Welke hardiskrecorder??

mono-poly

Cheff Noodle
Ik zit te denken om een hardisk recorder te kopen.
Die makkelijk te editten is met bv een losee monitor.
Waar ik dus uit jams toffe cuts ken maken en copieren en plakken.
Evt aan een computer kan hangen voor sounds te dumpen
En nee ik wil absoluut geen soundcard met sequencingsoftware.

Sja, degenen waar je (als je er tenminste een VGA-kaart bij koopt........) een monitor aan kan hangen liggen wel in de hogere prijsklasse.
De VS2000cd van Roland ken dat o.a. en die kost rond de 2000 euri. En de hogere types van Roland kennen dat ook. Van die weet ik 't zeker, van de andere merken: geen idee, maar zowiezo de BOSS-reeks, de KORG's (de grote types weet ik nie zeker) en de Yamaha's (misschien de AW4416 wel??) kunnen geen losse monitor aansluiten.
De vele andere (goedkopere) types werken met hun eigen schermpje.
Tegenwoordig wel bijna allemaal standaard met USB-aansluiting.

the op's

the op's

Hey,

Heel wat hangt van je budget en wat je precies wil af ofc.
Maar als je echt een toestel wil waar je net wat jaren mee voort kan en niet de prijs van een auto wil neertellen blijven er niet veel opties over....

Korg: d32xd

Roland: vs2480

Akai: DPS24

Ik heb zelf de Akai omdat deze het best beantwoordde aan mijn behooften: knippen en plakken op sampleniveau wat de roland niet kan, usb naar PC (zowel voor trackvieuw als als file-swaping), standaard adat (ondertussen uitgebreid naar 3x adat I/0 ), een mooi groot scherm op de recorder zelf met scroling(realtime) waveform's, niks compressie op de schijf e.d.....

My c's....

Als je minder wilt uitgeven kun je ook een 2ehands akaiDPS16 overwegen. Heb ik ook een tijd gehad en die beviel me goed. Kan alleen geen extra monitor op aangesloten worden maar ik vond hem via zijn eigen scherm (en de Q-link knoppen) altijd goed te bedienen.

Ik gebruik zelf een Alesis Adat HD24 incl. Alesis FirePort 1394 Interface.
De prijs is de afgelopen tijd behoorlijk gezakt.
Helaas kan er niet rechtstreeks een monitor aangesloten worden maar voor zover mij bekend zie je die feature ook alleen maar bij peperdure recorders.
Een groot voordeel van deze recorder is dat je er gewoon standaard harddisks in kunt knallen.
En ..... hij ziet er lekker uit!!!

Wat dacht je van deze?

1850 bij Thomann incl 120 GB 3xadat I/O en 24 jack I/O. Pluggen maar...
fostex_d2424lv_60gb_pimx_153743.jpg

http://www.fostexinternational.com/docs/products/d2424lv.shtml

d2424_back_pan_lg.jpg

da's wel een mooi apparaat, maar editten gaat volgens mij niet echt gemakkelijk/ visueel op die fostex. Tenzij je er een computer aanhangt, maar dat is geloof ik uitgesloten als ik de eerste post goed lees.

Je hebt wel een mooi afneembaar paneel met al je clock / smpte info.
En een geintregeerde 24 kanaals meterbrug. Dat is toch wel duidelijk dan toch?

OK geen VGA maar wel veel I/O`s

ik heb zelf een 8sporen van fostex maar het editen in de zin van copyeren-pasten&cutten gaat niet echt heel makkelijk. je geeft een beginpunt en een eindpunt en dan verschuif/kopieer/of watookal je dat... persoonlijk niet helemaal mijn ideaal maar voor de rest heerlijk

Is het al oude draad omhoog schop dag? :W

Iemand nog tips of gebruikers ervaring op het gebied van.

Korg d32/16xd
Akai dps 32/16

Of iets dergelijks...

Alesis Adat HD24

Alesis Adat HD24

Hoi, Ik gebruik een Alesis Adat HD24 in combinatie met een Rme adat kaart (3x) in mijn pc. Geweldig!!! 24 sporen opnemen....daarna via adat (optische kabel) overzetten naar Cubase of logic. Editen en effecten toepassen...en de nieuwe tracks via adat weer terug. Naast ongekende edit mogelijkheden...heb je de beschikking over een 72 sporen machine wanneer de computer en alesis goed in sync staan. Je kunt dan 24 sporen opnemen en simultaan 48 sporen afspelen. 4gb aan geheugen en een 320 gb schijf is wel een must.

Alesis Hd24 ± 900,-
Computer ± 1400,-
Rme kaart ± 400,-

Kortom voor 2700,- euro een Dreamteam.

Bijkomend voordeel: Wanneer je een geschikte mengtafel hebt kun je zowel digitaal als analoog op de hd24 opnemen.

ff op het topic maar naast de kwestie...

iemand toevallig een Fostex D-108 staan die stof staat te happen ? :doei:
ik help je er vanaf !

Back