converter confusion

cream

Ouwe rot
Naar aanleiding van deze thread en deze is bij mij nogal verwarring ontstaan..

Stel ik heb een creamware kaart met externe sampler ( laten we zeggen een akai s6000) en een 'knake' phonic mixer.
Als we er vanuit gaan dat in de sampler de beste ad/da converters in vergelijking met de voorgenoemde apparatuur zitten hoe groot wordt dan het 'kwaliteitsverlies' als het samplersignaal eerst door de cw-kaart moet en daarna nog naar de mixer?
Blijft het 'karakter' van de akai sampler nog overeind in deze keten of zou ik de mixer moeten vervangen?
Mierenn**kerij of niet?

Anders laat ik die s6000 ff schieten..:D

Laatst gewijzigd:
Heeft je a6k digi uitgangen? Zo ja heeft je cw digi uitgangen? zo ja? koppel die aan elkaar.
Probleem blijft echter dat je afluistering platter zou kunnen klinken door die brakke mixer waardoor je een verkeerd beeld krijgt. MAAAR dat ligt ook aan je monitors. Als je goede monitoren hebt dan kun je rekening houden met je brakke mixer.

Het karakter waar jij het over hebt blijft wel overeind qua signaal sturing zoals ik het heb beschreven, digitaal koppelen dus.

Zoals bewezen zijn de AD en zeker de DA converters van soundblaster gewoon triest. Dat merk je pas als je ze naast elkaar kan vergelijken.

Een S6000 aan een budget mixer hangen is zonde IMHO.
Dan liever via Adat aan je creamware kaart zou ik zeggen.
Digitaal is altijd ruis en storingsvrij. Maar geeft ook geen (evt gewenste) kleuring.

Back