet dat ze dat gaan doen, maarja

de EVP voor niet-logic hosts is ook superbeperkt.....

Nee hoor... ik had in de tijd dat ik met Cubase werkte gewoon de volledige versie van de EPV73, niks mis mee...
Die standaard in Logic zit is precies hetzelfde. En dit is met de EXS24 ook gewoon zo... d'r zal vast wel een EXSP zijn, maar die moet je dan gewoon niet gebruiken.

beetje gespeeld met halion2 en met kontakt....beiden waren niet echt intuitief imho.....kompakt op zich nog het meest maar mist weer dingen als zelf velocity layers maken lijkt het...

Hoezo Kontakt niet intuitief??? Echt de meest geniale softsampler op aarde dit! Werkt misschien een beetje ingewikkeld, maar dat went zo. Dat Kompakt geen velocity layers kan maken is logisch... is gewoon een uitgeklede versie van Kontakt.
Dus conclusie: Kontakt gebruiken lijkt me de beste optie voor je. (of een Vsti versie van EXS24 :) )

Origineel geplaatst door Subgroover
Nee hoor... ik had in de tijd dat ik met Cubase werkte gewoon de volledige versie van de EPV73, niks mis mee...
Die standaard in Logic zit is precies hetzelfde. En dit is met de EXS24 ook gewoon zo... d'r zal vast wel een EXSP zijn, maar die moet je dan gewoon niet gebruiken.

de uitgebreide versie was de EVP88, en die is niet beschikbaar voor non-logic...zelfde geldt voor de sampler..ik ga niet met een lite versie werken waar de helft van de functionaliteiten is weggeflikkerd omdat ik geen logic heb...

Hoezo Kontakt niet intuitief??? Echt de meest geniale softsampler op aarde dit! Werkt misschien een beetje ingewikkeld, maar dat went zo. Dat Kompakt geen velocity layers kan maken is logisch... is gewoon een uitgeklede versie van Kontakt.
Dus conclusie: Kontakt gebruiken lijkt me de beste optie voor je. (of een Vsti versie van EXS24 :) )

een beetje ingewikkeld werken staat voor mij gelijk aan non-intuitief....... maar we zijn wel tot dezelfde conclusie gekomen, nl kontakt......totdat de propellerheads NN-XT als VSTi softsampler op de markt brengen ;)

tnx iedereen!

Back