Gathering Info

Re: Gathering Info

Nou vooruit dan,ik zag net pas dat deze thread bestond,via een linkie... Ach beter laat dan nooit...

zou kunnen: ontvangen, kennis/ervaring uitwisselen, samenwerking, adviseren in aanschaf, oplossen van pc problemen (hard en software-matig),spoed cursus fatsoenlijke joints draaien...plaatjes draaien,ergens veel bier nuttigen...
en wat nog meer van toepassing mogen zijn.... ow mensen voor lul zetten,dat kan ik ook wel :D

wil graag leren: beter afmixen,stukje mastering,en vocal en andere acoustische instrumenten goed opnemen

nickname(s): D.J.Conflict,Confusion-music, Groove-style,Terror Movement

naam: Duart J. Jansen

leeftijd: 28

woonplaats/regio: Assen / Drenthe

werk/studie: Voorheen Service engineer beveiligingstechnische systemen,nu werkzaam op Kantoor als Service ondersteuning,Planner,Werkvoorbereider en Calculator.

Ervaring: 14 jaar met computers
begonnen met Gitaar en Cornet spelen,op mijn 14e begonnen met trackers (wackertracker 4 sporen,jawel!!!)via screamtracker en impulse tracker naar fruity loops,reason en nu cubase vst32 5.1 met een zooi hardware

Gear: zie gearlist hieronder:

Maakt: Club,Dreamhouse,Progressive,Ambient,Drum'n'bass,Techno,Trance,Lounge,Hiphop beats en nog veel meer

Luisterd veel: Allerlei: Olav Basoski, Daft Punk, Shpongle, Air, Röyksopp, Chemical brothers, Prodigy, Underworld en alles van KOMSOMOL-RECORDS natuurlijk!!! En verder luister ik naar van alles en nog wat...

homepage(s): nog niet daar wordt druk aan gewerkt....

Re: Re: Gathering Info

Re: Re: Gathering Info

zou kunnen: lullen over types synths/grooveboxen/etc., beleefd luisteren naar anderen, uitslapen

wil graag leren: opzich wel.

nickname(s): Zoidsity, Zoidsity(take2), Zoidy

naam: Yuri

leeftijd: van eind '73

woonplaats/regio: Venray/Noord-Limboland

Gear: o.a. RS7000, Virus C, SuperNova2r, MC-505, TR-505, DD-10, BR1600cdrw, A-33, DX200, uhh...

Maakt: Techno, Ambient, beetje D'n'B, etc.

LuisterT veel: Verschillende muziek. Rock, Alto, Pop, net waar ik zin in heb.

homepage(s): zit in de planning.

infoooo

infoooo

zou kunnen: ontvangen, samenwerking met anderen,ongeacht hun muziek style, samenwerken met kunstenaars, bier drinken, roken, ouwehoeren.

wil graag leren: Mastering en afmixen, gedachtes uitwisselen over verschillende werkwijzen, verder wil ik alles wel leren met betrekking tot muziek.

nickname(s): Syntax Terror

naam: Ilja Thomassen

leeftijd: 24

woonplaats/regio: Leiden

werk/studie: Applicatiebeheerder,Database management, binnenkort webdesigner

Ervaring: 10 jaar geleden begonnen met Fast Tracker II en sinds een jaar of 5 met hardware, Fruityloops en Renoise. Kan geen bladmuziek lezen, heb nooit een studie gevold in de muziek richting o.i.d... hobby niveau dus..

Gear: Click hier voor een lijst

Maakt: teKno, terror, herrie, maar vind alles wel leuk om mee bezig te zijn, vooral met andere mensen samen

Luisterd veel: teKno, zoals ZMK, KX, live sets die opgenomen zijn op illegale feestjes, meestal weet ik de artiest niet eens, Hellfish, Producer, Akira, maar ook Cradle of Filth, Nirvana, Bob Marley, The Doors, Rage Against the Machine.

homepage(s): Syntax Terror!

Kan: organiseren, samenwerken, motiveren, stimuleren...

Wil graag leren: delegeren en zelf wat meer te kunnen genieten en daar dan allereerst wat tijd voor leren vrijmaken.

Nickname(s): conso

Naam: Pieter

Woonplaats/regio: Amsterdam

Werk/studie: onafhankelijk curator (tentoonstellingen) en beeldend kunstenaar. Daarvoor: tolk vertaler Engels (afgebroken studie), kunstakademie e.a.

Ervaring: sinds 2003 voor het eerst in heel lange tijd weer aan het rommelen met gear. Heb veeleisend werk zodat ik met een beetje geluk een avondje per week in mijn studiootje kan spelen.

Gear: Oberheim OB-12, Kurzweil K2000, Sixtrak en Drumtraks (van vroeger), Waldorf Microwave XTk 30, ... Micro Q en ... Pulse, Ensoniq ASR-10, Yamaha RM1X en nog wat ander spul. Daarnaast heb ik (steeds tijdelijk) de beschikking over veel spul van een vriend, die bijna nooit in het land is maar wel aan het Gear Aquisition Syndrome leidt. Maakt het nog treuriger dat ik amper aan spelen toe kom.

