Computer sluit niet af na installatie soundcard

Synthesist

Getoetst lid
Aargh dit is vervelend:
Nadat ik mijn Terratec Phase 22 heb geïnstalleerd sluit m'n computer niet meer af. Of eigenlijk, hij sluit wel af maar gaat niet meer uit. Alle windowsprocessen worden dus afgesloten, de harde schijf wordt uitgezet, maar de voeding niet uitgeschakeld.
Ook opnieuw opstarten, slaapstand en stand-by werken niet meer... weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb een athlon XP2400+ met 512mb DDR en een Spacewalker moederbord, maar ik weet niet of dat relevant is want Br@mbo heeft het probleem ook met zijn Phase22 en hij heeft een heel andere pc.
Ik heb geprobeerd terratec te mailen maar hun email adress bestond niet...

Help!

Probeer (na een driver update van je kaart) even een BIOS update te doen (eigen risico... zie website fabrikant van je moederbord).

Ik heb dit ooit gehad met een Matrox G400 Dual Head... na een BIOS update was het probleem verholpen.

Origineel geplaatst door Slipperman
heb ik ook wel eens. gewoon voeding achter omschakelen... zal eerder met je moederbord te maken hebben en de combo van de atx voeding dan de kaart...

Ik kan m'n computer wel uitzetten met de aan/uit knop hoor... maar ik wil gewoon dat 'ie zichzelf afsluit zodat ik de slaapstand weer kan gebruiken!

D-Mike-E: een driver update van de kaart is er wel... m'n bios updaten zal ik eens proberen, maar dan moet ik eerst uitvogelen hoe ik dat allemaal veilig doe :)

Wat is het merk en type van je moederbord?

Veel (A-)merken hebben tegenwoordig een Update tool, zoiets als Windows Update.

Let wel op dat custom settings van de BIOS vaak gewist worden, cq. gereset naar de fabrieksinstellingen (meestal geen probleem).

Zo gebruik ik een S-ATA schijf welke niet automatisch als zodanig herkend wordt. Deze moet ik dus even activeren in de BIOS.

Een vergelijkbaar probleem heb ik hier gehad, kwestie van bios updaten en de computer sluit nu zelf weer af.
Op de site van de fabrikant van je moederbord staat bij bios updates vaak ook wat er verbeterd/veranderd is, misschien staat jouw probleem er al bij.

suc6!

bios geupdate maar het wordt er niet anders van :(
Ik heb ook de laatste bios drivers geïnstalleerd (voordat ik de update deed) maar dat hielp ook niet

damn :(

Origineel geplaatst door D-mike-E
Wat is het merk en type van je moederbord?

Veel (A-)merken hebben tegenwoordig een Update tool, zoiets als Windows Update.

Let wel op dat custom settings van de BIOS vaak gewist worden, cq. gereset naar de fabrieksinstellingen (meestal geen probleem).

Zo gebruik ik een S-ATA schijf welke niet automatisch als zodanig herkend wordt. Deze moet ik dus even activeren in de BIOS.

Shuttle Spacewalker AK322

Nou probeer ik om shuttle mijn probleem uit te leggen maar ik krijg dit:

error '80070070'
/hq/support/tech/send_supportform.asp, line 236

AARGHHH

Laatst gewijzigd:
Back