Roland AX-1B remote keyboard gezocht

Status
Please reply by conversation.

Mennomoog

Stamgast
Tja, ik wil toch wel een beetje stylely erbij staan op het podium! :D

Maar mijn vraag is: zijn deze remote keyboards nog wel te vinden in Nederland? Ik zie eigenlijk alleen maar de normale Roland AX-1 keyboard (de rode) en de AX-7 (de witte) te koop staan. Maar ik heb toch liever zwart, dus... iemand?

(of weet iemand een adresje waar ik ze hand-made kan laten maken, zoals die coole designs van Jarre?? ;) :P )

Thanks!!!!

Attachments

• ax-1b.jpg
    ax-1b.jpg
    11,5 KB · Bekeken: 78
Monsieur Jarre met de AX-1B :halleluja

Attachments

• 07.jpg
    07.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 61
Die dingen van Jarre waren custom van de franse gitarenbouwer LAG.
Naar ik begreep bestaat dat bedrijf niet meer... maar dat weet ik niet zeker... ;)

En die zwarte AX heb ik nog nooit gezien.
Als 't je alleen om de kleur gaat, dan is een (meubel/auto)spuiterij eigenlijk best een optie.
Heb wel eens gezien hoe een TV onder handen werd genomen, het resultaat was echt super.
Dus waarom geen synth? ;)

Trouwens: deze thread...

Dankjewel Hanz! :)

Ik heb ff gekeken, maar die AX-1B blijf ik toch de mooiste vinden. Of ik moet die LAG gast opzoeken ;) (zal wel flink wat kosten)

Of die Yamaha die Jarre gebruikte overspuiten. ;) Lijkt me trouwens behoorlijk precisie werk, aangezien je er voor moet zorgen dat je de toetsen niet mee oververft. En bovendien lijkt het mij ook behoorlijk duur, zo'n paint job. Toch maar op zoek naar de AX-1B, ik heb ze zeker eens te koop zien staan op marktplaats.

Waarom is er zo moeilijk aan die dingen te komen eigenlijk?

Als je zo'n ding laat spuiten schroeven ze gewoon heel de behuizing los, en dan de delen behandelen.
Dat gaat i.i.g. stukken beter dan half het apparaat afplakken.

Voordeel van een spuiter is dat je elke kleur kan kiezen die je wilt.
Lijkt me wel gaaf om zo'n Alfa Romeo 'overlopende' kleur te gebruiken (verschillende kleuren afh. van de kijkhoek).

Ik heb net 't kofferdeksel van m'n auto laten overspuiten (metallic groen), en dat kostte iets van 250 Euro.
Dat was incl. demontage/montage en nieuwe labels (Volvo prijzen: 20 euro per stuk 8D).
De eigenaar van 't bedrijf vertelde me dat die verf toch ook prijzig is; honderden euro's per liter!

Maar 't lijkt me dat een synthje spuiten voor stukken minder moet kunnen. (zeg: 100 euro?)

En waarom die draagbare dingen zo zeldzaam zijn? Volgens mij omdat ze gewoon onpraktisch werken in de realiteit.
Kan me niet voorstellen dat het lekker speelt...

Kijk, dat maakt in het geval van JMJ toch niet uit... 't komt toch van de orkestband :D

Laatst gewijzigd:
Ja, of hij doet gewoon aan playbacken :D

Goed, dan gewoon een leuke Axis vinden en in mijn favoriete kleur spuiten! :duivels:
Er staat zo'n Yamaha KX5 te koop op ebay, maar die vent vraagt er gewoon een veel te hoge prijs voor. Belachelijk.

Hey, ik zie dat die zwarte inderdaad gewoon de 'standaard versie' is, in dit geval de AX-1B dus.
Nog even gezocht, maar ik zie niet wat behalve de kleur nog meer het verschil is met de gewone AX-1... :)

Zo'n Lync LN-4 is ook leuk, trouwens!

989.jpg

Ja, die Lync is in mijn favoriete kleur!! :D

Maar ja, vind die maar eens zo snel..

shoulderkeyboards zie je zo weinig omdat met 2 handen spelen niet echt makkelijk gaan en mensen vinden ze vaak 'gay'. Tja... ik vind het wel vet zo'n ding en zou er zelf ook één willen, maar je betaalt bij musik produktiv dik 450 euro voor zo'n roland (en andere fabrikanten maken ze niet)

LAG bestaat trouwens nog wel hoor! maken gewoon gitaren, ze zijn alleen niet zo bekend.

Hoi Allemaal,

ik weet dat dit een oude thread is, maar zie hem nu net pas, dus wilde ff reageren..