Luistert (ja, met een T !) : steeds minder merk ik. Zal wel tijdelijk zijn. SPEZIALMATERIAL is mijn favoriete label. Zwitserse top electronica. Maar met hetzelfde gemak genieten van bijvoorbeeld Ruth Crawford Seeger, FortDax en de voor mij (na of naast schrijver Samuel Beckett en schilder Sigmar Polke) meest verbijsterende artiest ooit: Scott Walker.

homepage(s): http://www.xs4all.nl/~conso (werk)

zou kunnen: Eehmmm, Weet ik het?

wil graag leren: Harmonieleer

nickname(s): Kratarknathrak

naam: Pieter Winkelaar

leeftijd: 36

woonplaats/regio: Hillegom

werk/studie: Laborant

Ervaring: Begonnen met bandrecorders en tapeloops. Later basgitaar, synths, drummasjientjes, computers, enzovoorts

Gear: Clavia Nordlead 2, Oberheim matrix 6, Roland JP8080, Korg poly 800, Yamaha FS1R, Korg EA1, Korg EM1, Boss DR202, Boss DR550 mkI, Zoom RFX1000, Alesis Nanoverb, Cubase VST3.7, Cubase SX2.0, Rebirth 338 v2.0, Fruityloops v1.1, Fruityloops V3.6, Diverse softsynths.

Maakt: Industrial, Drones, IDM, wat electro & acid

Luisterd veel: Winterkalte, VNV Nation, Interpol, Covenant, Depeche Mode, Steve Reich, Autechre, Der Blutharsch, Legowelt, Death in June, Converter, Haus Arafna, Hocico, Aphex twin, Clan of Xymox, The Frozen Autumn, Dark Funeral, etc, etc

homepage(s):
www.kratarknathrak.host.sk
www.angelfire.com/goth/peoplesrepublic
www.newdarkness.host.sk
www.fertilereality.tk

Re: Gathering Info

Zou kunnen: muziektheorie, live spelen (allebei niet zó goed, maar wel redelijk), nummers schrijven.

Wil graag leren: produceren (het hele proces van idee tot volwaardig nummer), synthtechniek (theoretische achtergronden van geluidsopwekking) en altijd meer muziektheorie en beter spelen ;) .

Nickname(s): Cheimoon.

Naam: Erik.

Leeftijd: 23.

Woonplaats/regio: Oss/Brabant Noordoost.

Werk/studie: net afgestudeerd Grieks/Latijn; nu bezig met de lerarenopleiding, maar op zoek naar een AiO-plaats.

Ervaring: 15 jaar toetsen spelen, +/- 10 jaar muziek schrijven.

Gear: (chronologisch) Roland XP-30, Yamaha S90, Alesis Ion, Studiologic MP-117, Waldorf Pulse, Roland A880 (binnenkort).

Maakt: progrock in een band (=symfonische rock); zou graag eens de tijd willen nemen een soort klassieke synthmuziek te maken.

Luijstehrdt veel: vooral progrock (Genesis, ELP, Yes, Rush, Marillion, Gentle Giant, King Crimson, Magma, Spock's Beard, Flower Kings, enz.), daarnaast Sting, Supertramp, Queen (vroeger...), klassieke muziek (in ontwikkeling ;) ),synthmuziek (Vangelis, Jarre) en nog een flinke hoop allerlei (waaronder relatief veel punk!).

Homepage: http://www.distancemusic.tk/ (die een update nodig heeft omdat we voortaan een instrumentaal trio zijn, maar dat komt wel als we als trio wat verder gevorderd zijn met het schrijven van nummers en het showontwerp).

Zou kunnen: Relax praten over muziek en musiceren, pintje drinken, slap auwehoeren; afmixen+masteren (hoop ik dan)

Wil graag leren: afmix+mastering finetunen, meer muzikale background

Nickname(s): ProtoHuman, PH, Planet Unknown

Naam: Arthur de Jong

Leeftijd: 20

Woonplaats/Regio: Groningen

Werk/Studie: Medische Biologie

Ervaring: paar jaartjes FT2 prutsen + ong. 5 jaar serieus met gear bezig

Gear: MicroModular, SH32, Eurodesk, MPX550, 0.5 composer, 0.5 dep3, 0.5 R8, 0.5Kaosspad, 0.333 RM1x + wat meuk van Sly Dog en RelaxomaniaQ :)

Maakt: Techno, experimental, Ambient

Luistert veel: Van Warp via Jeff Mills en Basic Channel naar Akufen naar Biosphere

Homepage(s): http://www.geocities.com/planetunknown_nl

zou kunnen: Ik denk dat je dat het zelf best kunt beoordelen door naar mijn tracks te luisteren. Ik geloof dat ik wel een redelijk samenhangend geluid in elkaar kan zetten in verschillende stijlen.

