aanpassen factory settings Triton Extreme ?

anjo

Nieuwkomer
Sinds kort heb ik de Triton Extreme.

Ik wil wel wat klanken naar smaak aanpassen.
Kan ik die intern opslaan ? (zonder SmartMedia of Hdisk)

Hoe zit het met de fabrieksinstellingen.
Kan ik die per ongeluk wijzigen/wissen ?

Hoe krijg ik de fabrieksinstelling dan weer in orde ?

Bericht door een moderator:
Verplaatst naar het hiervoor bestemde subforum & de titel aangepast.
Anjo, wil je hier in het vervolg op letten?

Ik heb geen Tritons, maar bij elke moderne synth kun je je eigen patches opslaan (in de user bank). De fabriekinstellingen zijn nooit te wijzigen. Die blijven zitten, zodat je altijd een system reset kunt doen om weer van nul te kunnen beginnen. Om dat te doen moet je rest uitvoeren.

Maar ik geloof er totaal absoluut helemaal niks van dat dit niet allemaal in de handleiding staat, die jij als trotse koper natuurlijk in je bezit hebt, waarschijnlijk nog in meerdere talen ook. Gewoon even lezen dus.

Sowieso even lezen dat ding: blijkbaar weet je niet echt veel van synths (gezien je vragen, bedoel ik), en dan staat er ontzettend veel leerzaams in zo'n boekje (zeker bij zo'n complex en uitgebreid submenu's-monster als de Triton Extreme).

Kijk, er horen 4 handleidingen bij !!!

Waarvan:
een met 140 bladzijden
en een met 350 bladzijden

Geen ervaring ? haha .... eigen studio, 15 jaar korg ervaring, Cubase SX etc.
Soms gaat het sneller elkaar gericht IN NEDERLANDS te antwoorden.

bij de Triton is het zo dat alle banken te overschrijven zijn, gelukkig heeft de extreme er genoeg. De presets zijn altijd terug te zetten, en te downloaden van de korg site. Je hebt dus niet perse een kaart nodig, die gebruik je in de praktijk voor de opslag van sequences en samples/ en backups van je geluidenbanken.

Als je gaat opslaan zie je trouwens of je een sound overschrijft of niet.

Voor opslag kan je ook een usb-memorystick gebruiken, of compactflash kaarten (geen Smartmedia dus!)

Bij Radio Modern wordt verteld:
Compact Flash gaat er uit

Verbazingwekkend ...

Is een USB drive een goede opslagmogelijkheid ?

Sorry hoor!

Of je bent te lam om in de gebruiksaanwijzing te kijken, of je hebt nog niet zoveel ervaring als
dat je beweert.

Niet dat dat een probleem is!:bekdicht:

Origineel geplaatst door anjo
Kijk, er horen 4 handleidingen bij !!!

Waarvan:
een met 140 bladzijden
en een met 350 bladzijden

Geen ervaring ? haha .... eigen studio, 15 jaar korg ervaring, Cubase SX etc.
Soms gaat het sneller elkaar gericht IN NEDERLANDS te antwoorden.

Tsja, sorry voor de onderschatting mijnerzijds, maar dan snap ik echt niet dat je hier niet zelf uit komt. Mijn S90 was mijn tweede synth, er zaten drie dikke handleidingen bij (niet in het Nederlands), desondanks was ik er direct uit hoe ik patches zelf kon opslaan (zonder de handleiding te gebruiken trouwens). Sowieso kun je niks fout doen, aangezien je altijd naar je factory presets terug kunt, wat bij een spiksplinternieuwe synth geen probleem is (er gaat niks verloren). En dat is zeker in je handleiding terug te vinden.

Misschien klinkt dit lomp, maar: als je 15 jaar ervaring hebt met studio's en synths en je stelt hier een vraag over hoe je patches op moet slaan, dan is de conclusie volgens mij dat je geen zin hebt het zelf uit te zoeken. Of zit ik er erg ver naast? (of je hebt nog nooit een synth aangeraakt met opslagmogelijkheden, maar dat lijkt mij toch ook sterk...)

Of zoals ELectronic SKIL zei:
(...) of je hebt nog niet zoveel ervaring als
dat je beweert.

Niet dat dat een probleem is! :bekdicht:

(nee, ik wil graag mensen helpen, dat is het probleem niet, kijk mijn posts maar na...)

Back