Sexy (deep) house vocals

consumer

Stamgast
Ik heb wel wat geld over voor een collectie GOEIE royalty free vocal samples. Ik denk niet alleen aan gezongen stukjes, eerder aan "vertelseltjes" met een niet-commercieel karakter. Bestservice.de heeft zo ongeveer alles, maar echt goedkoop zijn zulke cd's niet dus ik informeer me liefst op voorhand. Ik wil niet zo'n verzameling waarvan je hoort dat ze zonder ziel en aan de lopende band werden ingezongen.

Iemand een idee of goeie ervaringen met zulke sample cd's? Of kent iemand een "goedkopere" manier om zo'n reservoir binnen te halen?

Thanx

Op zich begrijp ik je wel, zo'n cd is handig. Maar is het niet veel creatiever om zelf een tekstje te schrijven (of een stukje dat al bestaat te gebruiken) en dat zelf of door iemand anders in te laten spreken?

Zeker weten, maar dan moet je om te beginnen iemand kennen die dat voor een kleinigheid wil doen en helemaal aanvoelt waar je naartoe wil. Als er databanken of lijsten zouden bestaan met mensen die hun (bruikbare) stem willen uitlenen, dan ben ik in elk geval geïnteresseerd.

Maar dan is er nog het feit dat je in ideale omstandigheden moet kunnen opnemen (cel, micro, ...). Of zou dat met een klein budget ook al kunnen volgens jou (jullie)?

Niet echt lijkt me.

Wat je wel kunt doen is hier op het forum vrienden maken met de juiste personen die
de juiste gear en ruimte hebben.

Kijk naar een geschikte gearlist, vervolgens zoek je bij "te koop"
naar de naam. Koopt een kleinigheidje van de beste man die je vervolgens persoonlijk
op komt halen waardoor er een band onstaat.

En een dealtje kunt sluiten.

Nee grapje gewoon effe kontakt opnemen met iemand hier op het forum.

Origineel geplaatst door consumer
Zeker weten, maar dan moet je om te beginnen iemand kennen die dat voor een kleinigheid wil doen en helemaal aanvoelt waar je naartoe wil. Als er databanken of lijsten zouden bestaan met mensen die hun (bruikbare) stem willen uitlenen, dan ben ik in elk geval geïnteresseerd.

Maar dan is er nog het feit dat je in ideale omstandigheden moet kunnen opnemen (cel, micro, ...). Of zou dat met een klein budget ook al kunnen volgens jou (jullie)?

ja met een simpele dynamische microfoon en een opname-dingetje (bv cassettedeck) ben je klaar...dat hoeft niet meer dan 150 euro bij mekaar te kosten

Ik heb dit ook allemaal geprobeerd en het leidt allemaal nergens toe.
Ik heb 12 zangers en zangeressen over de vloer gehad en het was allemaal niks. Te weinig talent, te weinig kennis van muziek, te weinig bagage van de muziekcultuur die erbij hoort.

Als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar famous acapella's.

Als je geen commerciele zanglijnen/vertelseltjes wilt zou ik sowiezo geen sampel cd's kopen.
Jij bent niet de enige die diezelfde vocalen heeft...

Een zangeres inhuren is toch de beste.
Kees verkerk mag er dan slechte ervaringen mee hebben, er zijn heus ook goede zangeressen je moet alleen een beetje moeite doen om ze te vinden.

Betaal het geld van de sampel cd aan haar en wellicht iets meer maar dan heb je ook iets unieks.
Zelf van te voren van alles verzinnen en haar eigen visie ook de vrije loop laten.
Akoorden van te voren inspelen etc.

Je hebt geen Nueman nodig om iets goed op te nemen.
Het gaat vooral om je A/D conversie en de ruimte waarin je haar laat inzingen.
Met een redelijke microfoon kom je een heel eind. Zeker als we hier niet praten over klassieke vocalen maar over dance muziek.

Succes,

gr. Tom

Back