Simmons

iunowhu

Stamgast
In 1986 hadden Teleac een programma daat heette "Rockschool" en daar werd Sly ook in geinterviewd. Hij gebruikte daar een SDS-5, maar hij kan later overgestapt zijn op een andere module.
Bijna al het Simmons spul klinkt hetzelfde en gebruiken dezelfde electronica, maar de vetste Simmons is de SDS-5 en SDS-7. De SDS-8, SDS200, SDS400, SDS800 en SDS9 zijn identiek kwa geluid, maar anders kwa configuratie. De SDS9 heeft b.v. digitale samples en midi.
Ik heb zelf de SDS-7 module en ben opzoek naar de SDS-5. Vroeger heb ik de SDS-800 gehad en die kan het zeker niet halen bij de sound van de SDS5 en 7. De 200, 400 en 800 waren ook meer budget kits toen ze uitkwamen.

Attachments

• sds7.jpg
    sds7.jpg
    156,9 KB · Bekeken: 110
Re: Simmons

Origineel geplaatst door iunowhu
In 1986 hadden Teleac een programma daat heette "Rockschool" en daar werd Sly ook in geinterviewd.

Nostalgie :halleluja:

Heb alle afleveringen toen gezien en heb er zelfs enkelen op video opgenomen. Lekkere no nonsense uitleg ... de één aflevering al wat beter dan de andere, maar altijd erg leuk om naar te kijken en luisteren. :)

:doei:

ik kan me vaag nog wel iets herinneren dat ze in een aflevering uitlegden hoe sampling werkte adhv een emulator II ..... of was dat niet rockschool ? :erm:

de 80`s en RockSchool.. waren nog es tijden.. zucht...

enne goddomme waren halen jullie al die hardware vandaan.. heb die zooi nooit gevonden hahahaha

Back