3D Kaarten en softsynths

search64

Ouwe rot
Origineel geplaatst door fuse

Pluspuntje is dat de nieuwste Ati X800 en Geforce 6800 kaarten dual monitors ondersteunen. ;)
(beginnende bij 400 euri of meer)

Dat heb ik op mijn 9800 pro ook al. Weliswaar 1* D-Sub en 1* DVI, maar toch.

Origineel geplaatst door olafmol

iemand trouwens nog een tip voor een goede, goedkope, stabiele 3d accelerator kaart die niet teveel ruimte inneemt, stil is en weinig hitte verspreid, voor in mijn studio bak?

Gebruik een Asus TI4200 128 mb kaartje, goedkoop en snelgenoeg voor iedere muziek pc lijkt me.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Gebruik een Asus TI4200 128 mb kaartje, goedkoop en snelgenoeg voor iedere muziek pc lijkt me.

geen gekut met instabiele drivers enzo? geen extra koeler op het ding? kan in 1 AGP slot?

Origineel geplaatst door olafmol
geen gekut met instabiele drivers enzo? geen extra koeler op het ding? kan in 1 AGP slot?

- Drivers werken goed (nooit problemen gehad).
- Koeler weet ik niet
- 1 AGP slot (volgens mij is het een 8xAGP kaart).

Radeon 9200 lijkt me ook een aardige optie...

R9200_BOARD_lg.jpg

Gewoon een 'normaal' AGP kaartje met fatsoenlijke 3D acceleratie. (hoeft geen top-of-the-bill 'Doom III' kaart te wezen)
ATI staat goed bekend, stabiele drivers, geen rare compatibiliteits issues.
En belangrijkst: géén FAN maar een passieve koeler... (rust! :z )

Prijs ergens tussen de 50 en 100 Euro, afhankelijk van merk, hoeveelheid geheugen en evt. dual display.

Origineel geplaatst door Hanz
Radeon 9200 lijkt me ook een aardige optie...

R9200_BOARD_lg.jpg

Gewoon een 'normaal' AGP kaartje met fatsoenlijke 3D acceleratie. (hoeft geen top-of-the-bill 'Doom III' kaart te wezen)
ATI staat goed bekend, stabiele drivers, geen rare compatibiliteits issues.
En belangrijkst: géén FAN maar een passieve koeler... (rust! :z )

Prijs ergens tussen de 50 en 100 Euro, afhankelijk van merk, hoeveelheid geheugen en evt. dual display.

ja dat issem idd!

heb een Radeon 9600 werkt ook goed (ook 2 monitoren) en zonder extra koeler.

Origineel geplaatst door Hazes
heb een Radeon 9600 werkt ook goed (ook 2 monitoren) en zonder extra koeler.

Of, als je het helemaal netjes doet, gewoon een waterkoelertje :)

Als het geen 3D hoeft te kunnen: Matrox G550 of G550 Dual-DVI, beter 2D beeld bestaat er niet, en onersteunt 2 monitoren. Ook 1 monitor + 1 TV als het moet.

Twedehands voor een habbekrats te krijgen (ik betaalde een paar jaar terug 200 guldens).

[pats mode]
Nu niet meer nodig, ik draai 1920x1600 op mijn 23" breedbeeld TFT :maffia:
[/pats mode]

Als iemand met mij een half-height DVI kaartje (single-monitor) wil ruilen tegen mijn Dual-Head G550 PB mij dan, of mail, of stuur een postduif ofzo.

Back