Wie kan raad geven in mijn aankopen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dr. Rax

Medical Team
Hoi...

Ik ben hier miss de meest amateuristische "producer", maar wel enorm gedreven ;)

Wie kan mij raad geven in hetgeen ik best kan aankopen in de eerstkomende jaren...

Heb een redelijk budget dat ik wel wil (moet) spreiden... wil dus zegge... dat ik vast en goed werk heb, en wil en kan mij dus ook wel wat permiteren... doch wil ik ook weer niet gaan smijten met't geld...

Momenteel zit ik dus enkel met software te werken op een lullige pc...

PC wordt volgende week geupgrade... Maar... Wat schaf ik mij dan het best aan?

Ik dacht aan Monitoren, Microfoon, Midi-bordje (is dit eigenlijk wel echt aan te raden voor iemand zonder muziekale achtergrond?), Mixer... maar die mixer, heb ik die al direct nodig!? ik dacht dus eerst ff met alleen de monitoren aan te schaffen, om te beginnen... Kunne die aangeslote worden op een EchoMia (= mijn toekomstige soundcard...)

dusja... u kan zien... ken er nog niet veel van, maar kan iemand mij raad hierin geven... En wat zijn dan nog handige hardware die ik hierna kan aanschaffen... hardware compressor, eq... of eerder synts ed. ?

dank u vriedenlijk om mij op weg te helpen!

Groetjes

oeh, dit soort posts worden niet echt gewaardeerd hier, (spreekt uit ervaring :P)

ga eerst eens kijken wat je wilt, hoeveel geld je wilt uitgeven en of je wel de tijd ervoor hebt om je er serieus in te verdiepen. en als eerste koop je natuurlijk supergelikte monitors. en de zoekfunctie wordt jouw vriend de komende maanden ;)

maar even een kort resumé :

een mixer heb je niet 1-2-3 nodig als je voorlopig met software gaat werken. een goede geluidskaart en goede monitors heeft dan meer prioriteit.

pas als je met hardware synths aan de gang gaat is een mixer/midi interface nodig ;)

dank je :)

Je moet ergens beginnen è :) Maar kan dat wel ergens begrijpe

Dan word dan heel erg binnenkort aangeschaft :)

monitoren aansluiten op EchoMia kan
eerst, als je veel software gebruikt ook je pc upgrade en een midicontroller aanschaffen.
dan zou ik monitoren aanscahffen
Verder is het erg moeilijk om in te schatten wat jij echt nodig hebt.
Ik heb ook geld te besteden en ik ben er ook ng niet uit....

mischien dat je hier iets aan hebt
http://www.tweakheadz.com/systems_for_making_music.htm

Ik weet precies wat ik wil maar heb juist geen geld te besteden. :D

Mixer(tje), monitors, midi controller kun je zowiezo aanschaffen lijkt me. Die komen altijd van pas.

En als je het nu nog steeds niet weet, verwijs ik je door naar die 331.453 andere treads waarin deze vraag gesteld werd..

Ik zou je aanraden voor +/- 300euro een Yamaha RM1x te gaan kopen. In deze box zitten diverse drumkits,veel allround geluiden,hij is betaalbaar en een ideale machine om mee te beginnen!. Tevens heeft ie een groot scherm,intern mixertje en sequencer etc... Je kunt hem nog altijd aan je computer koppelen om te sequencen met cubase of een ander muziekprogramma. Koop daarnaast een midikeyboardje en je kunt compleet nummers gaan maken.

Als je software wil gaan,zou ik zonder na te denken REASON aanschaffen + een midikeyboardje.

Succes.

RM1x

Attachments

• rm1x.jpg
    rm1x.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 99
Reason

Attachments

• reason.jpg
    reason.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 101
Voor de software zou ik idd gaan voor reason. alle samplers, synths, drumcomputers ed die je je maar kan wensen.

nog een eenvoudige midi sequenser/harddisk recorder erbij (acid is mijn favoriet) en je bent klaar.

als je langzaam wil sparen en volledig van start wil gaan kun je vlg mij het beste eens beginnen met een programma als reason (want dat is niet zo duur) en een goede pc/geluidkaart.. dit omdat je in softwarevorm in één keer een hele studio bij elkaar hebt.
uitbreidingen kun je dan doen in de vorm van 1 of meer controllers, een geluidkaart met een aantal in- en uitgangen, en daarna wellicht hardwarematige effecten, compressors et cetera, die je eventueel door een mixer kunt sturen.

ik denk dat je met goede software en goede controllers net zoveel kunt bereiken als met hardware.

mocht je met hardware willen werken dan wordt het kopen/verkopen/kopen/verkopen/kopen/verkopen/kopen/verkopen/kopen/verkopen tot je eindelijk weet wat je wil hebben en weet wat je wel/niet kunt gebruiken :engel: plus: voor de prijs van 1x reason heb je misschien 1 goede compressor...

ik ben hier de enige flstudio gebruiker volgens mij :)

Re: Wie kan raad geven in mijn aankopen...

Antw.: 't Synthforum en wel bij 't kopje: FAQ

:D

Klinkt misschien lullig, maar is niet zo bedoeld.

Origineel geplaatst door iCe-9
ik ben hier de enige flstudio gebruiker volgens mij :)

....:)

flstudio is qua prijs zeker een goede keuze (ongeveer 150 e). Als rewire slave/host zeer zeker het overwegen waard. Reason heb ik nooit echt geprobeerd dus kan er weinig meer over zeggen dan dat je geen vst's kunt gebruiken, hetgeen fruity juist aantrekkelijk maakt.

Bericht door een moderator:
Genoeg zinvol advies, denk ik zo. Anders raad ik je aan om, zoals al gezegd, even de zoekfunctie te gebruiken.
Of laat je eens voorlichten bij een muziekwinkel!

Deze gaat op slot...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back