MPC60 vs. S900/S950

Thizzo

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik maak hiphopbeats, en ik zou wel wat gear willen hebben om m'n drums te tweaken. Nou heb ik gehoord dat de SP12 en de MPC60 daar erg doop voor zijn. Nou valt de SP12 wel af omdat die erg duur is (voor mij althans). De MPC60 is ook nog wel duur (vind ik dan he), maar wel minder duur al.

Nou heb ik gelezen dat de S900 en de S950 samplers (nog goedkoper dan de MPC60) van Akai net als de MPC-60 een 12 bit-sampler hebben. Nu is m'n vraag in hoeverre zijn de MPC-60 met de S900/S950 kwa sampling voor drums enz. Is de kwaliteit van de MPC60 beter dan die van de S900/S950?

Alle reacties en kennis zijn welkom!

Ik heb zelf een MPC60 en hij is beroemd vanwege zijn sound maar vooral vanwege de timing. De ingebouwde sequencer is verschrikkelijk strak, daar kan (helaas) bijna niets tegen op.

Die andere samplers die jij opnoemt hebben geen sequencer, dus die moet je aan een pc hangen. Gevolg: wég strakke timing.

Origineel geplaatst door Pim
Ik heb zelf een MPC60 en hij is beroemd vanwege zijn sound maar vooral vanwege de timing. De ingebouwde sequencer is verschrikkelijk strak, daar kan (helaas) bijna niets tegen op.

De timing van de RS7000 is een gedegen concurent hoor..

ja budget... ik werk niet met budgetten... als ik minder geld hoef te betalen voor hetzelfde dan doe ik dat liever... dan kan ik de rest van me geld aan een mooie imitatie Les Paul of Stratocaster gitaar uitgeven. Dan kan ik me beats voorzien van gitaarklanken... maar goed ik dwaal af. Bottom line is ik ben nederlander, dus gierig, dus wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Als die s950 prima functioneert koop ik die.

Maar als ik het goed begrijp heeft die S950 geen sequenser? Hoe moeten je samples dan aangestuurd worden? Via een midi-synth ofzo? Heeft zo'n S950 wel de functie dat je de Attack, Delay, Envelope ken regelen van de drums-samples enzo? (ja ik ben leek in deze wereld)

Origineel geplaatst door Thizzo
ja budget... ik werk niet met budgetten... als ik minder geld hoef te betalen voor hetzelfde dan doe ik dat liever... dan kan ik de rest van me geld aan een mooie imitatie Les Paul of Stratocaster gitaar uitgeven. Dan kan ik me beats voorzien van gitaarklanken... maar goed ik dwaal af. Bottom line is ik ben nederlander, dus gierig, dus wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Als die s950 prima functioneert koop ik die.

Maar als ik het goed begrijp heeft die S950 geen sequenser? Hoe moeten je samples dan aangestuurd worden? Via een midi-synth ofzo? Heeft zo'n S950 wel de functie dat je de Attack, Delay, Envelope ken regelen van de drums-samples enzo? (ja ik ben leek in deze wereld)

Ik heb net sinds een paar dagen een S950 in bezit. Leuk ding, mooie 12 bit sound. Het aansturen gaat gewoon met MIDI ja. Dus een sequencer er aan knopen en je kan aan de gang. Attack ect zit er op en nog veel meer.
Als je een 900 en een 950 ziet dan is de 950 een betere keuze want die heeft een HD floppy diskdrive.

succes
Arv

Dat hele hiphop beats gebeuren zit hem nou juist in de interface van de MPC...gewoon ghetto op een bak klooien en vooral de beats inspelen met de pads die erop zitten.

Nou kan je voglens mij precies dezelfde muziek maken met een s900 die aan een pc hangt hoor :)

Maar dat ding is erg inspirerend als het op beats maken aankomt.

Het is allemaal maar psychies he.

Laatst gewijzigd:
Back