focusrite?

Eurikon

]]= sound is unfrozen geometry =[[
hey halloa :L
echt te warm om in de studio rond te hangen, maar vooruit dan maar...

ik wil een focusrite aanschaffen,
zat eerst naar de 'compounder' te kijken, maar toen viel mijn oog op de 'mixmaster'
wie kent deze units, en weet hiervan de verschillen en eventueel een aanraders tip?

thanks!
8)

ik wil een philips aanschaffen..kan iemand me er iets meer over vertellen?

(maw: wat zoek je precies en waarvoor? wat is je budget?)

Re: focusrite?

Origineel geplaatst door bionrg
hey halloa :L
echt te warm om in de studio rond te hangen, maar vooruit dan maar...

ik wil een focusrite aanschaffen,
zat eerst naar de 'compounder' te kijken, maar toen viel mijn oog op de 'mixmaster'
wie kent deze units, en weet hiervan de verschillen en eventueel een aanraders tip?

thanks!
8)

Mixmaster zoals de naam als zegt voor de master*hoeft niet perse*
Het is een leuk apparaat maar vergt wel enige kennis hoe toe te passen,met 3 banden,een eq.
Je kunt je mix makkelijk verpesten.
De vraag is waarvoor dient de compressor,de master of als insert op bus?

de mixmaster is een analoge 3-bands compressor met gate,3-bands eq,width enhancer,limiter en phase-meter...eigenlijk speciaal voor je eindmix...

de compounder is een 2-kanaals ( 2x mono of 1 stereo ) compressor met bass-expand functie,die laag toevoegt bij je signaal,verder met gate en limiter....uitermate geschikt voor drums...

de mixmaster kost wel ruim 2 keer zoveel als de compounder...;)

kep ze allebei,ben er erg tevreden over.....

en als je het nu al warm hebt in je studio : beide apparaten worden erg warm...:D

olaf, lees vooral de zin: wie kent deze units...

nog maar een keer: wat wil je *precies* weten..ken ze nl allebei...evenals veel anderen hier op het forum...tis nog niet zo lastig om gewoon ff je vraag specifief te maken?

als je wilt weten wat ze kunnen en wat de verschillen zijn: www.focusrite.com

bedankt voor de antwoorden!
olaf, tis niet zo zeer dat ik me vraag niet wil/kan specificeren (nothing personal),
maar de vraag is voor wat ik wil weten al duidelijk genoeg gesteld voor de gene die deze aparaaten hebben/gebruiken

.. snapt u... geen specs want die kunnen we allemaal lezen,
maar handso-n experience met een gericht beknopt antwoord ;)

nog even voor dione, ik kan de mixmaster :{ dus wel in sommige gevallen inzetten als channel insert, met iig. dezelfde mogelijkheden als de compounder op de bass-expansion na?
en de compounder is geen multiband, neem ik aan?

denk dan dat ik voor de mixmaster ga.

bedankt voor de antwoorden!
olaf, tis niet zo zeer dat ik me vraag niet wil/kan specificeren (nothing personal),
maar de vraag is voor wat ik wil weten al duidelijk genoeg gesteld voor de gene die deze aparaaten hebben/gebruiken

.. snapt u... geen specs want die kunnen we allemaal lezen,
maar handso-n experience met een gericht beknopt antwoord ;)

ik heb met beide apparaten gewerkt en handson ervaring ;)

..het zijn apparaten die allebei andere doelen hebben, dus appels met peren vergelijken....vandaar mijn vraag wat je er precies mee wilde doen...dan kan ik je proberen te antwoorden....maargoed..als je al genoeg info hebt zijn we allebei weer blij :luv:

nog even voor dione, ik kan de mixmaster :{ dus wel in sommige gevallen inzetten als channel insert, met iig. dezelfde mogelijkheden als de compounder op de bass-expansion na?

niet helemaal...de mixmaster is full-stereo,dus niet als dubbel mono in te zetten....alleen is de compressorsectie dan wel driebands,zonder traploze attack...en geen bass-expansie idd..

en de compounder is geen multiband, neem ik aan?

correctamundo...

De compounder is goed voor Kicks, Snares en Basslines. Hij jat wel je hoog hoe harder je 'm pushed. Dus met extreme instellingen wordt ie een beetje zompig en ongedefineerd. Dat kan soms precies zijn wat je wilt, andere keer niet.

Ik ben wel erg fan van de bass-expansion op de Compounder. Ook basslines die al genoeg bass hebben krijgen een lekker rond randje. Wel uitkijken! Het is makkelijk om er snel teveel in te draaien en dan krijg je soep....

bedankt voor de tips guys, en een 'muddy' sound kan soms ook wel lekker zijn (als het de bedoeling is dan ;))

heb nu een mixmaster op het oog voor 450, das wel aardig cheapo,
ben ook wel heeeeeeeeeel blij dat dat ding een optie voor digital out heeft :L

heb nu een mixmaster op het oog voor 450, das wel aardig cheapo,

mazzelpik....die dingen kosten 1300 euro nieuw...=(

ho ho, ik heb em nog niet ;)

maar zo gaat het nou eenmaal met die zooi, we hebben het allemaal wel eens meegemaakt denk ik.
meest recente voor mij was de AW16G nieuw 1350,- voor betaald
nog geen jaar later weg gedaan voor 850,- zeer pijnlijk...

maar goed, is dan ook nog afwachten of dat ding in in orde is,
beetje moeilijk te checken zo'n een dynamiek processor.

Back