Ben de trotse eigenaar van de Le Key van LAG.. een geweldig apparaat met (afgezien van aftertouch :( ) alle functies die ik maar zou willen, incl. 3 ribbon controllers op de hals en een breath controller!
ik doe hem noooit meer weg , tis een investering als je er een tegenkomt, ze worden ook niet meer gemaakt, maar tis het echt waard..handgemaakt, echt hout, 25 kleuren (heb zelf honey sunburst) en stevig.. heb er zelfs 9 maanden op moeten wachten.

er is maar beknopte info over te vinden op het net, maar hier is een link..

http://www.stoffelshome.de/alt_controller/lag_le_key.html

groetjes,

Richard

Origineel geplaatst door Hanz
Lijkt me wel gaaf om zo'n Alfa Romeo 'overlopende' kleur te gebruiken (verschillende kleuren afh. van de kijkhoek).

WOW! dat zijn nog eens ideeen :D Ik moet eens kijken hoe ik aan een 2e kap en fron voor mijn MPC2000xl kan komen voor niet al te veel en es bij de autospuiter langs :):):).

Ow... en ik heb geen idee waar je een AX-1b kan vinden, ik heb dr wel eens naar gezocht en misschien in Japan of de US of A?

-C-

Origineel geplaatst door Mossman
Hoi Allemaal,

ik weet dat dit een oude thread is, maar zie hem nu net pas, dus wilde ff reageren..

Ben de trotse eigenaar van de Le Key van LAG.. een geweldig apparaat met (afgezien van aftertouch :( ) alle functies die ik maar zou willen, incl. 3 ribbon controllers op de hals en een breath controller!
ik doe hem noooit meer weg , tis een investering als je er een tegenkomt, ze worden ook niet meer gemaakt, maar tis het echt waard..handgemaakt, echt hout, 25 kleuren (heb zelf honey sunburst) en stevig.. heb er zelfs 9 maanden op moeten wachten.

er is maar beknopte info over te vinden op het net, maar hier is een link..

http://www.stoffelshome.de/alt_controller/lag_le_key.html

groetjes,

Richard

Wow! Nooit van het ding gehoord, maar het is duidelijk dat dit familie is van de LAG Circulaire en de LAG Insecte waar Jarre op speelde...
Hoe ben je in vredesnaam aan dat apparaat gekomen?

Heb hem in 1999 besteld bij de enige importeur van Nederland toentertijd, Casio Benelux.

maar dat wist ik eigenlijk alleen maar omdat ik toen bij het voormalige Musica in eindhoven werkte, reclame en marketing was er niet voor de Le Key.. alleen op de beurzen enzo.

er was ook configuratie-software te krijgen, maar de support is nu helaas weg..

hij heeft me fl. 2995,- gekost.. de prijs was in 2001 gestegen naar fl.3995,-.

hier een foto met mijn eigen Le Key..

http://www.ttlg.com/photoalbum/getmember.asp?photoID=91

Origineel geplaatst door Mossman
Heb hem in 1999 besteld bij de enige importeur van Nederland toentertijd, Casio Benelux.

maar dat wist ik eigenlijk alleen maar omdat ik toen bij het voormalige Musica in eindhoven werkte, reclame en marketing was er niet voor de Le Key.. alleen op de beurzen enzo.

er was ook configuratie-software te krijgen, maar de support is nu helaas weg..

hij heeft me fl. 2995,- gekost.. de prijs was in 2001 gestegen naar fl.3995,-.

hier een foto met mijn eigen Le Key..

http://www.ttlg.com/photoalbum/getmember.asp?photoID=91

Jezus! Is dat niet een beetje duur voor alleen een controller? ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Wow! Nooit van het ding gehoord, maar het is duidelijk dat dit familie is van de LAG Circulaire en de LAG Insecte waar Jarre op speelde...
Hoe ben je in vredesnaam aan dat apparaat gekomen?

Zo een staat momenteel te koop bij Reijnen in Roermond, www.reijnenmuziek.nl
Ik weet niet wat ie daar kost, maar in elk geval een hoop! Wel een ultiem vette machine!:halleluja

Als je er even op gespeeld hebt, dan weet je dat het zeker het geld waard is, (ook al blijft het best veel. ;) )

Dit kan natuurlijk ook:

Tagr2.jpg

Ik heb m'n Korg x5d voorzien van een stuk spanband en een multikabel (spanning, audio out, midi out en controller in)gemaakt. Het weegt effe wat meer maar werkt voor mij prima..

Het kan ook met een simpel midi klaviertje van edirol of zo. Ik heb dezelfe truuk toegepast op een edirol PC160ed. Schouderriem, midikabel eraan, batterijen erin... GAAN!

:okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back