Error while trying to synchronize Audio and Midi.

René Groeneveld

Nieuwkomer
Hallo,

Weet iemand wat deze errors in Windows/Logic Audio betekenen, sterker nog, waardoor het komt?

- Error while trying to synchronize audio and midi. Sample rate 7984 (kan ook 2 of 34 zijn, willekeurig dus) recognized. Check conflict between Logic Platinum and external device.
Dit terwijl ik alleen maar audiofiles aan het afspelen ben en dus niet van mijn midi-setup gebruik maak!

- De instructie op 0x77c07c73 verwijst naar geheugen op oxffffffff. De lees- of schrijfbewerking
("read") op het geheugen is mislukt.

Alvast bedankt,
René :confused:

Hier heb ik nu ook last van, heb je hier nog een oplossing voor gevonden, welke geluidskaart heb je? Ik heb het probleem nu onder windows xp met een echo gina 20 en logic 5.5.1 en een amt8.

Het komt erop neer dat Logic dan niet alle audio sporen zo snel aangeboden krijgt dat deze tov de sync uit elkaar lopen(vandaar de opmerking 'audio and midi').

Soms komt dat doordat de files gedefagmenteerd op de harde schijf staan, soms doordat de latency te laag is ingesteld, of de buffers verkeerd.

Dus even checkken of het hardeschijf gebruik OK is; in Logic heb je de systeem prestaties, een metertje dat de CPU en HD activiteit aangeeft; staat de HD activiteit voluit; defragmenteren!
Staat de meter keurig in het midden of lager; de latency of buffers aanpassen.

Kom je er dan nog niet uit: http://community.sonikmatter.com/forums/

Het vreemde is dat het zelfs met 2 audio tracks al verkeerd gaat, cpu en hd meter staan op 3% of zo. Heb een 3GHz P4 met een twee hd's in raid 0 (stripe). Ik zal zeker ook even die sonikmatter forums checken en toch nog eens even met een grotere buffer size proberen.

Ik heb die melding zelf ook wel eens gehad; maar ik ben vergeten wat ik toen gedaan heb; in elk geval heb ik zelf niets aan de settings veranderd; daar ben ik te lui voor.
Ik meen me te herrinerren dat ik nieuwere drivers gedownload heb, en geinstalleerd :) En dat daarna de problemen over waren.
Maar het kan ook zijn omdat ik 2 geluidskaarten had, en er op een gegeven moment 1 ge-disabled heb. Daarna waren de problemen ook voorbij. Maar 'vergeetachtig' als ik ben, weet ik niet meer welke problemen ik met beide acties verholpen heb.
Ik weet alleen dat mijn systeem super stabiel draait en vrijwel alles kan dat ik wil.

Ben me ook al aan het verdiepen in Cubase SX. SX3 met een Midex8, niet dat daar nooit problemen mee zijn (als ik zo de forums lees) maar daar komen tenimste nog wel eens updates voor. Mijn Echo Gina 20 is ook niet een van de nieuwste meer (bestaat al vanaf 98 of zoiets) dus ik hoop dat die het dan ook nog trekt.

Back