Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door hansbakker
oei wat een slechte samples...sorry maar het klinkt erg als een budget pakketje. Kan ook liggen aan de orkestratie (denk aan attacktimes die constant het zelfde blijven). Ik werk meestal met Miroslav samples en die vind ik toch net een stuk beter klinken. Maar het stuk is mooi gecomponeerd idd..tipje: voeg bij de climax veel blazers toe en laat ze unisono spelen met de strijkers, laat ze daarna meer weg. Dit vergroot het bombastische effect nogal. (luister eens naar de filmmuziek van the matrix bijvoorbeeld).
Origineel geplaatst door Digimod
Trouwens die muziek die Rino maakt kun je helaas niet gebruiken hier in nerderland omdat
er geen markt voor is.
Je moet dat snel muziek gaan maken in de richting van Henny Vrienten wat
mij persoonlijk niet aanspreekt maar wel wordt gebruikt wordt voor de nerderlandse
film..
Het alternatief is Stockmuziek maken dit is muziek die kan internationaal
worden gebruikt voor Film en Videoproducties...
klopt de meeste filmmakers vinden deze muziek ook prachtig maar als
je een film maakt voor de Nederlandse markt zul je deze muziek niet
kunnen gebruiken.
Het is anders als je op internationaal gebied een film maakt dan heb je
meer vrijheid wat dat betreft.
Er is gewoon geen cultuur in het maken van filmmuziek hier in Nederland,
daar hoef je ook niet je energie in te steken.
Er zijn maatschappijen in het buitenland die altijd opzoek zijn naar goede
componisten..
klopt de meeste filmmakers vinden deze muziek ook prachtig maar als
je een film maakt voor de Nederlandse markt zul je deze muziek niet
kunnen gebruiken.
Het is anders als je op internationaal gebied een film maakt dan heb je
meer vrijheid wat dat betreft.
Er is gewoon geen cultuur in het maken van filmmuziek hier in Nederland,
daar hoef je ook niet je energie in te steken.
Er zijn maatschappijen in het buitenland die altijd opzoek zijn naar goede
componisten..
eerst zeg je klopt en dan spreek je me weer tegen...
ik had het over de nederlandse markt....de meeste grotere nederlandse films worden voorzien van muziek van de "oude garde" maar dat betekent nog niet dat dit soort muziek niet werkt....

...
laat maar, je zit me net ff te vast in je eigen mening...

Origineel geplaatst door Rino
Een tijdje geleden heb ik Garritan Personal Orchestra aangeschaft. Tot nu toe heb ik 't alleen gebruikt voor de strings en wat percussie voor mijn downtempo trackjes, maar nu is het me eindelijk gelukt om er iets mee in elkaar te zetten waar 't eigenlijk voor bedoeld is.
Het vergt toch een behoorlijke andere benadering van muziek maken dan ik tot nu toe gewend ben en ik moet zeggen dat 't een stuk complexer is, maar goed ik ben aardig tevreden over het resultaat tot nu toe.
Download
Er zitten wel wat irritante tikjes in de violas, maar dat is volgens mij een onopgemerkt progammeerfoutje geweest van Garritan.
De film moet overigens nog gemaakt worden.![]()

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens als filmmuziek is het 13 in een dozijn. Niet makkelijk om te maken overigens. Maar wat filmmuziek betreft is er zo weinig innovatie de laatste tijd. En heb je zoiets fantastisch als de soundtrack van American beauty wordt die tot in den treure afgekeken en gekopieerd.
Van mij mag Aphex twin wel een filmscore maken van de opvolger van de Matrix.![]()