S-2000 langere samples?

Opslaan, waar, hoe...? Kun je iets duidelijker zijn? Wat gebruik je, wat is je probleem, wat wil je?

ok

ok

Hier wat achtergrond info:

het is een 32mb akai s-2000 (16Mwords)
Het opslaan gaat gewoon op floppies

Nu had ik een stuk sample gister gvd de hele dag mee zitten kutten had ik hem eindelijk helemaal goed geknipt
wou ik hem saven....

kreeg ik de melding insert new disc.
Dus heb ik een nieuw akai geformateerd floppy er in gedrukt
kreeg ik de melding wipe disc first heb ik gedaan
kreeg ik wederom insert new disc.

hmmmmmm:confused:
In middels heb ik de sample maar gelaten voor wat het was en heb ik alles maar uit gezet.

Koop een ZIP met scsi aansluiting ZIP100 of 250 . Het zal tweedehands zijn want nieuw vind je ze niet meer.
Formatteer in delen van 50MB. Je kan nu Multi's saven ( samples and keygroups in èèn keer)

Het zou misschien ook kunnen werken met een USB Zip waar je dan een verloopkabel opzet van Scsi naar USB. Maar weet niet of dat lukt, maar normaal wel.

Precies, dat heb ik ook. Je vindt ze overal bij mensen onder het buro, kost niks meer. SCSI werkt prima!

Je kunt dan alles tegelijk op 1 schijf zetten en desnoods op je PC backuppen (als je daar ook ZIP hebt, ook redelijk te doen qua prijs).

Het mooiste is een sampler met harddisk, maar die heb ik ook niet.

Zie ook andere threads over S2000/SCSI.

Oh, koop ALSJEBLIEFT een zipdrive!!!! Floppies, ik word al ongeduldig bij het idee.

Niet alleen kan je op zipjes veeeeeeeeel meer kwijt, ze zijn ook nog eens veeel sneller. Een tweedehands SCSI zipdrive kun je echt overal vinden voor ongeveer 3 tientjes denk ik. Doe jezelf een plezier.

Een harddisk is trouwens weer een stuk sneller dan 'n zipdrive, maar de S2000 herkent alleen de eerste 512mb van 'n drive. Als je voor 'n paar euro 'n 1 of 2 GB SCS HD kan vinden is het wel de moeite - dat soort drives staan wel eens op tweedehandsmac.nl. Je kan ook 'n SCSI HD en 'n SCSI Zipdrive tegelijk gebruiken als dat je uitkomt.

Kun je op een SCSI disk geen partities maken van 512 Meg? Zoiets staat me bij... :confused: Dan heb je nog wat aan zo'n ding.

Back