Revox A77 repareren?

Arv

Robot
Ik heb hier nog een ouwe Revox A77 2 kanaals tapemachine maar helaas is er iets aan de hand met de tapedoorvoer motor (capstan aandrijfmotor), dus niet de motoren voor de reels bedoel ik dan.
Helemaal open gemaakt, maar ik kan niet zo 1 2 3 uitvinden wat er stuk/mis kan zijn. Ik heb op internet gelezen dat reparatie/onderdelen nogal duur kunnen uitpakken, maar ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn die er meer over kunnen vertellen. Maw, is het de moeite om zoiets te laten repareren?

gr
Arv

Attachments

• a77.jpg
    a77.jpg
    5,9 KB · Bekeken: 110
Tja... Best wel de moeite waard, vooral als je een liefhebber kunt vinden die dat voor een redelijke prijs doet. Sommige gebruiken een ReVox A77 om een meer analoog gevoel te geven aan een digitale opname, bv de eindmix wordt daar dan op gemaakt...
Soms heeft iemand nog een kapotte staan, waarvan de capstanmotor dan nog wel goed is! Dit kan trouwens ook aan de electronische snelheidsregeling liggen en dat is door een goede reperateur eenvoudig te verhelpen.

Wout

Ik weet iemand die die dingen kan repareren. Ik mail je z'n emailadres wel effe. ik had met die gene vorig jaar contact omdat ik een netsnoer voor de A77 nodig had. Weet niet of emailadres nog geldig is.

Ik heb zelf ook al meer dan 25 jaar een A77. Ook ik heb een 10 jaar geleden de capstan moeten laten vervangen. Toen gebeurde dat bij een officiële Revoxreparateur en kostte me dat een dikke 240 EUR. Het was duur, maar ik heb er nooit spijt van gehad. De klankkleuring van zo'n analoge tape is erg uniek en waardevol. Binnenkort wordt ie opnieuw ingezet als backup voor de DAT-opnames en als het beter klinkt dan het digitale, zal zelfs de A77 gebruikt worden als bron voor de master.

Succes!

:doei:

Back