Origineel geplaatst door druid
Geen gehannes met een pc bouwen die stabiel loopt (is namelijk niet vanzelfsprekend)
Ook de pc die genoemd werd (met monitor) voor 600 euro is niet reeël
Dedicated hardware, de combinatie van inputs, geluidsengine en interface is helemaal op elkaar afgestemd
Neemt niet veel ruimte in beslag
Is stiller dan elke PC!!!
Geen gedoe met andere processen of virussen die de boel in de war kunnen schoppen
Toch de voordelen van toetsenbord/muis en monitor want die kun je er op aansluiten
(ik heb verder nix met roland temaken trouwens, mochten ze dit lezen en me in dienst willen nemen mogen ze emailen)
Druid
Dat zijn inderdaad wel voordelen waar aan gedacht moet worden, hoewel een stabiele pc bouwen een makkie is, stil maken ook (denk aan waterkoeling of ijskastkoeling
). Voor een pc had ik 1000 euro gerekend, aangezien ik zel ook nog wel wat liggen heb. Virusen is ook geen probleem aangezien de computer zeker niet aan het internet of netwerk komt te hangen en er alleen gekochte software op komt.Dat alles helemaal op elkaar is afgesteld is natuurlijk zeker een feit. Waar ik nu dan alleen nog tegenaan zit te hikken zijn de uitbereidings mogelijkheden. En als ik het dus op cd brand en overzet naar de computer. Kan ik alles dan nog steeds verder edditen (effects toevoegen etc.) en gaat dat dan ook als apparte tracks? of wordt het 1 file. En in wat voor een soort programma's kan die aangekoppeld worden?
Ik ga er eens even naar verder zoeken, want het lijkt me inderdaad wel een zeer mooie optie!

Gebruiken er meer mensen hier workstations? Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn goede workstations etc. Zoals ik al zei, ik ben ookal aan het zoeken

Update:
Ik heb net even rondgekeken, maar het lijkt me eigenlijk toch niet echt wat. Krijg er gewoon maar goed goed gevoel over. Ik ga morgen even langs Huigens om te kijken of ze me daar het een en ander kunnen laten zien. Tot nu toe blijf ik nog ben 1 van de 2 sets die boven beschreven staan (pagina 1). De meeste workstation hebben niet echt een mogelijkheid om er een monitor aan te hangen en dat stoort me toch wel heel erg. De beste optie is dan tot nu toe de Roland 2400 (er is ook een duurdere versie, maar die is dan gewoon te duur).
Als ik dan een Roland workstation koop + de benodigde kabels en mics etc. Dan ben ik nog steeds net zo duur uit als dat ik een Yamaha 0X1 koop + alle spullen (inc. computer). Dan lijkt me de Yamaha toch aantrekkelijker aangezien je dan ook gewoon met je pc kan werken en dingen toevoegen (plugins etc.). Als ik dan toch nog goedkoper uit wil zijn neem ik gewoon een analoge mixer, scheelt me ook weer 1000 euro.
En?

Laatst gewijzigd:
)