wil graag leren: een flinke punchy sound te krijgen met een vies randje

nickname: Rino, Rineau

naam: Rein van Spaendonck

leeftijd: 25

werk/studie: Rechtsgeleerdheid / Heb een hele kleine internetondernemening

ervaring: Begon met een C64, daarna een Amiga. Op de muziekschool Atari met Notator en Cubase. In de vroege PC jaren met Fastracker, toen een tijdje niets tot een jaar of drie geleden. Nu werk ik Cubase SX 2. Ik doe af en toe wat projecten voor deze meneer en wat kleinere projecten voor amateurfilmpjes e.d. In de loop der jaren tegen wil en dank ook aardig wat computerkennis opgedaan.

gear: Bescheiden hardware: Novation A-Station, Yamaha CS1x, Behringer 1622fx-Pro, Samson C03. De basis wordt toch wel gevormd door software.(had 't graag anders gewild, houd van knoppen draaien)

maakt: Chillout/Lounge, House, maar probeer me zo breed mogelijk te houden, zeker omdat ik merk dat ik daar erg veel van leer.

luistert veel: Franse hiphop, klassieke muziek, zigeunermuziek, jazz, pop en in de clubs naar house.

homepage: ...is nog niet nodig...

zou kunnen: remixen, samenwerken, liveset.

wil graag leren: beter afmixen, arrangeren, nummers afmaken, live instrumenten integreren.

nickname: Backdrop

naam: Bert

leeftijd: 27

werk: onderzoek aan de universiteit

ervaring: 15 jaar, 3x een liveset gedaan.

gear: 01V96, G2, Pulse, An1x, Virus rack, JV-1080, MPC1K, HR824 div outboard.

maakt: Techno, Trance, Electro als het maar energie en/of sfeer heeft.

luistert veel: Leftfield, Chem bros., Royksopp, 4 strings, Blank&Jones, Dave Clark,Surgeon, Picotto, Placebo, Morrisey
homepage: ...

zou kunnen: basgitaar/contrabas spelen, nummers schrijven, samenwerken.
wil graag leren: beter afmixen, arrangeren, nummers afmaken (handig zo'n Copy & Paste)

nickname: Triphonius Z
naam: Jacob
leeftijd: 26 (op een week of twee na)
werk: onderzoek aan de universiteit (nog steeds handig die Copy & Paste - wat doe jij Backdrop?)
ervaring: jaartje of 12, in heel veel bands gezeten als bassist, zo'n beetje alle mogelijke muziekstijlen. Ook veel opgetreden.
gear: Korg: MS10, PolySix, MonoPoly; Clavia NM1; Boss BR1600CD; Basgitaren: Blade Jazzbass, Fender Fretless P-J, Squier P-Bass, Motion Acoustic, JP Kessler Contrabas.
maakt: voorlopig ben ik de nummers die ik geschreven heb voor een van mijn oude bands aan het opnemen. Alternatieve pop/rock met een synthsausje.
luistert veel: Zappa, Morphine, Kraftwerk, Type-o-Negative, Miles Davis, Marcus Miller, Level 42, foute metal, etc.
homepage: home.zonnet.nl/triphonius.z

zou kunnen: Klarinet sprelen (toch nog eens 8r zo`n mididing aan), PC hardware-/Software Troubleshooten, Plaatjes aan elkaar knopen, zijn de kennis waarvan je houdt te haten...

wil graag leren: Niet de eeuwige threadkiller te zijn en het onderscheid tussen "goed gejat"en "eigen stijl"

nickname: m0n0l0g1c
naam: Maarten
leeftijd: 29
werk: functioneel netwerkbeheer UMC
ervaring: 23 jaar (blokfluitlessen meegerekend 8o) )
gear: zie lijstje hieronder....
maakt: electro, breakz, ambient, minimal, techno
luistert veel: Kraftwerk, Rother, Lawgiverz, PlumpDJ`s, Red Hot Chili Peppers, Björk, Aphex Twin; Reggae (tegekhee), Smashing Pumpkins
homepage: altijd onder construxie

Even een update

Zou kunnen: Samen jammen, je sampler volgooien met vette sounds, Knoppen draaien, slap ouwehoeren, met synths spelen en natuurlijk een potje straatvoetbal:D

Wil graag leren: Hardcore produceren

Nickname: Synthiaks
Naam: David
Leeftijd: 26
Werk: Als alles volgens plan gaat binnenkort Offshore. Heb jaren als coach en begeleider gewerkt met mensen met een geestelijike beperking.
Ervaring: 12 jaar synthese en geluidsarchitectuur
Gear: o.a. Minimoog, 2600, Odyssey, Synthi Aks+S/H, Synthex en Triton
Maakt/Maakte: Minimal, Electro, Berlin school, chill & bass, Hip hop, breakbeats, death metal, liedjes a lá Shaffy en Van Veen, soundscapes/ambient, grunge en alternatieve rock.
Luistert veel: Bochum Welt, La synthesis, Zappa, Pink Floyd, Morbid Angel, Kate Bush, Velvet Underground, Curtis Mayfield, PJ Harvey, Joy Division, Bauhaus, Manson e.v.a.
Website:http://www.7161.com/~Phaseline

Back