Verschil tussen Access Virus A & B ??

Dide

Ingeburgerd
Ik weet wat de verschillen in specs zijn voor de Virus A & B.
Maar klinken de basis sounds van de A net zo vet als van de B of is er veel "sound" verschil tussen die 2.
Kun je de A versie mischien meer vergelijken met de oude "rack" versie en hoe klinkt deze?

Ik snap dat je meer kan edit'en aan de sounds van de B versie maar ik ben benieuwd of er iemand ervaing heeft met de algemene sound met die 2?

Groeten,
Dide

Het zijn alletwee toffe synths. Virus b is iets meer up to date, maar de virus a kan je ook geweldige sounds uit halen. imho: tegen de tijd dat je een virus a volledig benut is er al een virus z uit.

Ik weet wat de verschillen in specs zijn voor de Virus A & B.

Hier vind je een vergelijking tussen alle Access synths die worden/werden gemaakt. Handig om snel de specificaties te vergelijken.

:confused:

;)

:okdan:

Derde oscilator erbij, waardoor je er net wat andere geluiden uithaalt en verbeterde effecten die wel een grote rol spelen binnen de Virus serie.

Heb zelf een virus A en haal er nog steeds de geluiden uit die ik zoek.

de sound van de a, b, en c is "virus-typisch".

de verschillen zitten hoofdzakelijk in mogelijkheden, features en stemmen - niet de sound zelf.

ik zou eerder voor de b dan voor de a gaan.

Origineel geplaatst door dries
de sound van de a, b, en c is "virus-typisch".

de verschillen zitten hoofdzakelijk in mogelijkheden, features en stemmen - niet de sound zelf.

ik zou eerder voor de b dan voor de a gaan.

Vaag... met een derde osc in de B t.o.v. de A en de 'cleanere' sound van de C (waarom zouden ze de Classic uitgebracht hebben, met een verschil van 'slechts' 200 euro t.o.v. de C?).

Origineel geplaatst door D-mike-E
Vaag... met een derde osc in de B t.o.v. de A en de 'cleanere' sound van de C (waarom zouden ze de Classic uitgebracht hebben, met een verschil van 'slechts' 200 euro t.o.v. de C?).

ik heb de c nu. de a en de b heb ik ook gehad.

ik heb zelf ook de C maar waarom ze die Classic hebben uitgebracht is mij ook een raadsel, want dat is een veredelde B...

Origineel geplaatst door Diega
ik heb zelf ook de C maar waarom ze die Classic hebben uitgebracht is mij ook een raadsel, want dat is een veredelde B...

that's marketing, dude

Origineel geplaatst door sweety
waneer clavia met de nordlead4 komt:D ,trouwens een n2x is ook een veredelde nl2

De NL2X heeft meer geheugen en betere Convertors, dat is het enige verschil...
En...Ik heb vernomen van Clavia dat ze inderdaad bezig zijn met een Nordlead 4.

Origineel geplaatst door Diega
Sterker nog, dat -is- gewoon een B. Aan de andere kant zwerven er een hele hoop 2ehands B's rond die ook zo weer weg zijn (ze zijn dus nog gewild).

De C heeft z'n Rack XL al uit z'n collectie broertjes zien verdwijnen. Zelfs de vintage filters blijken niet genoeg te zijn.

Dit verschijnsel is identiek aan waarom de NL2X er is - alleen is er wel verschil in geluidskarakter tussen de 2 en de 3. Schijnbaar vinden meer mensen de 2 leuker...

Volgens mij is het belangrijkste verschil die extra oscilator en 6 FM modes ipv 1.

Persoonlijk zou ik voor een 2ehands A gaan gezien het grote prijsverschil. De "basis" sounds als basjes en leads zullen (kaal) vrijwel het zelfde zijn.

Origineel geplaatst door Yoozer
Sterker nog, dat -is- gewoon een B. Aan de andere kant zwerven er een hele hoop 2ehands B's rond die ook zo weer weg zijn (ze zijn dus nog gewild).

De C heeft z'n Rack XL al uit z'n collectie broertjes zien verdwijnen. Zelfs de vintage filters blijken niet genoeg te zijn.

Dit verschijnsel is identiek aan waarom de NL2X er is - alleen is er wel verschil in geluidskarakter tussen de 2 en de 3. Schijnbaar vinden meer mensen de 2 leuker...

Daarom snap ik ook niet waarom het zo lang duurt voordat Access een nieuw OS uitbrengt. Heb ze al eens gemaild en toen vertelde ze me dat de nieuw geplande features er zeker waren maar dat daar nog niets over gezegd kon worden.

Als ze iets achter de hand hebben zou ik graag willen weten wat dat is.

Back