akai s6000 en pc

cream

Ouwe rot
Een goedendag.

Ik zit er aan te denken een akai s6000 te kopen..Nu heb ik zo mijn twijfels over het gebruikersgemak.
Heb nog nooit een akai sampler gehad maar heb gehoord dat de layout e.d. van mn sts sampler van creamware precies hetzelfde is.Heel fijn dus..
Nu de vraag: Bestaat er nou een programma/plugin/nogiets om je wav/akai bestanden vanuit de pc lekker naar de akai- sampler te slepen zonder al te veel moeite? Of moet je echt vanuit de akai sampler werken?
Kortom: kan ik de akai sampler net zo gebruiken als de creamware sampler?:erm:

okee dan! das fijn.

nou zie ik ook dit staan bij de specificaties:

S/P-DIF digital I/O : Stereo 1/4" (balanced) jack x 2 / Optical x 1

Nou ben ik hier niet zo goed in maar werkt die optische hetzelfde als adat of zit ik er helemaal naast?
Adat zou heel handig zijn voor aansluiten op de creamware kaart..:P

Reken er maar op dat je aan de S6000 een fijne sampler hebt! Heb zelf de S5000, zeg maar het kleine broertje, en die is al erg fijn. O,ja en de gratis AkaiSys softwre is ook niet te versmaden.

mmm ben ff in de war..bij de specs (onderaan) staat dat adat optioneel is. USB staat daar ook bij terwijl ik dacht dat dit standaard was..
Of ben ik gewoon gek aan het doen en heeft de s6000 ze gewoon allebei?

Als ik de spec van de S6000 lees vraag ik me af of er standaard USB op zit. Pb mikemix anderseens, die heefter meer kaas van gegeten.

Voor alle aankomende S5/6000 liefhebbers:

De 2 die je noemt zijn ook voor de S6000 opties.

Het USB-board (IBS56USB) is dé manier om de sampler met je pc te communiceren.
Zorg ervoor dat deze erin zit, zijn los niet meer te verkrijgen, en worden niet meer gemaakt.
Echt, ik kan het weten ben voor de mijne ook een hele tijd in de weer geweest, maar ik heb m!

Het adat-board is (IB-1616A) idd optie.

Let erop wat het intern geheugen is: max 256mb, 4 banken van 64mb.
Let erop of er een interne HD aanwezig is, altijd handig.

Het USB-board werkt met de software genaamd AK-SYS, is gratis te downloaden vd Akai-site.
AK-SYS werkt vanaf systeem software 2.00, laatste OS is 2.14 en ook gratis te downen van de Akai-site.

Verder gratis samples én programs (dus zo te gebruiken!!) te downen van:

http://www.hollowsun.com/vintage/index.html

met alle klassiekers...wat wil een mens nog meer!!

Verder, tja...ik vind het een mega bak!

Succes!

Michael

Heb toch nog 1 vraag..

Bij de Akai s5000 en 6000 heb je een optische in/uitgang.
Stuurt deze nou 16 of 8 kanalen uit?

Origineel geplaatst door ikke
de SPDIF 1 stereo, ADAT 8 monos via een klein babeltje

is dit nou wat ze noemen een babelonische spraakverwarring? ;)

de SPDIF 1 stereo, ADAT 8 monos via een klein babeltje

:confused: Wat heeft dat nou voor een zin?
Er zitten 16 (jack) uitgangen op de s6000 en die optische kan er maar 8 uitsturen?
Kan je deze dan ook weer upgraden?

Back