Cheap Master keyboard?

speady

Love cutoff!
Ik gebruik zoals wel meerdere mensen hier nog steeds een cheap midi keyboardje...niets mis mee maar ... ik ben nu op zoek naar een ander keyboard om als master te gebruiken.

Eentje die zelf ook muziek kan maken dus...

Welke is hiervoor nou aan te raden voor het maken van dance muziek (oa live optreden ed)?

En niet al te duur is....

je zou kunnen kijken voor een oude (bijna 10 jaar) Roland keyboard; een E-16 of E35 ofzoiets.
Deze hebben alles aan boord; pitchbender, aftertouch, key-sensitivity (evt.), en gewoon goede toetsen om live op te raggen...
De geluiden zijn uit de standaard Roland-library, goed maar niet meer zo up to date......alhoewel, er is niets mis met die piano..

Geen idee wat ze 2e hands moeten kosten.. Cheap lijkt me.

Je zou kunnen kijken naar een cs1x of cs2x dat zijn volgens mij zeer goede master keyboards... Kheb zelf de cs1x en ik vind het een top ding, en ook het geluid is erg goed (vind ik persoonlijk)

cs1x en 2x vind ik niet echt intressant....

is opzich wel lache maar de geluiden die erinzitten heb ik al... en iets nieuws(anders) is ook wel mooi meegenomen...

Van de CS1x heb ik meerdere verhalen gehoord dat het keyboard na een paar jaar slechter zou worden. Toetsen zouden op verschillende manieren op aanslag gaan reageren enzo...

U-20 ?

U-20 ?

Je ken natuurlijk ook mijn Roland U-20 overkopen.. Goed, stevig toetsenbord.. ook nog wat leuke geluiden erbij (mocht je dat willen.. ik sluit nooit audio aan op die bak).

Wat voor iets is het en wat moet ie kosten?

Ik heb jarenlang met plezier een AN1x als masterkeyboard gebruikt. Echt goed! Enne, dit is dus een ander toetsenbord dan een CS1x ookal zou je dat niet denken :)

Bovendien is de sound van een AN1x goed, de onboard Yamaha FX zijn dik, dik in orde, 10 stemmig, en de prijs is okay. Zeker niet slecht voor 1 van de eerste V.A.'s. Enige minpuntje vond ik de interface om zelf geluiden te programmeren, en daarom is 'ie uiteindelijk de deur uit gegaan. Maar voor de rest niets dan lof :)

Origineel geplaatst door mikeandrews
Ik heb jarenlang met plezier een AN1x als masterkeyboard gebruikt. Echt goed! Enne, dit is dus een ander toetsenbord dan een CS1x ookal zou je dat niet denken :)

Bovendien is de sound van een AN1x goed, de onboard Yamaha FX zijn dik, dik in orde, 10 stemmig, en de prijs is okay. Zeker niet slecht voor 1 van de eerste V.A.'s. Enige minpuntje vond ik de interface om zelf geluiden te programmeren, en daarom is 'ie uiteindelijk de deur uit gegaan. Maar voor de rest niets dan lof :)

Idd, en wat het programmeren van sounds betreft; er bestaat een heeeeeeeel goeie editor hiervoor( en free), AN1XEdit van Gary Gregson.

Let wel: De AN1X (net als vele VA's) is geen multitimbrebak waar je een heel orkest tegelijk uithaalt.

Als masterkeyboard en ook om fijne sounds te maken is ie zeer goed en samen met wat je al hebt is het zeker geen slechte keuze.

En genoeg knopjes om live helemaal uit de bol te gaan. :dj:

En tegenwoordig kosten ze zelfs nieuw niet zoveel meer, zo'n 500-600 EUR, dus okkazie moet je zo'n ding voor een prikkie zo kunnen kopen. Er worden tegenwoordig wel wat AN1X aan de deur gezet. :( maar daar kan jij alleen maar je voordeel mee doen :)

Hover

Laatst gewijzigd:
Heb zelf een A33, voor dit soort werk, heeft geen aftertouch en geen geluid. Maar waarom heb je geluid in je controller nodig.?

Tja ik heb nu ook een keyboardje....maar das echt niks gewoon z'n midi keyboardje....wordt je niet echt vrolijk van....

En als ik iets nieuws(ouds) erbij koop is het wel goed als er ook weer wat geluid uit kan komen....heb ie meer aan...

Ben op het moment zelfs in alles geïnteresseerd waar geluid uit komt... ik heb vorige week nog een cursus djembee spelen gedaan....en dat was best vet, afrikaans feestje na afloop met een nederlands-belgische djembee band en een gast uit nieuw-guinee ...da was een master of djembee uit afrika echt vet hoe die gast kon spelen... ik had wel rete veel pijn aan mijn handen.... geef mij wat da betreft maar een keyboardje..( by the way iemand de bas uit een goeie djembee wel een gehoord.....SHIT RETEVET!!!)

LOL!

Zie Speady al achter zo'n Djembe zitten. ;)

Maar algemene consensus is toch wel dat een ouwere synth toch wel een goed masterkeyboardje is. Nu nog kiezen.

Ik heb ook eerst een midikeyboardje gekocht en daarna pas een synth, maar dat laatste had ik net zo goed meteen kunnen doen. Dan heb je ook al een synth, en kan je meteen een beetje ermee om leren gaan.

Back