Even voorstellen....

SlicerXXL

Nieuwkomer
Beste forummers,

Mijn naam is Anne Elzo Folkers :kimono:, student aan de HES Amsterdam (Bedrijfskundige Informatica). Ik ben een jongen van 21 jaar oud. Mijn muziekstijl is voornamelijk 'Ambient'. Een beetje om zo origineel mogelijk te zijn zeg maar. Ik heb geen idee met wie mijn muziek is te vergelijken aangezien ik weinig bekende artiesten ken die deze stijl regelmatig maken. Misschien uit voorzorg dat ik hier niet naar zoek, omdat ik niet teveel invloeden wil van andere artiesten om mijn eigen stijl te kunnen behouden en origineel te blijven :). ,,Dit hoor je niet vaak," is dan ook een vaak genoemd zinnetje bij het luisteren naar mijn muziek :).

Ik maak voornamelijk muziek in het kader van mijn hobby. Toch probeer ik thuis zoveel mogelijk een goede studio op te bouwen, maar vooralsnog ben ik bij een goed stel boxen, microfoon, koptelefoon en een keyboard blijven steken. Zo'n rijke student ben ik immers niet.

Ik maak al muziek sinds mijn 12 denk ik en ben eigenlijk nooit echt van 'tracken' afgestapt. Op aanraden van Hans Bakker, die al geruime tijd actief is op dit forum, heb ik gepoocht een overstap te maken naar Logic Platinum. Uiteindelijk deels gelukt, aangezien ik mijn muziek nu half uit Logic haal en half uit Madtracker. Die combinatie is volgens mij redelijk uniek. :) Deze constructie is helaas nodig omdat mijn Soundblaster Live niet alle tracks tegelijk kan verwerken.

Gelukkig voor mezelf en voor jullie loop :walker: ik binnenkort naar de winkel om de geluidskaart te vervangen en een degelijke erin te plaatsen. Ik dacht zelf aan een Audigy 2 vanwege de prijs - kwaliteit verhouding. Mochten jullie andere suggesties hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Aanmelding op dit Synth forum is wat mij betreft voornamelijk om nou echt eens te leren mixen en zonder opleiding toch een degelijk niveau te bereiken. Al is het niet mijn ambitie om geld te verdienen met muziek maken, toch zal ik een beetje bekendheid en een aantal projecten online zeker niet uit de weg gaan.

Hierbij meteen een aantal nummers om te beoordelen waar ik nu tot in staat ben:

Nieuwste: http://www.slicerxxl.nl/SlicerXXL_Exploration_2004.mp3
Verder:
http://www.slicerxxl.nl/Panpipes.mp3
http://www.dance-industries.com/track.asp?track_id=3607
http://www.dance-industries.com/track.asp?track_id=3802

Het eenvoudigst is en blijf www.slicerxxl.nl te bezoeken en te klikken op de daar aanwezige link naar ctgmusic.

Ook op aanraden van Hans Bakker nu eindelijk toch aanwezig op dit forum. Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een niveau te kunnen bereiken op 'geluidskwaliteit' en kan ik later jullie helpen als ik genoeg kwaliteit heb ontwikkeld ;).

vr.gr.

Anne

Nu al favoriete icoon :) --> :walker:

Laatst gewijzigd:
Welkom op dit leerzame forum ! :biertje:

Leuk om te lezen dat je jezelf niet verdiept in de muziekstijl die je zelf maakt, vooral de redenering erachter vind ik aardig. Over dit onderwerp is pas geleden een draadje actief geweest hier op het forum, zoek het eens op zou ik zeggen.

Ik ga vlug eens je muziek beluisteren, maar wegens gebrek aan spiekertjes helaas niet nu....

enneeeuh......zoek eens op audigy hier op dit forum, voor je die kaart gaat kopen. :duivels:

Jou muziek hoor je inderdaad niet vaak. }:| Klinkt wel ok. Hoe meer 'ambient' hoe beter. :okdan:

En over die soundblaster audigy inderdaad eens het forum afzoeken, want daar is wel al eens over gezeikt. :engel: :D

En vooral welkom op dit interessante forum. :okdan:

Jeetje wat een hoop reacties in een paar minuten :). Wat een warm welkom..... :halleluja Ik ga zeker op audigy zoeken :). ZIt alleen op mijn stage nu, dus wil niet teveel in de baas z'n tijd doen :).

Wel wilde ik even vragen nog welke geluidskaart jullie aanraden bij een budget 200 euro. Is er ergens een test beschikbaar van deze kaarten? Mocht er een betere zijn dan kies ik natuurlijk niet voor de audigy.

Laatst gewijzigd:
hi:)

groetjes sas

Origineel geplaatst door gemmetje
enneeeuh......zoek eens op audigy hier op dit forum, voor je die kaart gaat kopen. :duivels:

hmmmmz thnx gem.....:frons:

o dju ff vergeten..

Een heel hartelijk warm welkom uit het o zo fijne en gezellige eindhoven!!! ;) :biertje:

Hey Anne....

toch maar es geregistreerd? :D
veel plezier en ga hier geen vragen stellen, maar open effe een nieuwe thread in het desbetreffende topic...

Heej, welkom!!

[walk on, walk on..]>:walker: :walker: :walker: :walker: :walker:_______________
BIER.gif

Origineel geplaatst door hermax
Wees welkom, man van 21 met de naam Anne :confused:
Komt wel vaker voor hoor. Net als Henny, Rene enz enz enz enz
Welkom trouwens!

Back