pops en tikjes in wavelab 4?!?!?

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Mensen, ik wordt helemaal gek hiero...

ik heb jarenlang wavelab 2.02 gebruikt en wil nu overstappen naar wavelab 4 of nieuwer. Ik heb nu een demo versie van wavelab 4 en ik krijg maar niet die audio buffer instellingen goed. Met mn oude wavelab was er niks aan de hand en cooledit pro draait ook als een tierelier zonder gekloot. Ik draai windows 98SE met een Terratec DMX 6Fire 24/96 kaart.

heb je te ver ingezoomed op je golfvorm waardoor je grafische kaart ook hard aan het werk is?
probeer eens hetzelfde stukje audio af te spelen en ondertussen wavelab te minimaliseren. heb je dan nog steeds last van de tikjes?

altijd tikjes in wavelab 2 nooit last van gehad...nooit ook niet in andere software...heel raar...zelfs met windows XP

ik heb het probleem ook gehad met wavelab 4 . bij mij was (maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen omdat ik daarna veel aan mijn audiopc heb veranderd) de oorzaak de VIA chipset die hevig dataverkeer niet aankon.
dus als de grafische kaart te hard moest werken, en de geluidkaart ook, ging het geheel aan het tikken en kraken.. dit effect werd gekenmerkt doordat in het begin de tikjes zich niet voordeden (want het eerste deel scrollt alleen de locator over de golf-afbeelding) en na enige seconden wel, (want na verloop van tijd is het de golf-afbeelding die onder de locator doorscrollt, en de locator die stilstaat).

zonder meer informatie in plaats van: "altijd tikjes" is het moeilijk om vast te stellen waar het probleem veroorzaakt wordt.

wat je zegt bevestigd mijn vermoeden...ik heb namelijk een via chipset en ik wist dat dat problemen op moest leveren....thanx....ik ga een andere pc bouwen...;)

maar, check nou eerst even of bij geminimaliseerde toepassingen het probleem zich ook voordoet, of dma van je harddisks uit of juist aan staat, of write caching aanstaat of juist niet, je pc als acpi pc is geinstalleerd (beter onder xp) of als standard pc, of je videokaart een geforce 4 mx is, et cetera :)

(ik heb bij mij alles veranderd, namelijk moederboard, grafische kaart, audiointerface, harddiskconfiguratie)(das eigenlijk de hele pc ja ;))

Back