Wie kan raad geven in mijn aankopen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dr. Rax

Medical Team
Hoi...

Ik ben hier miss de meest amateuristische "producer", maar wel enorm gedreven ;)

Wie kan mij raad geven in hetgeen ik best kan aankopen in de eerstkomende jaren...

Heb een redelijk budget dat ik wel wil (moet) spreiden... wil dus zegge... dat ik vast en goed werk heb, en wil en kan mij dus ook wel wat permiteren... doch wil ik ook weer niet gaan smijten met't geld...

Momenteel zit ik dus enkel met software te werken op een lullige pc...

PC wordt volgende week geupgrade... Maar... Wat schaf ik mij dan het best aan?

Ik dacht aan Monitoren, Microfoon, Midi-bordje (is dit eigenlijk wel echt aan te raden voor iemand zonder muziekale achtergrond?), Mixer... maar die mixer, heb ik die al direct nodig!? ik dacht dus eerst ff met alleen de monitoren aan te schaffen, om te beginnen... Kunne die aangeslote worden op een EchoMia (= mijn toekomstige soundcard...)

dusja... u kan zien... ken er nog niet veel van, maar kan iemand mij raad hierin geven... En wat zijn dan nog handige hardware die ik hierna kan aanschaffen... hardware compressor, eq... of eerder synts ed. ?

dank u vriedenlijk om mij op weg te helpen!

Groetjes

oeh, dit soort posts worden niet echt gewaardeerd hier, (spreekt uit ervaring :P)

ga eerst eens kijken wat je wilt, hoeveel geld je wilt uitgeven en of je wel de tijd ervoor hebt om je er serieus in te verdiepen. en als eerste koop je natuurlijk supergelikte monitors. en de zoekfunctie wordt jouw vriend de komende maanden ;)

maar even een kort resumé :

een mixer heb je niet 1-2-3 nodig als je voorlopig met software gaat werken. een goede geluidskaart en goede monitors heeft dan meer prioriteit.

pas als je met hardware synths aan de gang gaat is een mixer/midi interface nodig ;)

dank je :)

Je moet ergens beginnen è :) Maar kan dat wel ergens begrijpe

Dan word dan heel erg binnenkort aangeschaft :)

monitoren aansluiten op EchoMia kan