Sampler in rack plaatsen

SvV

De mac mackie!
Ik wil binnenkort de quik lok rs656 kopen om als tafelrack te gebruiken. Nou wil ik mijn sampler erin hangen (emu 6400 ultra) maar vraag me af of dat wel mogelijk is aangezien hij alleen vast wordt gezet bij zijn oortjes. (sampler is diep en weegt nog al wat) Op zich is dat geen probleem want kan altijd de sampler ondersteunen met iets maar vroeg het me af wat normaal is in deze situatie.

Re: Sampler in rack plaatsen

Origineel geplaatst door SvV
Ik wil binnenkort de quik lok rs656 kopen om als tafelrack te gebruiken. Nou wil ik mijn sampler erin hangen (emu 6400 ultra) maar vraag me af of dat wel mogelijk is aangezien hij alleen vast wordt gezet bij zijn oortjes. (sampler is diep en weegt nog al wat) Op zich is dat geen probleem want kan altijd de sampler ondersteunen met iets maar vroeg het me af wat normaal is in deze situatie.

Volgens mij kun je de sampler niet onder in het rack plaatsen,zou wel logisch zijn omdat ie vrij zwaar is en groot. Je zult dan even wat moeten passen en meten aangezien je anders ruimte verspilt bij een volgende aankoop ivm. rack ruimte. Ikzelf had anders gewoon zon 20 units rack gekocht,veel stabieler. Boeien als je minder gear hebt,laat je gewoon wat ruimte tussen je spullen zitten.

Euhm even voor de duidelijkheid het is geen schuin rek. Heb even plaatje toegevoegd.
Het is officieel ook geen tafelrack maarja kan net zo goed op bureau zetten toch? :)
Alleen de sampler staat dus horizontaal, dus daarom vroeg ik me af of dat wel verantwoord was, zoveel druk op die schroefjes.

Attachments

• 130569.jpg
    130569.jpg
    13 KB · Bekeken: 92
Die Emu zal wel blijven hangen in het rack. Wil je het rack ontlasten zou je evt. een blokje hout onder de achterzijde van je sampler kunnen plaatsen.

Origineel geplaatst door SvV
Euhm even voor de duidelijkheid het is geen schuin rek. Heb even plaatje toegevoegd.
Het is officieel ook geen tafelrack maarja kan net zo goed op bureau zetten toch? :)
Alleen de sampler staat dus horizontaal, dus daarom vroeg ik me af of dat wel verantwoord was, zoveel druk op die schroefjes.

Dat maakt dan toch geen fuck uit. Wanneer je een module in een rack plaatst staan de schroefjes toch altijd onder druk,tenzij je een olifant in je rack schroeft.:confused::erm: :z :D :kont:

t spul is er allemaal speciaal voor gebouwd, moet dus toch kunnen?

Als je ziet wat ze in server kasten hangen dan moet dat sampelertje best in dat rackie passen. Het is er allemaal voor ontworpen dus maak je geen zorgen.

Persoonlijk zou ik je sampler aan de achterkant altijd ondersteunen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nu eenmaal een voorzichtig typje ben. Zoveel werk is het bovendien niet.

Enne, als je rack toch niet helemaal vol komt zou ik indien mogelijk wat ruimte onder en boven de Emu houden. Ik weet niet hoe heet hij wordt, maar ik heb zelf een Z8 en daar kun je vlees op grillen :P

Nou denk als je schuin rack hebt dat het totaal minder belastend is dan als ie recht staat. (kan niet uitleggen waarom :)) Misschien zelfde effect als je een halter recht vooruit houdt, ook veel zwaarder dan als je hem iets schuin houdt, maar daar gaat het nu even niet om.

Maar het zou er wel voor gemaakt zijn ja maar toch laat ik hem door iets ondersteunen :)

En aangezien de rest van de gear die erin komt totaal niet diep is hoef ik denk ik geen ruimte ertussen te laten.

Maar bedankt voor de reacties

Het is geen enkel probleem om zulke sampler recht in een rack te hangen, zelfs zonder extra steun achteraan.
De hele constructie van die 19" doos is daar op voorzien, wat dacht je ? Het lijkt misschien niet zo, maar de doos op zich is beresterk !
Wat veel belangrijker is, is dat je voldoende ruimte laat boven en onder je sampler zodat je toestel koeling krijgt.
Monteer dus geen andere modules vlak boven of onder je sampler.

Back