een 707 is niet geschikt om de vermona te triggeren omdat ie alleen in track mode midi data uitstuurt en niet in pattern mode...op die manier kun je dus niet tijdens het maken van een pattern horen wat je doet. Ik gebruik zelf al jaren ook in de studio maar vooral live een yamaha RY-30 voor het sequencen DRM-1. De ry-30 is echt super geschikt daarvoor omdat je midinoten(nummers) aan de pads kaan toewijzen plus een eigen midikanaal per pad. Hij kan op 16 midi kanalen uitsturen. En de pas zijn ook nog aanslaggevoelig! Dit maakt de ry-30 erg flexibel en super geschikt voor wat jij wil (en ik doe...)
Live stuur ik met de ry-30 een syncussion tr-707 en een mc-303 aan. In het verleden triggerde ik er ook samples mee uit een s2000. Kortom als je een RY30 kan scoren zou ik het zeker doen.
Naast dat alle sequence geweld is het ook nog een vet uitgebreide drumcomputer met ontzettend veel programmeer en modulatie mogelijkheden. Zoals een aan filter (Lp, Hp, Bp...en nog wat), pitch, decay en pan toewijsbaar modulatie wiel waarmee je de met drum sounds kan freaken, de interne seuencer neemt dit alles netjes op !
Ook kun je in een niet al te ingewikkeld menu (zo hoort een menu!) ontelbaar veel parameters instellen per drumsound.
Hij is 16 voudig multitimbraal en je kan op ieder midikanaal kiezen welke drumbank je wil en of je de hele bank of 1 sound over je hele keyboard verspreid wil. Erg cool.
Kijk maar eens ff maar deze bak is de shit voor wat jij wil doen...vergeet de tr-626...geloof me
ze zijn 2ehands voor ongeveer 200 euro wel te krijgen, en er is voldoende informatie op internet te vinden. Lees vooral de reviews op
www.sonicstate.com en
www.harmony-central.com.
Oh ja...dit is m
Suc6 ermee!