BCF2000 en FruityLoops

[ZerO.hOur]

Superdonald
Goeiedag iedereen,

Ik ben van plan om de Behringer BCF2000 te kopen (http://www.behringer.com/BCF2000/index.cfm?lang=ENG), maar ik wilde eerst graag zeker weten of deze controller ook goed te gebruiken is met FruityLoops Studio 4.5.

Ik denk zelf van wel, maar ik heb verder geen ervaring met MIDI controllers ofzo, dus leek het me wel zo verstandig om te vragen of iemand het hier misschien weet :)

Dank,

[ZerO.hOur]

Edit: Omdat er niet zoveel reacties zijn :P, plaats ik nog maar wat extra info. Op de URL bovenin de post staat de manual te downloaden. Hierin staat dat iedere control valt toe te wijzen aan MIDI CC's. In FruityLoops spreekt men van controllers als ik een knopje wil toewijzen aan een remote. Als dit hetzelfde is (waar ik dus niet zeker van ben) denk ik dat deze twee producten wel compatible zijn :).

Laatst gewijzigd:
je kan m daar zeker voor gebruiken. rechtsklikken, assign controller, knopje/fader op de behringer bewegen en klaar. maar de behringer is gemaakt om ook MIDI terug te krijgen van je software/synth. zo werken die motirized faders en leds rond de knoppen. en ik denk niet dat FL dat doet, al kan ik me vergissen

Ik heb es een beetje rondgegoogled en ik vond aanwijzingen dat FruityLoops dus ook MIDI data zendt, maar het zou helemaal mooi zijn als iemand dat zeker weet..

Ook bij controllers? (ik vraag het toch nog maar even voor de zekerheid, voor het geval dat je niet de hele post gelezen hebt ;))

heel erg bedankt iig *D

Het klopt dus inderdaad dat Fruity geen controller data verzend, dus nu heb er een gekocht zonder motorfaders :)

En wel een Evolution UC-33e

iig bedankt voor alle replies :biertje:

en kan je dan ook echt elk knopje toewijzen naar je softseq of zit daar nog een beperking ofzo op? ik ga hem namelijk ook kopen deze week . echt een cool apparaatje lijkt het me :okdan:

dit is trouwens de BCR 2000

Attachments

• bcr2000_medium.jpg
    bcr2000_medium.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 80
Ik neem aan dat dat wel kan ja, maar ik heb hem in ieder geval niet gekocht, omdat Fruity Loops toch geen controller data kan verzenden, en omdat ik van een aantal mensen gehoord heb dat motorized faders niet al te lang meegaan.

Ik heb nu deze: Evolution UC-33e
En hij bevalt prima :)

maar is dat omdat er daar wel faders op zitten of om de prijs dat je niet voor de behringer gekozen hebt ?

De Evolution was iets duurder, maar er zitten wel meet knoppen enzo op, maar ik heb de behringer dus niet gekocht omdat ik van veel mensen gehoord heb dat motorfaders snel brak gaan, en Fruity Loops, dat ik dus gebruikt, kan geen controller data zenden ofwel die dingen bewegen toch niet.

Back