Amp voor rmijn Absolute 2

Javascript

Amsterdam West
Oi,

Ik wil graag een Amp kopen en ik heb de terratec Sine modellen op het oog:

166753.jpg

de prijzen beginnen bij de 100 tot 166 euro (thomann.de)
De goedkoopste amp is 2x 60 watt de duurste 4x60 of 2x100watt.

Mijn Absolute 2 zijn 100 Watt als het goed is. Is het belangrijk om hier op te letten? Maakt het veel verschil uit als het vermogen van een amp minder is dan de speaker aankan?

Wat ik ook wil weten is of Bi-Wiring een groot verschil is dan normaal wiren. De duurste amp heeft 4 outs kan dus ge-bi-wired worden. Maar maakt dat veel verschil qua sound??

no offence maar gebruik ff de zoekfunctie. Er zijn threads waarin je het antwoord op je vragen vindt. succes

jup search gebruikt, als jij de juiste zoektermen voor mij weet :)

Had ik al gedaan, maar daarmee nog steeds geen antwoord op mijn vraag gevonden :)

Re: Amp voor rmijn Absolute 2

Origineel geplaatst door Javascript
Mijn Absolute 2 zijn 100 Watt als het goed is. Is het belangrijk om hier op te letten? Maakt het veel verschil uit als het vermogen van een amp minder is dan de speaker aankan?

Bij normaal gebruik in principe niet. Wanneer je de volumeknop echter ver opengooit (of bij grote transienten) heb je bij een kleine versterker eerder kans om je speakers te vernielen, dan bij een grote versterker, aangezien de laatste langer lineair blijft werken.

Origineel geplaatst door Javascript

Wat ik ook wil weten is of Bi-Wiring een groot verschil is dan normaal wiren. De duurste amp heeft 4 outs kan dus ge-bi-wired worden. Maar maakt dat veel verschil qua sound??

Wanneer je in de categorie Absolute 2 icm een terratec versterker een setje samenstelt, zal het weinig tot niets uitmaken.

Back